Pazar, Ocak 22, 2017

Pazar.

Bugün müzik teorisi dersim vardı. Biraz değişik bir gün geçirmek istedim. Ders bitiminde Ortaköy'de bir salep içtim, şapka atkı aldım kendime tezgahlardan. Oradan çıkıp evimin yolunda bir alışveriş merkezine girip, biraz indirimdeki ürünlere bakıp bir parça bluz aldım, bir de karnımı doyurup, film izledim. Aşıklar Şehri'ni. Zaten Whiplash'ın yönetmeni yönetmiş, Whiplash'ı da beğenmemiştim. Küçükken de müzikle "doldurulmuş" filmler hoşuma gitmezdi. Sinema benim için görsellik demek, müzikle doldurulunca insanın kulağıyla yemek yemesi gibi ters geliyor bana. Filme gelince, son derece klasik bir müzikal, klasik bir step dansı bölümü, hiçbir özelliği olmayan bir aşk hikayesi. Kesin oscar'ları alır diyorum. Sadece bir ara konunun bir yazar ve bir müzisyen arasında geçiyor olması beni bir nebze filme bağladı ama onu da fazla işlemediler ve hepsi bu. Oyunculukta oyuncuyu oynamak zordur, yani rol yapan bir aktrisi oynamak, kız onu bir yerde çok güzel ayırmış kendi oyunculuğundan sırf onun için versinler vereceklerse oscar'ı.

Gene de günüm renkli geçti dışarıda geçince. Ben evde huzur bulan ve keyif alan bir insanım ama dışarıda olmak bugün hoşuma gitti. Hatta keşke birkaç gün bir yerlere gitsem. Koro ile Viyana'ya festivale katılma ihtimalimiz var baharda ama bilmiyorum. Çok uygun biletler de buldum.

Şimdi hafif bir müzik koyup, biraz kitap okuyacağım.

İyi geceler dünya.

6 yorum :

  1. Ben de sendenim joe.Filmlerde temanın müziğe dayanmasını veya müzikal tarzın baskın olmasını sevmiyorum.Müzik sahnede canlı canlı sergilenince daha hoş oluyor sanki :)

    YanıtlaSil
  2. Aynen müzik sahnede canlı olacak, ya da sırf müzik dinleyeceksin, başka türlüsü ziyan.

    YanıtlaSil
  3. kesinlikle katılıyorum, müzik sahnede güzel. bir de bu filmi boş yere acayip uzatılmış buldum ben. hikaye 90 dakkaya rahat rahat sığabilirmiş. ama tabi 10 dakkada bir dans ettiler, resmen uykum geldi, içim daraldı film boyunca. oscar'a golden globe'a güvenim sıfır. eminim ödüller yağmur olur.

    YanıtlaSil
  4. Bahar'da Viyana güzel duruyor, ordan trenle 5 saatte de bize ;)

    YanıtlaSil
  5. @ Egeeeeee seni burada gördüğüme çok sevindim, çok gururlandım! Ahhahahha küçükken de müzikallerin şarkı söyleme kısmında zaman kaybediyoruz gibime gelirdi onu tarif etmişsin tam. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. @ Cereeeen bu yorumu öğleden sonra okuduğumdan beri aklım başımdan gitti :)))))) Bahar- Viyana- Tren!- Almanya!- Sen ve belki minikleri de görürüm. offfffff ...

    YanıtlaSil