Perşembe, Nisan 13, 2017

Yoga, kakule ve zamanlama.

Günü kurtaran, yoga, neskafeme kattığım üç kakulenin tanecikleri ve çok acayip bir zamanlamaydı. Onun dışında bir önceki postta beni sevindiren her şey elimde patladı, en çok da alışverişler. Aksilikler inanılmaz bir zamanlamayla el ele verip beni sevineyim üzüleyim mi kararsız bıraktı. Ne gündü ama.

İnternet alışverişlerimin çoğu elime ulaştı. Ne var ki hakiki deri diye aldıklarım suni deri çıktı. PU leather ibaresi görürsen o suni deri demekmiş, aklında olsun. Çantayı geri gönderiyorum, cüzdanı kullanmaya başladım bile, suni deri olmasını umursamayıp. Yoga pantolonlarının bedeni tam uydu. Onlardan memnunum. Bugün ayrıca kitaplarım da elime ulaştı. Fakat tüm alışverişi başlatan, ve idefix'te varmış nasılsa, kitapçı kitapçı gezmeyeyim diye oradan satın aldığım Ursula Le Guin kitabını tedarik edemedi idefix. Almışken kargo bedavaya gelsin diye yanına eklediğim bütün diğer kitaplar geldi. Çok sinir bozucu. O kitabı bulduklarında ayrıca kargolayacaklar. Ayrı ücret istemiyorlar elbette. Yok artık, deve.

Sadece şöyle bir şey oldu, günün küçük mucizelerinden biriydi, yoga pantolonumu giyip yogamı yaptım, sonra girdim duşa, sıcak suyun tadını çıkara çıkara sabunlandım, gevşedim, ferahladım, çıktım, üstümü giyindim, tam pantolonumu ayağıma çektim, biri kapıyı tıklattı. Kim o? Yurtiçi kargo. Aha, zamanlamaya bak. Aşağıdan çalmadan. Ben duştayken çalabilirdi ve ben bütün gün kargo gelecek diye evden çıkamadım. Neyse. Kitaplarımdan memnunum yine de. Peri Gazoz'unu okumaya başladım. Güzel gidiyor şimdilik.

Bu arada kitap-lık'a öykümü gönderirken sormuştum, gerçekten üç gün içinde dönüyor musunuz yayınlayacağınız öyküye diye, sağolsunlar cevaplamışlardı "evet" diye. Ve bugün üçüncü gün. Ve dönüş filan olmadı. Neyse en azından içim rahat. Olmadığından eminim.

Eski sevgiliyle yolda burun buruna gelecektim, hiç istemiyordum...müthiş bir zamanlama ile beni teğet geçti. Ben onu gördüm de o beni görmeden geçti.

Daha sinir bozucu bir olay da oldu annemle ilgili, ama bir de burada anlatıp kendimi ve okurumu darlamak istemiyorum. O an bütün yoganın sakinliği, güzelliği mundar oldu bir anda. Neyse sonra eve geldiğimde atabildim üzerimden. Gene sakin olabildim. Doğru zamanda doğru yerde olmak günü kurtardı gene.

Yoga sırtım içindi ve sırtım sanki on kiloyu birden vermişim gibi hafifti yoga sonrası. Yarın gene yapsam ne iyi olur. Bu gece yatmadan önce yogası yapayım bari.

7 yorum :

  1. Selam Peri gazozunu okumuştum. Çok sevdim.Öykü yazma enerjiniz ve yönteminiz güzel.Öykünüze dönmek için zaman gerek. Eğer bir şeyi çok istiyorsanız zaman kısalır.Sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
  2. Herşey güzeel, derin nefes al, gözünü kapatıp kiraz çiçeklerini düşün ve kokularını (kokuyorlar mı bilmiyorum ama sen güzel koktuklarını farz et) almaya çalış:)) hikayenin çok iyi olduğuna eminim ben, bu muhteşem blog yazılarını yazdığına göre başka bir ihtimal yok:)) biz ne zaman okuyacağız? hani yollarım demiştin ama? gerçi önce dergide yayınlansın dersen de saygıyla eğiliriz tabi:)) sevgiler:)

    YanıtlaSil
  3. Joe

    Kelebek etkisi gibi hayat. Belki dergide yaşanan sıradan bir aksilik, sana haber vermelerini aksattı. Belki eski sevgilin hafif sağa yönlenip yürüseydi, bambaşka bir akış olacaktı. Ve sen buraya daha farklı şeyler yazıcaktın. Kargo sen duştayken gelseydi, yalnızca birkaç dakika önce, gün ayrı bir tonda ilerleyecekti.

    Bunları zaten biliyoruz. Ama bazen unuttuğumuz şey aslında ruh hallerimizin de bu 'random' akışlar karşısında kolayca şekil alıvermesi. Halbuki bir öykü iyiyse iyidir. Ne önemi var gelmeyen o telefonun?

    Buralarda daha iyi bağlayacaktım ama yine hastayım yine başım terelelli. Bu kadar oldu :D

    YanıtlaSil
  4. peri gazozu çok etkilemişti beni. hala viyadüklerden geçerken içim titriyor.
    senin yorumlarını merakla bekliyorum.

    YanıtlaSil
  5. Okul zamanı yoga yaparsam herhangi bir pozisyonda uyuyakalma ihtimalim çok yüksek.Yaz gelse de ben de şöyle doya doya yoga yapsam,sen anlatınca canım çekti ^^

    Sevgileeer.

    YanıtlaSil
  6. Ya bir de yoga falan yapmasak nasıl olacağız biz, ben de herşey ters modundan çıkamıyorum!!! Bu arada, kargocular duştan çıktığın anı çok iyi yakalıyor, bazen ben ıslak seksi seksi saçlarla falan kapıyı açınca "ay adam içeri dalmasa" paranoyası yaşıyorum :D Birkaç defa da kapıyı açmadan içerdeki hayali güruha "ben açarııııım" diye seslenmişliğim var, deli miyim neyim?

    YanıtlaSil
  7. ahahhahahhah ilahi Ceren! çok güldürdün beni.

    YanıtlaSil