Pazar, Temmuz 23, 2017

Küçükten başlamak

Personal MBA kitabında birtakım sorularla karşılaştım. Hoşuma gitti. Bazılarını defterime not aldım ve daha önce hazırladığım yaz programıyla beraber bugün itibariyle kıpraşmaya karar verdim. Kendime bir olumlu alışkanlıklar excel çizelgesi hazırladım mesela. İşin içine yazma, çizme, iz kalma girince hemen hizzaya giriyor davranışlarım. En son ne zaman yürüyüşe çıkmıştım ben sahi?
Sporu tekrar hayatıma sokmak niyetindeyim. Ve edebi kitap okumayı da. Şu ikisini hayatıma kattığımı hayal etmek bile bana iyi gelince işte, heyecanlandım gelecek konusunda. Geleceğe heyecanlanmak çok güzel bir his.

Gene de çok sıkıştırmadım kendimi. Dinlenme ihtiyacımı, boşa akan zaman hissinden ayırabildim bir de. Belki bugünün en önemli farkındalığı buydu. "Dinleniyorum" diyebilmek kendime, buna hakkım var, yoruldum. Kendimi bunaltmadan, yapılmamışlara değil, yapılmış işlere odaklandım. Evet bitmedi işler, ama olsun. En azından dünle aynı noktada durmuyorum. Elbise dolabını sıraya sokmam gerekiyordu ve çok büyük kalem bir işti. Kısmen hallettim. Yarın ve muhtemelen öbür gün de uğraştıracak beni belli.

Netflixe dadandım sonra. Hemen ilk izlediğim Tony Robbins'in belgeseli oldu dün. Tony Robbins'in kitabı benim başucu kitabımdır yıllardır. Tony Robbins de sanki çok eski bir dost. Belgeselde hoşuma gitmeyen şeyler de oldu elbet ama yine de izlemem gerekliymiş. Hizzaya girmemde etkisi olmuş olabilir.

Eskiden küçükten başlamak bana sıkıcı, eksik ve doyumsuz gelirdi alışkanlıklar söz konusu olduğunda. "Sanki ne fark etti şimdi" diye düşünür ve küçümserdim. Oysa şimdi çok farklı düşünüyorum. Küçükten başlamanın amacı, sadece ama sadece o eylemi günlük eylemlerin içine dahil etmek: o işe bir "yer oymak" hayatında. Yoksa ondan elde edeceğin bir sonuç için değil. Bunun için de bir dakikalık bir yer bile açsan kâr. Meselâ yürüyüş ya da spor. Önemli olan, evden spor için dışarı çıkabilmek. O yüzden kaç dakika yürüdüğün hiç önemli değil. O günkü yürüyüşünden kaybedeceğin kiloları düşünmeyeceksin. İlk adımda maksat kilo kaybetmek değil, alışkanlık kazanmak. Böyle düşününce her şey farklı oluyor. Her istediğin alışkanlığı edinebiliyorsun. Yıllardır kişisel gelişim kitapları okuyan biri olarak sonunda bu gerçeğe aydım. Eh, ne diyelim, buna da şükür. Her istediğin alışkanlığı edinebilmek çok güçlü bir araç yalnız. Bununla elde edemeyeceğin şey yok gibi bir şey. Hayatını baştan başa şekillendirebilirsin istediğin gibi.

Bazen diyorum ayrı bir blog mu açsam kişisel gelişim üstüne? Sonra makaleleri bir kitapta toplarım piyasadaki bir sürü kitaptan daha bile iyi bir sonuç çıkar ortaya. Sonra yediremiyorum onca yıllık klinik eğitimime. Aslında klinisyenliği bir artı olarak bile taşıyabilirim ama heyecanlandırmıyor beni bu alan. Tuhaf aslında. Bu kadar kişisel gelişim makalesi okuyup, kendin yazmak istememek. Belki doğru zaman şimdi değildir. Bilemiyorum.



10 yorum :

  1. Buna da şükür!!!! Sımsıkı kucaklıyorum seni!!!! ❤❤

    YanıtlaSil
  2. yazdığını görünce, hemen erteledim.
    bebe doyuruldu, ev erkeği uyandırıldı, onlar takılırken işte ben yazının başındayım.
    özlemişim seni joe.

    ve gerçekten bir kişisel gelişim bloğu açsan, bal damlardı.

    YanıtlaSil
  3. @unknown: bir de kim olduğunuzu bilsem :) isimsiz çıkmışsınız :)

    YanıtlaSil
  4. kişisel gelişim bloğu olayına +1 diyorum! :) genelde bu tarz kitapları okuyup bitirememe huyum var ama blog yazıları çok iyi olur böyle tam kıvamında. Umarım açarsın. :)

    YanıtlaSil
  5. Çanakkale'den kıvırcık Berna desem.....Özledim senin o kibar ve sessiz gülümsemeni ..... :) :) :)

    YanıtlaSil
  6. kişisel gelişim makaleleri yazsan çok tutacağına eminim, zaten burada yazıyorsun, harika bir kalemin var, ama tabi ki içinden geldiğinde yap bunu, biz bekleriz :))

    YanıtlaSil
  7. @ Bernaaaaa! Aklımdan da geçmedi değil sen olabilirsin diye :) Ben de seni kocaman kucaklıyorum o vakit :)

    YanıtlaSil
  8. @ Eren: aslında kibir olarak anlaşılmayacaksa ben de tutacağını düşünüyorum, ama işte, dur bakalım.

    YanıtlaSil
  9. @ mutlu keçi: evet de işte artık o yola başkoymak olur o konuda blog açmak. bunu istedğimden çok emin değilim.

    YanıtlaSil