Pazartesi, Temmuz 24, 2017

Görünenin ardı.

yenilik:  bu postu küçük joe'nun sesinden sesli dinle!

Gözümü para hırsı bürüdü. Bir de böyle bir güven geliyor bazen. Okuduklarımın ardındaki fikirleri, ilkeleri sezdiğimi hissettiğimde örneğin. Aynı satranç problemlerinin ardındaki fikirleri anlarken olduğu gibi. Derinlemesine okuyorum. Örneğin diyor ki iş kurmak için insan aklının nasıl karar verdiğini bilmeniz iyi olur. Çünkü hem kendiniz insansınız, hem müşteriniz insan. İnsan aklının nasıl çalıştığını ben bilmez miyim? Psikoloji okumadım mı? Hop o bilgileri elimin altına alıyorum. Gerçi o kadar derin bilgiye gerek yok. Demek istediği insanlar bir ürün satın alırken aslında o ürünün ötesindeki şeyleri satın alırlar: lüks bir saatin getirdiği sosyal statü gibi. Lüks saati pazarlarken bunu aklında tut ve kullan diyor.

 Kahve geçende ideal işin tanımını yapmış. Benim de dizimi kırıp idealimdeki ticaretin çizgilerini belirlemem gerekiyor. Bugün aldığım karar bu. Daha önce de demiş olabilirim. Örneğin Arçelik bayii olmak çok kârlı bir iş bile olsa, benim kurmak isteyeceğim bir işletme türü değil. Bu kitapta dediği şey de başka yerde okuyup özümsediklerimle aynı: bir iş kurarken tek amacınız para kazanmak olmamalı. Yoksa o işi yaparken karşılaşacağınız güçlükleri yenmek için gerekecek motivasyonunuz olmaz. Mantıklı. Buradan başlamam gerek. Ama şu an çok zor geliyor.

Hmmf. "Şu an çok zor geliyor." Okuduğum onca kişisel gelişim blogu, bu zorluğu nasıl aşacağımı bana göstermiş olmalı. Evet. Bu da işin bir parçası. Başlangıcı. Aşmam gereken zorlukların birincisi. Bunu aştığımda hedefime biraz daha yakınlaşmış olacağım.

Alışkanlıklar için Excel çizelgesi işe yaradı. Evin işleri de tamam. Geçen gün iki günlük iş var sandığımı yarım saatte hallettim. Kıyafetleri toparladım. Gerçi elbise dolabı tekrar elden geçmek ister ama şu an kıyafet dağınıklığı yok. Yerleri de temizledim son olarak. Camları silmesi için de bir yardımcıyla anlaştım. Marie Kondo'nun kitabını satın aldım ve okumaya başladım. Evet şu an üç tane kitabı aynı anda okuyorum: personal mba, kendini tanrı sanan otobüs şoförü ve marie kondo. Kendimi salsam dördüncüye de el atacağım ama frenliyorum. Titans' tools diye bir kitap var sırada bekleyen. Ne diyordum? Marie Kondo. Evde atılmak için bekleyen eşyalar var. Fakat başka bir günde el atacağım o işe. Biraz şu halin tadını çıkarayım. Sevdim ama Marie Kondo'yu: diyor ki "eğer düzenli bir evde huzur bulamıyorsanız, sizi huzursuz eden ruhsal bir sıkıntınız olmalı". Derin bakış açılarını seviyorum. Göze hemen görünenin ardını görebilmeyi.

İdeal iş, ideal ticaret demişken bir de ideal yaz buzdolabı listesi çıkardım, ilgini çeker mi? Amaç bir kere pişirip birkaç öğün buzdolabında hazır yemeğin olması:

  • zeytinyağlı fasulye
  • karpuz/kavun (bunları pişirmiyorsun elbet ama dilimleyerek buzdolabına kaldırabilirsin, hazır bulması güzel oluyor)
  • mercimek köftesi
  • patates /pirinç salatası
  • komposto
bunları yanına bir de et çeşidinden bir şeyler olursa yemek hazırlamak daha kolay olur.

Haydin bu günlük bu kadar. Kal sağlıcakla.







11 yorum :

  1. "eğer düzenli bir evde huzur bulamıyorsanız, sizi huzursuz eden ruhsal bir sıkıntınız olmalı". VURULDUM BU SÖZE!

    YanıtlaSil
  2. "Work smart, not hard" ;)

    YanıtlaSil
  3. aynen Anıl'cım ben de ilk okuduğumda şöyle bir koltukta doğruldum, hem de hiç beklemezken küt diye söyledi.

    YanıtlaSil
  4. @ Jardzy: biliyor musun ben o sözü okumadan çok önceleri tam da öyle yaptığım için çok büyük suçluluk duyardım. Sonra bunu bir tavsiye olarak okuduğumda çok şaşırmıştım. Böyle bir şeyi bilmeden yaptığıma ve bunun tavsiye edilmesine. İki kere şaşırmıştım yani. Bende yeri büyüktür. Onu demek istedim. :)

    YanıtlaSil
  5. timaş yayınlarından çıkmış "yeniden başla" diye bir kitap var, "hayalindeki işi yapmak için kendini keşfet", fena değil, orada ideal işin tanımı "ilgi alanınız (sizi heyecanlandıran şeyler), yetenek ve vasıflarınız ile kişiliğinizin (diğerleriyle birlikte çalışma ve iletişim kurmayı sevdiğiniz yol) kesişimidir" olarak verilmiş...

    YanıtlaSil
  6. @ Eren: demek sen de ilgi duyuyorsun bu tarz kitaplara. Benim çevremde pek yok ya da benim haberim yok, o yüzden seviniyorum böyle kitaplar okuyan başkalarını bulunca.
    evet bir de kârlı olmalı, yoksa beni heyecanlandıran şeyler bol.

    YanıtlaSil
  7. @ Enis bey: sahi beğendiniz mi? :)))) bu konuyla ilgili ilk yorumu sizden almış oldum ;) Kahve ile ortak geliştirdik sayılır. Onunkini de tavsiye ederim, onunki çok daha profesyonel, işin mutfağını biliyor ne de olsa.

    YanıtlaSil
  8. Kahvenin sesli yazısının linki:http://kahveicermiyiz.blogspot.com.tr/2017/07/arays.html

    YanıtlaSil
  9. Takip listesine ekledim, akşama dinleyeceğim. Sizinki çok iyi idi. Profesyenel bir okumaydı neredeyse :)

    YanıtlaSil
  10. @ Enis bey: bugün aldığım ikinci yorum bu. Nasıl iyi geldiğini bilemezsiniz. Sesimi ve okumamı hiç beğenmiyorum fakat bir yandan da sesli yayın yapmaya bayılıyorum. İkisinin arasında debelenirken olumlu geribildirimler almak son derece iyi hissettiriyor. Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil