Salı, Şubat 28, 2017

Toparlanma çırpınışları.

Aylardır ötelediğin işi yirmi dakikada yarılarsan ne hissedersin? Aylardır ötelediğine mi yanarsın yoksa oh neredeyse bitirdim kurtulduk çok şükür mü? Yoksa az birinden az ötekinden ortaya karışık mı? Benim git gel'lerim var. Keşke'lerim.

Bu sabah çok tuhaf bir rüyayla uykumun en derin saatinde uyandım. Lyon'daydım. Öğrenciydim. Rüyanın zamanı bugündü. Yurda yerleşmeye çalışıyordum. Kar yağmıştı. Konuştuğum insanlar çok tekinsizdi. Beni yalanlarla oyalıyorlardı yarı dalga geçerek. Ve ben açıkta kalmıştım. Uyandığımda hemen dalamadım. Çok gerçek gibiydi. Oysa başımın üstünde bir dam olduğunu biliyordum.

Fakat günüm korktuğum gibi kötü geçmedi. Bütün öğleden sonra sadece çarşafları değiştirdim. Sonra mutfağı bir güzel topladım. Mutfak bezlerini makineye attım. En son da sonbahardan beri dağınıklığı katlanarak artan hobi malzemeleri deposu olarak kullandığım küçük odaya el attım. Bir de abur cubur yemedim bu saate kadar. Zayıflamak istiyorum. Ve fit olmak. Diyeceksin ki kim istemiyor ki.

Hobi odasına el atmak, birikmiş dağınıklığın sebebiyle arkeolojik kazıya benzedi. Alt katmanlara indikçe başka bir döneme ait çöpler çıktı: mesela bir adet yazdan kaldığı tahmin edilen dondurma çubuğu.

------

Bunları dün yazdım. Bugün de dünün şahane bir devamı olduğunu söylemem lâzım verimlilik ve iş görme açısından. Hobi odası tamamen bitti. Hem de gene bir on beş dakikalık zaman diliminde. Dün değiştirdiğim çarşafları yıkadım. Camları sildim. Tüller şu an makinede, yıkanıp tertemiz asıldı. Sonra çıkıp yürüyüş yaptım ve dönüşte sağlıklı yiyecekler aldım. Leylak Dalı'nın brüksel lahanası tarifini denemek istiyorum. Ama bu akşam değil. Yarın akşam. Sabah kahvaltısında tahin pekmezin üstüne keten tohumu tozu dökmüştüm. Fiziksel aktivite kapasitemi ikiyle hatta belki üçle çarpıyor. Yoksa cam silme tek bir günün tüm aktivitesi olurdu.

Hobi odasını toplayınca en dipten roman için notlarımı hatta dosyalarımı buldum. İçim buruldu. Yarım kaldığı için. Tülleri hangi programda yıkamam gerek diye bir deftere not almıştım, o defterde 2012'nin gün be gün notları da vardı. Ona da içim buruldu. Hala aynı işlerle uğraşıyorum. Hala bir arpa boyu yol gidememişim.

Bu ay için plan program yapacağım. İş kurmak ve yönetmekle ilgili elimde sağlam üç tane kitabım var. Şu an beni en çok korkutan hedef o. Yayınevi kurmaktan vazgeçtim. İçime sinmedi. Bu belirsizlik zamanlarında iş kurmak çok akıl kârı değil bir yandan. Ama kitapları okuyabilirim. Bilgisayarımda da bir iki kitap olacaktı. Tekrar elden geçirebileceğim. Yazı hedeflerimi de tekrar ele alacağım. Madem artık elimi oyalayan şu çeviriler yok. Madem ev gıcır gıcır oldu (neredeyse). Tekrar yürüyüş ve yogaya döneceğim. Abur cuburu hayatımdan atmaya çalışacağım. Tekrar sağlıklı beslenmeye döneceğim.  Ve gelecek ay yeni bir plan, geçmiş ayın ışığında onun hatalarından faydalanıp.

