Çarşamba, Kasım 15, 2017

Açılmak, hava gibi.

Bütün gün koltuğa yığılıp kitap okudum. Çoktandır böyle bir keyfim olmamıştı. Uyuyabilmek dünya kadar fark etti. Kitapları da amazondan dijital olarak sipariş verdim. Elime geçmesi bir dakika sürmedi: writing down the bones ve the art of character. Yazmak üstüne. Yarın üçüncü bir kitap daha alabilirim zaman bulabilirsem. Bulamayabilirim. Yarın günüm dışarıda geçecek. Eve dönünce hava kararmış olacak ve yol yorgunluğundan pestilim çıkmış olacak.

Kaç gündür brokoli pişiriyorum buharda. Şimdi İkea'da delikli bir tencere buldum, altta makarnalar, pilavlar, çorbalar pişerken üstte brokolini neyini buharda pişirebiliyorsun. Çeşit olur sofrada. Pratik. Hem haznesi daha geniş.

Dün yazdığım bu son paragraftan sonra çoklu pişirici diye bir aletin peşine düştüm. Ne kadar çoklu pişirdiğinden emin değilim. Bir de çok yer kaplayacak. Yoksa buharda pişirme, fırın, fritöz, düdüklü tencere ve normal tencere işlevlerinin hepsine tek bünyede sahip. Bir de termostatı saat ayarı filan var. Ekmek ve yoğurt da yapıyor. Bir de nevresim değiştirse ne hoş olurdu. Kafayı ona taktım bir de waffle ve tost makinesine. Ama artık fazla olacak. Neye göre fazla dersen, tezgah yüzeyine göre. Tostu sık sık yapıyorum da...Ocak üstü bir aparatım var. Genelde yakıyorum, unutup. Derdim o. Ay bu kadar mutfak muhabbeti yeter.

Bu sabah uyandığımda yapmam gereken işleri düşününce, "hepsini birden bitirmek zorunda değilsin" dedim kendime. Yapabildiğin kadar. Ve bu düşünce bana çok iyi geldi. Hepsini birden bitirme zorunluluğu beni zorluyormuş.

Şimdi oturup biraz kitap okurum. Sonra stratejik bir liste çıkarıp ev işlerinin bir kısmını hallederim. Mesela bir parti çamaşır attım makineye ben okurken yıkansın diye. Ondan sonra nevresim değiştirip yatak odasının dağınıklığına el atmam lazım. Oradan başlamak güzel olabilir.

Haydi şimdilik kaçtım, belki akşam yine gelirim.

4 yorum :

  1. Brokoli ve karnabahari yikamadan bile firin tepsisine diziyorum, uzerine zeytin yagi ve firina.
    Bu iki bitki hic bu kadar lezzetli olmamisti. Lezsetsiz olsaydi dogrudan kizartacaktim ama firindaki hali lezziz. Tavsiye ederim. Guneye tasinip, solar pisiriciye gececegim :))))

    YanıtlaSil
  2. Bir denemek gerek. Ama buharda pişirilmişi de lezzetli geliyor bana. Bir de çok pratik. On beş dakika bile sürmüyor.
    Ah beni de al yanına ne olur, sana bir taşfırın yaparım belki kiremitlerden filan.

    YanıtlaSil
  3. yine huzur verici bir yazı, uykusuz huysuz bir şekilde bilgisayarımı açıp senden iki yazı bulmak çok hoş oldu:))

    YanıtlaSil
  4. @ Eren senden bu yorumu almak da bana çok iyi geldi :)

    YanıtlaSil