Çarşamba, Mart 01, 2017

Yeni ayın başında yeni hedefler.

Şu an tam yazma havasındayım. Yogamı yaptım. Üstüne misler gibi duşumu aldım. Üstüne temiz temiz giyindim. Spor sonrası hurmamı, cevizimi, elmamı yedim. Yeşil çaya biraz kuru nane ekleyip demledim.

Dün akşam plan program yapasım gelmedi. Yapmadım. Bugün oturdum başına.

Mart ayı hedeflerimi açıklıyorum ta-daaaaaam :

1- Bir şarkı sözü yazmak.

Sanırım bir ay bir şarkı sözü yazmak için yeterli bir süre. Aslında birden fazla da yazılır ama ben "bir" deyip yapılabilir hatta yapılması garantili bir hedef seçmek istiyorum.

2- Bir kısa öykü yazmak.

Bu da çoktandır ertelenmiş, bir hedefim. O baştan başlamam gereken bir öyküm vardı. Belki onu yaparım olmadı daha güzel bir öykü çıkarsa ortaya onu yazarım. Ama bir ay öykü yazmak için yeterli bir süre benim şu andaki tecrübem ve bilgimle.

3- Akşam yemeğinden sonra hiçbir şey yememek.

İki günde yani şunu yaptığımdan beri uyku düzenim değişti. Daha erken yatıp daha erken kalkıyorum. O yüzden bu çok önemli bir konu. Akşam yemeği de en geç sekiz buçukta bitse misler gibi olur. Ve ayrıca can sıkıntısından yediğimi anladım. Pisboğazlık ne demekmiş biliyorum artık tam olarak. Ve pisboğazlığı sıfıra indirmeye çalışacağım. Yemek yemek saatinde yenir. Bir de ara öğünler var. Ama hepsi o kadar.

4- Her gün yoga veya yürüyüş yapmak.

Dünden başladım ben buna. Ve evet bugün tartı yarım kilo eksik gösteriyordu. Bu ay üç kilo verebilsem şahane olurdu. En azından obezlik sınırının altına inerdim. Yogaya alternatif olarak yürüyüşü seçtim. Hava güzel olduğunda mesela, ve canım istiyorsa bir saat yürüyüş. Hava kapalıysa veya çok zamanım yoksa 20 dk'lık bir yogayı sığdırabilirim her güne diye umuyorum.

5- İş

İşte geldik zurnanın zırt dediği yere. Elimdeki kitaplar 3 değil 10 adetmiş. Bilgisayarımdakilerle beraber. Şimdi bu hedefi nasıl adlandıracağımı ve yapılandıracağımı hala bilmiyorum. Çok katı bir sistem kurarsam, tıpkı geçen sene satrançta olduğu gibi, hedef amacının tersine işler. Yani işleri ilerleteceğine çomak sokar. Tek bildiğim o kitapların hepsini okumak istediğim ve iş kurmakla ve işletmekle ilgili daha fazla bilgi sahibi olmak istediğim. O yüzden kitapları listeledim defterime. Hepsi İngilizce. İlgini çekerse sana başlıkları vereyim:


  • The richest man in Babylon: bunu geçen sene galiba okumuştum, ama sonuna kadar değil ve zaten tekrar okumak istiyorum. Sanırım Türkçesi var. Babil'in en zengin adamı.
  • How to think like Bill Gates.
  • The entrepreneur mind.
  • The 100 dollar startup: bunu da parça parça okudum ama tekrar okumak istiyorum.
  • The lean startup
  • The personal MBA
  • The business book: bunu da geçen senelerden beri elimde sürünen büyük bir kitap, sonuna kadar okuyamadım.
  • İnnovation and entrepreneurship: bu çok kalın ve çok kapsamlı bir kitap, biraz ders kitabı gibi.
  • For the win: bu gamification üzerine bir kitap, yani daha çok büyük şirket sahiplerini ilgilendiren türde, şirkette çalışanları, çalışmaya oyun öğeleri katarak motive etme kitabı. Bunun coursera da kursu vardı. Yazılıp bakmamıştım. Kitabı karıştırmak daha verimli olabilir. Oyun öğeleri ile insanları motive etme fikrini ilerde farklı şekillerde kullanmayı düşünüyorum.
  • Shark tank jump start your business: bir de bu var. Ama en sona aldım bunu. Şart değil okuması. Bakalım.
Bu ay bu kitaplardan okuyabildiğim kadarını okumayı hedefliyorum. Belki psikolojide olduğu gibi parça parça okumalar yaparım. Birinden birine atlamak ve her şey serbest. Bir de bol bol bu konu hakkında bir defter tutarak, nasıl bir iş(ler) kurmak istediğimi kafamda netleştirmek. Bu hedefi en fazla yapılandırabilmem bu kadar. Yoksa pek ölçülebilir net bir hedef değil.