Haydin şimdi yemek saati. Hiç gidesim yok ama gitmem lâzım. Bu akşam işim var.





10 yorum :

  1. Hareketli ve sevdigim bir muzik beni her zaman kamcilar.

    Gayet iyi toparliyorsun bence. Bak, iki gun bile catir cutur gecmis. Havalar da guzellesiyor, enerjini de toplayip kendini sahilde yururken bulmazsan ne olayim?

    YanıtlaSil
  2. Gut'a doğru ilk adımlar atılmış o zaman? BOLCA ŞANS! ^^

    YanıtlaSil
  3. Jardzy nereden bildin? Benim de oynatma listelerimin bazıları ev işi için. Bir de şu ara hocamın da söylediği 4vokal'e takılıyorum.

    Evet hiç beklemiyordum toparlanabilmeyi, böyle sanki yokuş aşağı umutsuzca yuvarlanıyormuş gibi hissediyordum. Bizim buralar pek yürüyüş yolu yok sahilde. Karşıda başka.

    YanıtlaSil
  4. Anıl'cım evet ilk adımlar atıldı, ilk metreler aşıldı, bolca iş gördüm hatta. Ama şu an plan program yapasım yok bunu yazdığım zamandaki gibi. Biraz kafa dinleyeceğim. Rahatıma bakacağım. Bütün gün çalıştım ne de olsa.

    YanıtlaSil
  5. Hobi odası toplamak büyük iş, ben 3 sene önce yapmıştım :))) 1,5 tam gün sürmüştü, yardımla hem de ve beni bitirmişti... yine yapmam lazım yakınlarda, nasıl gözümde büyüyor... bravo bir sürü iş yapmışsın. Herşey doğru zamanını bekler, 2012'de aldığın notlar, yarım kalan romanın... hepsi geçen zaman içinde senin bilinçaltında olgunlaşıyor, doğru zaman gelince meyve verecekler, hiç bir şey boşa değil...:)

    YanıtlaSil
  6. ayın ilk gününden enerjili bir tempo diliyorum.
    kafasına koyduğunu yapan ünlenmiş kim varsa, şu yukarıya yazdığın metodu izliyor.
    uzaktan bakıp plan yapmak.
    ve uygulamak!

    bu ay hepimiz için verimli geçsin.
    ben de başladığım şeyleri bitirmek için kolları sıvadım.
    yogadan sonraki mis paylaşımlarını dört gözle bekliyorum.

    YanıtlaSil
  7. @ Eren hobi odası feci dağınıktı ama önceden oturmuş bir sistemi vardı. Kutular etiketli filan mesela, sadece dağ gibi yığılmıştı masaya herşey. Kablolar, makaralar, lastikler. Yoksa altından kalkamazdım o kadar kısa zamanda. Ama hiç elim gitmiyordu. Kendime bir minimum süre belirledim razı gelebileceğim, sadece 20 dk dedim önce, olmadı çok geldi gözüme, sadece 10 dakika dedim. O da çok geldi. Sadece 5 de çok gelince anladım ki ben o odaya girmek istemiyorum. Ondan sonra anlamadım nasıl ama işte 20 dakika sonra işin sandığımdan daha kolay olduğu anlaşıldı. Ertesi gün de bir on beş dakikalık işle bitti pırıl pırıl oldu.
    Son 3 senede bazı şeyler öğrendim gerçekten de Eren. En azından plan program yapma konusunda.

    YanıtlaSil
  8. @ Kahve: dediğini şimdi idrak edebildim. Vay canını. Ben plan program hep yapıyorum da sanki böyle yürüme bandındaymış gibi hissediyorum kendimi, bol efor sıfır mesafe. Ama bu sefer çok başka olacak, bu sefer sonunu da göreceğim.

    YanıtlaSil
  9. Ruyan fransizca miydi joe? oyledir mutlaka, ne guzel..

    YanıtlaSil
  10. Sanırım Ceren'cim, fransızca olması lazım :) Ama pek güzel bir rüya değildi.

    YanıtlaSil