Perşembe, Ocak 19, 2017

Müzikli bir gün.

İşte yine müzikli bir gün. Yani güzel. Yemeği biraz geç yedim. Az önce kahvemi tatlımı aldım yanıma. Salonda kendi yaptığım lambalar yanıyor. Şunu dinliyorum hoparlörlerde sakin sakin. Günün bütün ev işlerini ve yogasını yaptım. Evet bir aydan bu yana ilk yoga. Artı dört kilo ile. Vereyim derken üste alınan dört kilo. Neyse şu an en az dert ettiğim onlar.

Bugün ilk defa olarak son dakikada yetişmedim derse. Sabahtan üç kalem ev işi yapabilecek kadar erken kalktım. Kaç gündür tezgahta duran tencereleri halledebildim. Ne çok yükmüş domestik vicdanıma. Eve geldiğim an daha keyifli oldu o yüzden. Tek derdim yağmurlu, soğuk bir dışarıdan gelip, kuru ve sıcak evime sığınıp, demli bir çay içmekti. Üstümü çıkarır çıkarmaz bir çay demledim o yüzden. O an bile güzeldi. Tek yapmam gerekenin çay demlemek olduğu an.

Bugün stüdyoya soktu bizi şefimiz bir kez girmiş olalım diye. Orada 4 Vokal isimli bir grubun kayıtlarını dinledik. Muhteşem yorumlamışlar. Hemen youtube'dan başka kayıtlarını aradım.

İşte bu benim için dolce vita, tatlı hayat. Biraz şarkı söyle. Biraz öykü yaz. Biraz satranç oyna. Biraz yoga yap. Biraz kitap oku. Bol bol blog dolaş. Oradan henüz yayınlanmamış fakat yetenekli kalemleri ve hayatlarını takip et. Arada beğendiğin bir kitap olursa işi gücü bırakıp çeviriye odaklan.

Tabii ev işlerini de yapacaksın. Olacak o kadar. Daha disiplinli olursam ev işi konusunda, düzeni biraz daha oturtabilirsem ben de rahat ederim, keyiflerimin önüne geçmez bu gündelik işler.

Yarın buzdolabını ayıklarım. Ve öykü yazarım. Bir de dışarıda yağmur yağsa. Çayları demlesem, demlesem. Belki araya bir kurabiye, bir kek, ya da bir pratik tatlı da sıkıştırırım. Hafif bir yoga. Buharı tüten bir duş. Sabun kokan temiz kıyafetler. Mis.

6 yorum :

  1. Şu an ben de senin müziğini dinliyorum, relaxing jazz:) Geçen gün Cracks diye bir film izledim, ilginçti, baktım Sheila Kohler'ın kitabından uyarlanmış, sonra baktım ilginç kitapları var, ama dilimize çevrilmemiş... Başarılı çevirmenlerimize duyurulur..:))

    YanıtlaSil
  2. Dikkat ettim, seni okurken ya bir kahve yapıyor ya da varsa bardağımdaki çayı demliyorum. Resmen keyif çatıyorum ayol!

    YanıtlaSil
  3. @ Eren: aslında ben fransızcadan çeviriyor olsam da yayınevi kurmayı düşünen birisi olarak bu isimle ilgilenebilirdim, ne var ki şu an o tarz projeleri dondurdum. :((((( başkası kapacak.

    YanıtlaSil
  4. @ Kahve: oyyy keyfimi çoğaltmış oluyorum yani sayende, ne güzel.

    YanıtlaSil