Pazar, Temmuz 30, 2017

İş kadınlığı

yenilik: bu postu sesli dinlemek için tık!



Yazasım var blog. Yanaş yamacıma. Güzel gelişmeler oldu, anlatmak istiyorum. Beklenmedik fakat güzel.

Şu günlere damgasını vuran iki sözcük var: birincisi esneklik, ikincisi iş kadınlığı. Tam alışkanlıklar için excel dosyası hazırlamıştım, sistem tıkır tıkır işliyordu, üç gün gitti, dördüncü gün pat diye gündem değişti. İlk önce uyum sağlayamadım. Eski düzeni korumaya çalıştım. Evet insan böyle aptal olabiliyor bazen. Hayat karşısına kestirme bir yol çıkarıyor fakat sen hayır ben bir saat yürümek üzere evden çıktım deyip yolu gene gereksiz uzatmaya kalkabiliyorsun. Neyse sonra aklım başıma geldi, çark ettim, edebildim. O yüzden esneklik. Ne kadar katı bir düşünce yapım olduğunu bu sayede anladığımdan.

İş kitapları okuması yapıyordum ben, çalışkan bir öğrenci gibi. Üç gün okudum. Dördüncü gün, alakasız bir konuyu araştırırken, karşıma gayet somut ve hazır iş fikirleri çıktı. Dediğim gibi ilk önce, "yok ben daha okuma yapmadım", dedim, "hem ben alışkanlık çizelgesi yaptım, onun dışına çıkmak istemiyorum" filan gibi saçma sapan düşünceler geliştiriyordum ki, işte, aptallığımın farkına vardım. Utandım önce.  Sonra da fransızcada "boğayı boynuzlarından tutma" dedikleri şeyi yaptım. Aldım karşıma iş fikrini. Ve bugüne kadar okuduğum bütün kişisel gelişim makaleleri, iş tecrübesi, çıkında ne var, ne yoksa hepsini ortaya döküp, bir iş günlüğü tutmaya başladım. Ucundan başladım çalışmalara yani.

Tabii bugüne kadar asistan olarak çalışırken kazandığım deneyimler inanılmaz işime yarıyor. Asistanlık yaparken hep "beyin" olamayışıma içerlerdim. Fakat bir yandan iş öğrendiğimin farkında değilmişim. Keşke o zamanları çıraklık olarak kabul etseymişim. Keşke bir gün ben de "beyin" olacağım vizyonuyla çalışsaymışım.

Şu an beyin de benim asistan da. Bir asistanım olsa işler tabii ki yarı yarıya belki daha da fazla kolaylaşırdı. Ama şimdilik böyle.

Esnekliğin de önemli olduğunu düşündüğüm için bugünkü iş fikrine sıkı sıkıya bağlanmıyorum. Şartlara göre uyarlanmak üzere bir başlangıç projesi olarak bakıyorum. Bir tohum.

Kafamdaki dağınıklığı aldı bu iş. Eve de yansıdı. Ev gittikçe daha tertipleniyor. En önemlisi de o işin başına oturduğumda, doğru işle uğraşıyorum hissi.

Keyifliyim blog. Hatta yeşil fasulyeyi bile keyifle ayıkladım dün. Sonra, idealimdeki yaz buzdolabını gerçekleştirmek için vişne aldım bugün, komposto yapacağım yarın. Yalnız yeşil fasulyeyi bitiremem diye yarım kilo almışım. İki öğünlük oldu, az oldu. Bir daha sefere bir kilo alacağım.

Bakıyorum da bir haftaya ne kadar çok şey sığmış. Alışkanlıklar Excel Çizelgesine geçen Cumartesi günü başlamışım.

Yeni haftada yapmam gereken iki önemli iş var: birincisi, aktif projelerimin ilerlemesini kayıt altına alacak bir sistem açmak, ikincisi de aklıma gelen yeni fikirleri kayıt etmek için bir sistem tasarlamak. Hedeflerim, yolunda gidenleri devam ettirirken daha çok spor, daha çok deniz ve öykülere daha çok zaman ayırmak.





10 yorum :

  1. Bütün bunlarla uğraşırken keyifli oluyor olman da ayrı bir başarı bence.Demek ki ne yaptığını biliyorsun,önünü görebiliyorsun; bir paniğin yok :) Başarılar küçük joe,yapabileceğine inancım sonsuz.

    YanıtlaSil
  2. İnsanı en çok mutlu eden şey kendi sözünü dinlemesi ya. Bu arada asistanın olarak çalışabülü müyüm?

    ehehe : ))

    YanıtlaSil
  3. @ Anıl: :))))))) sen haklıymışsın, o gün söyledin de inanmadım, o kadar okumaya ihtiyacım yokmuş gerçekten de. Belki bazı ince ayarlar için. Keyfi gözünün önünden ayrımamak gerek. Yoksa kafasına göre kaçar gider. Bir daha bul bulabilirsen :)

    YanıtlaSil
  4. @ Kahve: hmm evet doğru olabilir. Ama bazen yıllar alabiliyor istediğin şartları yakalamak.
    Ben kıyamam seni çalıştırmaya ki. :))))

    YanıtlaSil
  5. Güzel fikirler seni heyecanlandırmuş yazından da hissediliyor.
    Senin için doğru zaman şimdiymiş demek ki! Umarım her şey çok güzel olur senin için

    YanıtlaSil
  6. Ay süpersin Joe'cum, hadi devam:) bu arda sesli post olayı süper, aslında yorumlara da sesli cevap versen mesela:)) sesin ve okuman ne kadar güzel bu arada, belki mesela bahsedeceğin konu başlıklarını not edip doğaçlama konuşmayı da deneyebilirsin? sevgiler:)

    YanıtlaSil
  7. merak ve heyecanla takipteyim!
    burada süper şeyler olacak gibi, kokusunu almaya başladım bile :)

    YanıtlaSil
  8. @ Sibelynka: teşekkürler. Bilmiyorum doğru zaman bu zaman mı. Göreceğiz.

    YanıtlaSil
  9. @ Eren: ah...doğaçlama ses kaydına konuşmayı becerebilsem, zaten okumakla uğraşmazdım, direkt podcaste geçerdim. Yapamadığım için böyle şimdilik. Bir sonraki postu okuyasım yok ama şu an. Bilmiyorum ne olacak. Bir de ben konuşamadığı için yazangillerdenim :) Yani konuşamıyorum tamam ama bir de yazma sebebim o. Duble. :)

    YanıtlaSil
  10. @ Ege: bu akşam moralim biraz bozuk. Sanki başaramadım. Umarım yarın farklı gelişmeler olur.

    YanıtlaSil