Cuma, Ocak 13, 2017

Evreka.

Buldum. Günlerdir, yazdığım öykü için aradığım karakterin geçmişini ve dolayısı ile hikayenin etini budunu buldum. Of hiç kolay olmadı. Beyin fırtınası yaparken ortaya çıktı. Önce yolumu tıkayan kötü fikirleri yazdım, sonra tam beynim gevşedi, şıp diye bir baktım son yazdığım fikir fena olmamış. Kurguda en sevmediğim şey kendi gerçek yaşadıklarımı yazmak. Buraya yazıyorum zaten en günlük gerçekleri dahi. Öykü yazarken biraz daha yaratıcı olmayı amaçlıyorum.

Bu beyin fırtınasını da genelde tavsiye ederler yazarlık kitaplarında tıkandığın noktada ya da sadece fikir üretme aşamasında. Dedim bir deneyeyim. Bundan sonra vazgeçilmezim, demirbaşım olacak bu beyin fırtınası, ne zaman devreye girmesi gerektiğini çözdüm. Başka bir demirbaşım da meta-kurgu diye adlandırdığım yazılar. Bir çeşit kurgu güncesi. Kurgu ile ilgili yaşadığım sorunları birine mektup yazar gibi fakat kendime yazdığım yazılar. Misal: "karaktere takıldım, bir türlü ona bir geçmiş beğenemiyorum" yazmak

Karakterin problemini ve geçmişini kararlaştırdım ya, yazma kısmını yarına bıraktım. Sanırım bu aşamada her gün çalışabilirsem bir haftada, ya da on günde, en azından kabası, bitebilir. Gene çok sürünmüş sayılmaz. Çünkü ilk yola çıkış fikrim çok cılızdı. Onu geliştirmek zaman aldı, o ilk öyküm saydığım ve hep karşılaştırdığım öyküye göre.

Sevinçliyim yani. Artık bir yola girdi şu kaç senedir yazmak istediğim öykü.

--------

Sanatla uğraşmak insanın hayat kalitesini arttıran bir etkinlik. Çünkü algın gelişiyor. Fotoğraf çektiğinde, normalde güzel karelerin yanından geçip gidecekken yaşarken, gözüne takılıyor, bakıp geçiyorsun, görmeden geçeceğine. O an yanında fotoğraf makinen olmasa bile hep güzel bir kareyi fark etmek üzere tetikte duruyorsun. Musiki cemiyetine gittiğimdeyse, birinci ayın sonunda, normalde severek ama çok da bayılmadan dinlediğim bir klasik müzik eseri, seslerin arasındaki ince farkları daha iyi duyabildiğim için olağanüstü güzel bir parçaya dönüşmüştü. Başarılı olmak, sanatınla para kazanmak, şan, şöhret için değil, herkes en az sanatın bir koluna, hayatındaki güzellikleri fark edebilmek için dolanmalı.

---------

Geçen bir fotoğraf gördüm. Bir tane avrupalı bir kız, station tipi arabasının arkasını düzenlemiş bir yatak bir de ocak sığdırmış, karavan gibi, köpeğiyle dolaşıp duruyor. Benim aklıma gelmez mesela. Ama imrenmedim desem yalan olur. Bir de çift vardı. Bir karavanda yaşayıp yaptıkları resimleri satarak alternatif bir yaşam sürüyorlardı. Canları istedi mi çekiyorlardı karavanı bir göl kenarına o gece orada uyuyorlardı, sabah göl manzarasına uyanıyorlardı. Hiç karavan kültürüm yok. Nasıl yapılır, rota nasıl çizilir, nerede durulur, nerede durulmaz bilmiyorum. Ama bu devirde böyle bilgilere ulaşmak çok kolay, hele İngilizce biliyorsan. Ben anlamam diye bir bahanen yok. İstemiyorum de, ciğerimi ye. Ama ben anlamam o işlerden deme.

---------

Bu akşam sinema gösterimi vardı. Nedense gitmek istemedim. Elektrikler söndü. Yemek yemeye vaktim yetmez sandım. Sonra söylenenden erken geldi. Ama ben artık caymıştım. Şimdi bu akşam ne yapsam? Hmm kitap okuyabilirim. Satranç problemi çözebilirim. Ve belki bir maç yaparım.

----------
Elimin üstündeki yanık izi silikleşmeye başladı. İki saatte bile fark ediyor. Geçecek yani belli oldu. Neyse şükürler olsun. Ben elimi kaybettim gözüyle bakıyordum. Valla. Bakma belli etmedim ama. İçime çok dert olmuştu.

-----------
Offf yarından itibaren pek boş vaktim yok yazmaya. Belki yarın akşam yazabilirim, annemden dönüşte. Pazar da dersten sonra. Eve geldiğimde. Anca öyle olabilir.







6 yorum :

  1. Karakteri buldunuz tıkanıklığı aştınız önemli olan bu. Kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  2. vay jet hızında bir yorum daha geldi :) Evet doğru ama sıcağı sıcağına yazılmadığında ivme kaybediyorum, sonra "yazı kaslarını ısıtmak" sorun oluyor...Ama tabii ki bulamasaydım o zaman çok fena olacaktı.

    YanıtlaSil
  3. Merak ediyorum şu hikayeyi o.O Çoook kolay gelsin xoxo

    Tekrardan geçmiş olsun.Olacaksa böyle sağlık sorunları olsun.Ufak tefek gelip geçebilecekler gelsin :) hiç gelmesin ya da o da bir seçenek :'D

    YanıtlaSil
  4. Anıl'cım merak ediyorsun madem gönderirim sana bittiğinde ama bana hatırlat olur mu unutabilirim.

    Tekrar teşekkürler. Evet olacaksa böyle olsun. Çok haklısın. Hiç olmasa olmuyor ki. İlla bir şey çıkıyor.

    YanıtlaSil
  5. Anneniz için geçmiş olsun dileklerimi geç de olsa ilet istedim, umarım hep sanat ile hep mutlu olursunuz...

    YanıtlaSil
  6. @ Ayşe: çok teşekkürler!!!!!!!

    YanıtlaSil