Perşembe, Eylül 27, 2018

Sıkıntı ve haz dengesi.

Challenge'da geriye sayım başladı. Üç, iki, bir. Fena gitmedik bence. Benim taşınma zamanıma rastlaması biraz talihsizlik oldu ama olsun.

Bugün sabahtan biraz tatsızdım. Kendime güya program yaptım. Bir saatlik bir programa bile uyamadım. Bari kahve yapayım dedim onu da yarım bırakınca, eeeeh dedim. Oturup disiplin kavramını sorguladım. Hayattaki sıkıntı ve haz dengesini. Hatta bunun üstüne bir yazı yazmak istedim blogda. Sonra o da yarım kaldı. Kunegond'u aradım. Doğumgünüydü. Onunla epey konuştuk. Telefonu kapattıktan sonra, ben, nasıl olduysa darmadağın mutfağa giriştim ve yarım saatin sonunda ortalık pırıl pırıl oldu. Yemek yaptım. Yedim ve hazırlanıp Kunegond'la buluşmaya gittim. Az önce döndüm.

Sanatın gerekliliği ve Mutlu olma sanatı'nı aldım yoldan. Şimdi onları okumak istiyorum. Yarın ilk pilates dersim var. Öbür gün de Beliz Güçbilmez'in atölyesine katılacağım. Kune beni ikna etti. Dedim "sen X firmasında pazarlama departmanında mıydın?" "Evet" dedi. Hah. Ceylanla da tutturmuştum aynı böyle. Eski evimi temizlediğinde, öyle bir parlattı ki, orayı ziyaret ettiğim ilk güne ışınlandım sanki, dedim "Ceylan burası ilk gezdiğim günkü gibi olmuş, yoksa o zaman da bu evi sen mi temizlemiştin?" Gözleri parladı. "Evet!!!!" dedi.

Bence o konu önemli. Hayatta sıkıntı ve haz dengesini doğru kurmak. Ben kendini aşırı sıkıntıya sokan insanların erkenden kanser olma ihtimallerinin arttığına inanıyorum. Bu bilimsel bir dayanağı olmayan tamamen kişisel bir kanı. Bazen çevresel faktörler de kanseri tetikliyor, ama kendini aşırı darlamayı "aşırı stres" olarak düşünürsek, neredeyse bilimsel bir ayak bulmuş oluruz bu inancıma. Yani istesem kendimi zorlarım, herhangi bir sonucu elde etmek için. Ama bu ömrümü kısaltır. Tamamen keyfe keder olmak ise zaten yapamadığım ve beni günün sonunda mutsuz eden bir davranış. Arayı bulmak gerek. Denge dansı. Yani robot gibi kendimi programlama ve yaşama kabiliyetim var. Ama hayattan zevk almadıktan sonra, banka hesabımda X milyon liram mı olacak? Ya da yaşam boyu X ödülünü mü alacağım? Ya da fıstık gibi vücut? Ama kendimi bütün gün darlamışım. Koştura koştura yaşıyorum.

Mevsim değişti. Bende şöyle bir pratik etkisi var: ne güzel bisiklete biniyordum. Şimdi aynı zevkle binemiyorum. Geçen gün yürüdüm sahilde hava kapalıyken, hatta başka bir tadı vardı. Ama aynı şey değil. Hava soğuk ve nemliyse, sahil daha da esintili ve nemli. Evden çıkıp bir etkinlik yapma şansım azaldı. Aslında istesem gene yaparım. Belki de birkaç güne uyum sağlarım. Belki kalın giyinip gene yürür ya da bisiklete binerim.

Ne diyordum, sıkıntı ve haz. Belli bir oranda bir sıkıntı çekmem şart eğer bazı sonuçları almaksa niyetim. Mesela sabah belli saatte işe giden insanlar gibi. Şu stok foto işinde en azından bir disiplin oturtmam gerekiyor. Roman işinde de öyle. Bir de gamification ve sürdürülebilir kalkınmada. Nasıl olacak? Şu an bilmiyorum.

