Perşembe, Temmuz 27, 2017

Derin meseleler.


yenilik: sesli blog uygulamasına geçtik. Ben ve Kahve. Kahve'nin sesli postuna gözatmak için tık.
Bu postu küçük joe'nun sesinden dinlemek için tık!


Karnımı doyurdum. Kahvemi yanıma aldım. Pencere açık, yaz akşamı. Perdelerimi çektim. Baygın bir caz çalıyor salonda. Bugün bir oyun verdim, bir oyun da aldım. Birinci oyunu aceleyle yanlış oynanmış hamlelerden sonra terk ettim. Sonraki rövanş maçında da Paula ilk hamlelerde bana vezirini tam manasıyla hediye verdi. Üstünde fiyongu eksikti sadece. Sonrasında avantajımı kullandım ve yendim.

 Kısacası keyifli bir blog yazısı döşenmek için bütün şartlar yerine gelmiş.

Derin düşüncelerdeyim blog. Bilmiyorsun.

Şu girişimcilik... Benim istediğim para kazanmak sanıyordum bugünlere kadar. Ki, hayallerime özgürlük tanıyınca, daha çok paranın hayatıma çok da fazla bir değişim getirmeyeceğini anladım. Belki biraz daha fazla dünyayı gezerim. Belki bir çiftlik evi kiralarım, şehirden bunalınca kaçar gider, nefes alırım. Ama ondan bile emin değilim. Mesela aklıma Palamutbükü'ndeki boş lüks villalar geliyor. İnsanlar herhalde ucuz diye almış ya da yaptırmış ve sanki gelmiyorlar. Belki geliyorlardır gerçekte, onu bilemem, ama kendimi onların yerine koyunca, Palamutbükü'nde üst üste kaç gün kalırsın? Ya da etrafında tanıdık olmadıktan sonra en güzel çiftlik evi bile bir süre sonra açık hapishane gibi olmaz mı? Neyse şimdi ayrıntısını boşver de, asıl istediğim meğer uğraşmakmış. Bir işi kârlı hale getirmek için uğraşmak. Aslında bu çok iyi haber, bakma bunu böyle anlattığıma. Ama yeni olan her şey gibi alışmak gerekiyor, hayatımı artık buna göre devam ettirmek. Yani zaman gerek bana zaman. Aklımda yeni yeni fikirler var. Evet birden fazla. Belki hepsini birden yaparım.

Uğraşmak. Mutluluğun birinci maddesi Çinlilere göre: "mutluluk, uğraşacak bir iş, umacak bir şey, ve sevecek biri" demişler, daha önce söylemiş olabilirim. Güzel demişler bana sorarsan. Katılıyorum. Birinden biri eksik olunca denge bozuluyor bence. Sevecek biri de gerek. Birini severken yapacak bir işin de olmalı. Bütün uğraşın sevdiğin insan olmamalı. Ve bütün hayatın uğraşın da olmamalı. Günün sonunda birine sarılabilmeli insan. Ama işte hadi deyince olmuyor bu işler. Hepimiz bunu biliyoruz.

Uğraşmak. Şu an anladım. Hayatımın sonuna kadar uğraşmak istiyorum. Bu benim elimde. Hayır "uğraş madem, seni tutan mı var sanki" deme. Çevremde gördüğüm örnekler var. Maddi bir sorunu olmayıp canı ölesiye sıkılan. Onlar gibi olmaktan çok korkuyorum ben. Galiba en büyük korkularımdan biri bu. Bunlar hep başkalarının sıkıntılarını kendi ceketimmiş gibi sırtıma geçirmekten oluyor. Yaşarken bunu hep yapıyorum. Başkasının sorunlarını halletmeye çalışmayı. Ne gereksiz bir uğraş. Sanki bana danıştılar. Dert bile yanmadılar. Kendim gözlemledim, kendim çıkarım yaptım. Fakat çok üzüldüm. Çok korktum.

Kahve yerini çoktan serin buzlu limonataya bıraktı. Arada bakkala gidip hoşbeş aldım, fındıklı. Şşş. Evet endüstriyel gıda, şeker basılmış. Ve kim bilir hangi mide bulandırıcı yağ. Neyse oldu artık. Arada. Çok sık değil. Şimdi bir oyun daha almak istiyorum.

İyi geceler dünya.











6 yorum :

  1. Track ile birlikte okudum! Bayıldım ben bu olaya,devamı gelmeli.Son paragraflar da iç çektirdi :')

    YanıtlaSil
  2. :)))))) ben de bayıldım, Kahve bu blogu okuma fikrini ilk ortaya attığından beri içim içime sığmıyor. Çok zevkli. Hadi sen de yap. İstiyorsan eğer. Heyecan veriyorsa. Çok zor değil. Ben garageBand'i kullanıyorum macbook'la beraber geliyor ama başka programlar da vardır. ses efektlerini de bana Kahve anlattı, youtube'a istediğin ses efektini yazıp (mesela para şıkırtısı) sonra onu convert yapıyorsun mp3 e çeviriyorsun sonra istediğin yere montajlıyorsun.

    YanıtlaSil
  3. Ne güzel fikirmiş ilk kez duydum :). Eline, ağzına sağlık :).

    YanıtlaSil
  4. @ öneri makinesi: teşekkürler, beğenmene sevindim! :)

    YanıtlaSil
  5. güzelmiş.ben de yapcam.sesli sesli..iyi geceler küçük joe.

    YanıtlaSil
  6. @ aysan: sen de yap! büyüyelim.

    YanıtlaSil