Pazartesi, Mart 06, 2017

Limoni.

Gene bir çeviri işi aldım başıma. Bu sefer şartları daha iyi, bir de arada arkadaş ricası var. Neyse ki kısa dönem. Yarın teslim ediyorum son belgeyi. Bu akşam paydos ettim. Sabah altıda uyandım da kalkmadım. Sonra gene dalmışım bir ara. Ama saat 10:00'dan beri çalışıyorum.

Son gelişmeler şöyle: yarım kilo daha gitti bünyeden ama sıfır abur cubur. İlk günler, günde 100 gr hurma tüketiyordum, şimdi yarım hurmanın bile içimi aldığı oluyor. Aklım atıştırmaya gidince, beynimin güvenlik görevlisi kılıklı fedaileri "hooooop hemşeri" diye kollarını kavuşturarak yol kesiyorlar:"atıştırma isteği değil o, can sıkıntısı, bir bak da bak, oyalanmak için". Bakıyorum. Haksız değiller. Durabiliyorum. Maaşallah de ama.

Yaa. Böyle işte. Spor yapamadım ama Cumartesinden beri. Yapabilseydim belki daha hızlı gidecekti kilolar. Ama böyle de fena değil. Gerisin geriye gidiyor ya, o bana yeter.

Şarkı sözü yazacaktım ya en son. Yazdım. Üçte ikisi bitti. Matah bir şey olmadı, istersen buraya yazabilirim bitince. Amaç sadece vasat bile olsa bir tane yazmayı denemekti. Sonuçta vücuduma dövme yaptırmıyorum o metni. Daha güzellerini yazarım belki bir gün. Ama memnunum bu durumdan.

Böyle sanki güzel şeyler oluyormuş gibi anlatıyorum, ki güzel şeyler de oluyor, ama geçen Pazar mesela çok kederliydim. Hem kederliydim hem canımdan bezmiştim. Kalabalık bir otobüste Ortaköy'den Osmanbey'e elli dakikada varabildim. Trafik değildi ama beni canımdan bezdiren. Aşk konusunda yaşadığım umutsuzluktu. Ölmek istiyordum. Öylece duruyordum başka insanların arasında, ölme isteğimle beraber, bazen gözlerim doluyordu, ama tabii ki kimse fark etmiyordu. Son bomba haberi yeni almıştım: kardeşim, annemin bütün yükünü sırtıma bindirerek, tittir olup gidiyor Istanbul'dan. Daha kibar olamayacağım bu konuda, beni affet. Zaten o karışmadığında krizleri yönetmek benim için daha kolay oluyordu, ama artık komple gidiyor. Bu ne kıştır arkadaş... Hiç renk vermedim. Doğal karşıladım bir nevi. Ondan her türlü adiliği beklediğim için halbuki. Oysa yanına kâr kaldı sanıyor. Bir de hadi deyince bilet alıp gelebileceği bir ülkeyi seçmiş. Öyle dedi. Ne kadar da düşünceli. Bunu yedirebildiğini zannediyor ya. Ona kızıyorum kızıyorsam. Salak yazıyor çünkü alnımda, aptal yerine konduğuma yanıyorum. Yoksa defolsun gitsin. Bir daha da geri gelmesin. Buralar onsuz daha yaşanılır.

Şu an ama ölmek filan istemiyorum. Biraz daha iyiyim. Bir dövme yaptıracak olursam, ki asla yaptırmam diyordum, sol bileğimin içine "bu da gelir, bu da geçer" yazdırmak olabilir. Küçük olumlu gelişmelere tutunuyorum. Havanın güneşli oluşuna. Beklediğim otobüsün hemen gelmesine. Çevirimin hızlı ilerlemesine. Darbuka atölyesinin kontenjanı kapanmadan yazılmama. Bu şarkı sözü yazmanın beni götürebileceği yerleri hayal etmeye. Elimi belime koyduğumda ellerimin yakınlaşmış hissetmeme.

Yavaş yavaş yatayım ben. Gözümden uyku yaşı akıyor.




8 yorum :

  1. Elimi belime koyduğumda ellerimin yakınlaşmış hissetmeme.

    Bu kısmına bayıldım..
    Bence dünyanın en fresh ve güzel hissi. İster verilen 20 kilo olsun ister yarım kilo. Evindeki fazlalık eşyaları atmak gibi.