6 yorum :

  1. Roman yazmak için disiplin şart. Kendimden biliyorum. Hayallerimin en tepe noktasında bir kitap yazmak geliyor. Bir sürü insan yazıyor. Çoğunun yazdıklarını beğenmiyorum. Kendimin daha iyisini yazacağımı biliyorum ama bilmekle olmuyor bu iş. Disiplinle oluyor.Totomu kırıp belli saatlerde oturup bu işe emek vermem gerekiyor. Ben bir işe Türk hevesiyle başlıyorum. Bu güzel ama alman disiplini ile devam etmem gerekiyor. Nerde??? On sayfadan sonra yazdıklarımı okuyorum, beğenmiyorum, değiştiriyorum. Ardından içimdeki ses konuşuyor: "Yapamazsın sen, beceremezsin, bunu da yarım bırakacaksın."
    ve başarılı oluyor o ses.
    Onu dinlemeye devam ediyorum, haklı buluyorum.
    Her seferinde aynı şey.
    Kune'yi çok seviyorum. Yazdıklarına bayılıyorum. hep yazsın ki ben hep okuyayım istiyorum.
    Sende de aynı tat var.
    Üstelik ikinizde de yazar kumaşı var bence. Samimiyim.
    O yüzden hayattaki hazlardan keyif almayı bilip yazmayı da bir disiplin işi içinde sürdürmek lazım. Hep yazmayınca hayattan da zevk alamıyorsun zaten.
    Beliz Hanım'a gitmeyi çok düşündüm. Ben de Kune'den duymuştum. Karşıda olunca, günün de orta yerinde gidemeyeceğime karar verdim. Tüm günüm sokakta geçecek, üstelik evde de beni bekleyenler var. Bir kursa giderken bile başka şeyler arıyorum. Kadıköy'de, Ataşehir'de, Bağdat Caddesinde olsun, bir de sabahtan olsun. falan gibi.
    Benim işim de zor :) Hayattan çok zevk alacağım, zevk alacağım şeyleri de biliyorum da; saati uymuyor bana.
    Sevgilerimi yollarım.
    Bu kitabı yazarsın sen. Ne güzel dile getiriyorsun, bu bile yeter :)

    YanıtlaSil
  2. aaa... Pilatese başlayacak olmanıza sevindim! :) Umarım iyi gelir; umarım seversiniz. Aletli pilatese başlayacaksınız değil mi? Düzenli devam edilince yarattığı güçlenme hakikaten inanılmaz:)

    Beliz Güçbilmez'in atölyesine ben de katılmayı istemiştim ama pazar günleri düzenli katılım sağlamak benim için epey zor olacaktı; vazgeçtim o yüzden. Belki tanışırdık. Teğet geçmişiz gibi hissettim bir an:)

    YanıtlaSil
  3. @Merve: hızlıca buraya şunu yazayım da , diğer konular bekleyebilir azıcık: Beliz hn. mın atölyesi Cumartesi günü yani yarından itibaren, geç kalmış sayılmazsınız. Her an başvurabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  4. kendini sıkıntıya aşırı sokan insanı tanımlayabilir misin joe? mesela, her şeyden panikleyen mi? melankolik mi? içine atan mı? kendimin de öyle bir insan olabileceğinden endişeliyim :D ama bu tanımlara uymayacak kadar da rahat biri olabiliyorum. kaygı bozukluğu varmış bende, geçen sene yaşadığım o zorlu dönemde, doktor böyle demişti. e kimde yok ki? sahi kimde yok acaba? herkeste var. ki o özel bir dönemdi, zor bir dönem.

    kune'u hiç okumadım, takibe alayım, merak ettim.

    YanıtlaSil
  5. Şimdi baktım da iki farklı atölye varmış; benim katılmayı düşündüğüm Tersine Mühendislik atölyesi ve pazar günleri. http://www.belizgucbilmez.com/atolye-duyurusu/istanbul-tersinemhndslk/ Sizin atölye cumartesi günleriymiş. Bunu da inceleyeceğim; ama Cumartesileri de Drma Liderliğieğitimim başlıyor. Belki ilerleyen dönemlerde... Çok teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  6. Chi-gong duydun mu? Bir bak derim. Son zamanlarda beni çok rahatlatıyor..

    YanıtlaSil