*  *  *  *  *  *  *  *  *
Bu ayın hedeflerini, yapılabilir olmalarını ön koşul alarak seçtim. Uçuk değiller. İddialı değiller. Ama uçuk ve iddialı olup da sonunda ağzımda ekşi bir ıskalanmış çılgın hedefler tadı bırakmasına yeğliyorum. Zamanla ve tecrübeyle öğrendiğim bir şey bu. Az olsun benim olsun. 

Daha da yazasım var. Hızımı alamadım. Ama yemek yapmam lâzım, karnım gurulduyor. Ve sonra gördüğün gibi işlerim var. Bu akşamdan o eski posttaki bbc bağlantısını incelemek istiyorum şarkı yazmak üstüne olanı.




17 yorum :

  1. Akşam yemeğinden sonra hiçbir şey yememek en zoru bence :'D bolca şans umarım hepsi bu ay bile bitmeden gerçekleşmiş olur! ^^

    YanıtlaSil
  2. :)))) İki gündür yapmasam hedef olarak bile seçemeyeceğim kadar zor hem de. Ama oldu valla. Dur bakalım. Gelişmelerden sizi haberdar edeceğim efendim. :)

    YanıtlaSil
  3. bence şarkı sözü, öykü, yoga, akşamları arınmak ve şu kitaplardan üç tanesini sindirerek okumak, seni bulutlara yükseltir.

    bir de şu var.
    okumalardan sonra düşüncelerin yolculuğuna da izin vermek lazım. o yeni bilgilerle, senin beynin neler doğuracak kimbilir...

    ne hoş uğraşılar yau <3

    YanıtlaSil
  4. tam benim sevdiğim tarzda kitaplar okuyorsun küçük joe, hepsi çok tanıdık! okuduktan sonra ödünç vermeyi düşünürsen bazılarına talibim :)

    YanıtlaSil
  5. @Kahve: ay sen öyle deyince bir daha başka gözle baktım da güzelmiş gerçekten. Evet biraz da sindirmek için zaman lazım, arkamdan at koşturuyormuş gibi yapmak çok anlamsız.

    YanıtlaSil
  6. @ Ege: kafadaş bulduğuma çok sevindim doğrusu, The personal MBA, The Business book ve İnnovation and entrepreneurship dışındakileri hemen sana yollayabilirim çünkü elektronik ebattalar. İnnovation and entrepreneurship, Bahçeşehir Üniversitesi kütüphanesinde var ödünç alınabiliniyor.

    YanıtlaSil
  7. Bence en kolayı akşam yemeğinden sonra yemek yememek zira akşam yemeği de yiyemediğim için sorun yok :)

    YanıtlaSil
  8. @Beyda: sizin yemekle aranız pek yok anladığım kadarıyla bu durumda en kolay hedef olabilir, ama yemek de lazım bünyeye yahu...

    YanıtlaSil
  9. Yüksek bir kahkaha patlattım. Çünkü alakası yok. Zira yemek yemeyi çok severim. Ancak uyguladığım sağlıklı beslenme nedeniyle 6 dan sonra bir şey yemiyorum. Beslenme nedeniyle olmasa da akşamları yemek yemek alışkanlığım değil. 4. ayımda 11 kilo verdim. Siz düşünün ne kadar yemek yemeyi sevmiyorum :)

    YanıtlaSil
  10. ay harika haber, çok teşekkür ederim!! mail adresim profilde var, ne zaman fırsatın olursa beklerim.

    YanıtlaSil
  11. Ben de akşamları çekirdek yememek için elime örgü alıyorum :)

    YanıtlaSil
  12. Çok hoşuma gidiyor seni okumak..."bahar havası yazma havası":))Güneşli günlerde bağlasalar evde duramam, hüzünlü yazılarımı hüzünlü havalarda yazarım:))

    YanıtlaSil
  13. @Beyda: 4 ayda 11 kilo müthiş bir performans, zayıflamak için rejim yapmak yerine sağlıklı beslenmeye çalışanlar benim gözbebeğim :)

    YanıtlaSil
  14. @ Ege: az önce gönderdim.

    YanıtlaSil
  15. @ Küçük mucizelerim: şu aşamada çekirdek çıtlatmak benim için sağlıklı alternatif, yoksa gofret üstüne bir tablet çikolata götürüyordum, bu kilolar böyle geldi bünyeye. Ama örgü ile el oyalamak şahane taktik.

    YanıtlaSil
  16. @ Ayşe: şu yorumdaki ilk cümlen benim için abartısız, en az bir ulusal yazı ödülüne bedel. Blog diye bir kategori olsa sanki onun Haldun Taner ödülü benim olmuş ve sanki onu haber veren bir mail almış gibi hissettim eve gelip de onu okuyunca.

    YanıtlaSil
  17. Diyet ve rejim kelimesine karşıyım zira sağlıklı beslenmeyi yaşam biçimi haline getirmediğimiz sürece sürekli kilo alıp vereceğiz. Bu nedenle ben bunu yaşam biçimi haline getirdim ve herkese de tavsiye ederim.

    YanıtlaSil