    Aile mevzuları ve tıkınma isteklerine kaptırmamak için çeviri iyi olmuş sanki? Kafa meşguliyeti. Joe'cuğum yazında o kadar inci taneleri gibi betimlemeler vardı ki. Sen ölmek istedim yazıyorsun ben 'ah uhh' diyerek okuyorum : ))

    Ama aşk için ölmeli aşk o zaman aşk dese de bir Türk aşığımız, bence aşk için arada gelen sivilce tanesi kadar ölme isteği yaşama isteğini kanıtlıyor aslında.

    Az önce bu yorumu yazdım ama nedense önizleme yap diyince kayboldu. Baştan yazdım.

    Bu arada limoni günlerden güzel şeyler çıkacak. Senin de bana yazdığın gibi. Eminim <3

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Küçük Joe,

    Sanırım hepimizin hayatında limoni zamanlar oluyor Bilindik bir laf ama yazacağım Umudunu asla kaybetme İnan bana sıkıntılar gelip geçtiğinde ve mutlu olduğun bir an bu her şey olabilir bütün sıkıntılar üzüntüler bitiyor anne - baba yada başka bir aile bireyine bakmak neden zor gelir ki kardeşlere neden hep birinin üzerine yıkılırlar hiç uzulme sen çok doğru ve güzel bir şey yapıyorsun anne ile ilgilenmek hasta ve yaşlı birine bakmak zor olabilir ama inan anne duası ve teşekkürü her şeye değer evet kardeş bile olsa sorumluluktan kaçmak senin omuzlarına bindirmek hoş değil ama bunun getirisi çok büyük olacak çok büyük bir aşk bulacaksın çok mutlu olacaksın..... kal sağlıcakla.

    YanıtlaSil
  3. Hepimizin içinde türlü türlü sorunlar varken sokağa çıkmak çok garip oluyor.Aslında senin için parçalanırken göz göze geldiğin bir başkasının da içinde kötü şeyler yaşanıyor olabilir.Dünyanın en acıklı yanlarından biridir bu.

    Gerçekten de öyle.Her şey illa gelip geçiyor.Ya sonucunda bizi ağlatarak ya da güldürerek.Türkü nakaratı vardı sanki öyle ''Bu da gelir,bu da geçer; ağlama'' aynen bu sözdeki gibi küçük joe.Sen bütün olumsuzluklara karşı geçip gideceklerini bilerek en pozitif halinle durmaya gayret et yeter.

    Kucak dolusu pozitif enerji ve Sevgiler ♥

    YanıtlaSil
  4. @ Kahve: inci taneleri gibi betimlemeler mi...bu bütün çalışma günümü kurtardı biliyor musun? <3 <3 <3
    Yaşama isteği ve ölme isteği arasında kurduğun ilişkiyi anladım ve katılıyorum. Bazen sivilce tanesinden az iri oluyor ama sonra da geçiyor işte.
    Üşenmeden bu yorumu ikinci kere yazdığın için tüm kalbimle teşekkürler.
    Haydi bakalım. Umalım tüm gücümüzle :)

    YanıtlaSil
  5. @ Sibel: sen güzel bir aşk gelecek dersen gelir, buna inanırım. Ve bu sabah buna inanmak bana çok iyi geldi. :) Öperim çok.

    YanıtlaSil
  6. @ Anıl: evet ben de şarkıda duymuştum o sözü ilk ama meşhurmuş şarkı dışında da. Pozitif durmaya çalışıyorum genelde ama bazen zor oluyor. Bütün o enerjiyi havada yakaladım :)

    YanıtlaSil
  7. Üzüldüm, bazen gerçekten her şey üst üste geliyor, daralıyor insan, o zaman hayatın güzelliklerine ve küçük keyiflere odaklanmaya çalışıyorum, bir fincan siyah çay eşliğinde güneşin batışını izlemek, yeni açmış bir çiçeği fark etmek, güzel bir resim yapmak... Bazı şeyler maalesef bizim kontrolümüz dışında gelişiyor, o zaman kabullenmeye çalışmak en iyisi, böylesinin bizim için daha iyi olacağına inanmak... Daha güzel günler bekliyor seni..:)

    YanıtlaSil
  8. @ Eren: bilsen daha neler neler geldi üst üste buradan hepsini söylemiyorum, insanların kafasını da şişirmemek için hem de canım bahsetmek istemiyor...aynen senin gibi yapıyorum güç veriyor bana küçük küçücük olumlu şeyler veya gelişmeler. İnşallah öyledir...

    YanıtlaSil