Çarşamba, Ocak 04, 2017

Düşünceler...

Burayı ve zihnimi çokça meşgul eden konuların başında "o mu bu mu şu mu" sorgulamaları gelirdi. Şiir mi yazmalı, müzik mi öğrenmeli, para mı kazanmalı, satrancı mı geliştirmeli. Hep de böyle bir son dakikada dağınık eve misafir geliyormuş telaşıyla, yüreğim ağzımda, her işi yarım yamalak yaparak. Geç mi kaldım. Yapabilir miyim. Yapsam mı. Şimdi mi yapsam. Önce evi mi toplasam. Sonra yemek mi yesem.

Ömür törpüsü. Adamı bitiren cinsten.

Çünkü heveslerim bol. Vaktim de bol şükürler olsun. Fazla bir sorumluluğum yok. Özetle sadece kendimden sorumluyum, biliyorsundur.

Dün gece, bilmiyorum verdikleri ilacın ne kadarının etkisi, bir aydınlanma yaşadım. Çok önemsesen ilk sıraya alır bir an evvel yapardın. Yapmıyorsan, yapmadıysan demek ki o kadar da önemli değil, kızma şimdi kendine bunun için diye düşündüm. Şimdiye kadar yapmadım diye içime dert olmuştu, müzik mesela.

Düzenli bir müzik etkinliği buldum. Karar verme aşamasındayım katılıp katılmama konusunda. Musiki cemiyeti gibi haftanın on küsur saatini almayacak. Aslında git gellerle bu rakam iki misline çıkıyordu ya. Çok daha az. Bir buçuk saat filan. Önceki müzikle ilgili heveslerimi uyandırdı. Ama ben beste yapabilmek istiyordum fi vaktinde. Neden şimdiye dek gerçekleşmedi? Böyle bir patronum vardı. Yapılmamış bir iş oldu mu, kızmaz, estirmez, sakin sakin böyle sorardı. Hadi bakalım. Cevap ver. Neden yapmadın? Sebep nedir? Tembellik efendim, üşendim de, içimden gelmedi, ilham gelmesini bekledim. Diyebiliyor musun? Ya...

Bir yandan seramik atölyesine de katılmak istiyorum. Fimo hamuru yerine çamuru şekillendirmek. Ama sonra onca üretilmiş nesneyi koyacak yer yok. Gerçi küçük biblo ya da bilmiyorum belki takı tarzı şeyler yapacağım ama çok mu gerekli? Değil. Evimin çok yakınında bir atölye buldum. Şart değil gitmem ama biliyorum zevkle hevesle gideceğimi. Yakın olması da ayrıca cezbedici.

Seramik atölyesine bir ay katılsam sonra kendim evde yapabilirim. Gerçi evin içinde çamuru zor yaparım ya.

Öykü de duruyor orada masanın üstünde. Şimdilik durmak durumunda. Kafam kazan gibi çünkü. Ama bak buraya yazıyorum, dönüşüm muhteşem olacak. İki gün önce Umberto Eco'nun Genç bir romancının itiraflarını aldım tekrar elime. Eski kitap okuma hevesimi buldum. Ve Gülün Adı'nın fikrinin nasıl oluştuğunu öğrenmek bana çok iyi geldi. İlk başta hikayeyle ilgili çok az şey bildiğini bilmek. Gülün adı'nı okumadım. Ama önemli değil.

Böyle sanatsal-yaratıcı dürtüler var içimde bugünlerde. Hoşuma gidiyor. Üretesim var.


Bu da başka bir Salı sabahı karesi. Çok önceden çekilmiş. Sonbaharın başlarında.

12 yorum :

  1. Keyifle yapılan şeyleri bile eziyete çevirir o telaşlı ruh hali. Bence de en doğrusu tadını çıkarmak, olmuyorsa boşver. Yetişmesi gereken şeyler değil ki, olduğu kadar. Üretme konusundaki azmine hayranım. Yaptıklarına, yazdıklarına da hayranım zaten :)

    YanıtlaSil
  2. Kolay gelsin .Yeni yıl yeni kararlar .Yeni yılınız kutlu olsun.

    YanıtlaSil
  3. İlhamın bol olsun küçük joe ^-^

    YanıtlaSil
  4. @ Elif, o nasıl hmm bakayım, pek ikna olmamış gibi, iyi yap da görelim der gibi?

    YanıtlaSil
  5. @ Jardzy, evet bir gün mutlaka :D

    YanıtlaSil
  6. @Kitapsız kedi: hayran mısın gerçekten? ne tatlı bir duygu hayran olunmak, ama hak etmiyormuşum gibi bir his. Ben normal hayatımı yürütüyorum. :)

    YanıtlaSil
  7. Katılıyorum. Eğer yapmadıysa insan, o an yapma eğiliminde olmadığı içindir. Onu yapmayla dolu bir ruhu olduğunda yapacak o vakit. Mesela görüyorum bazen insanlar 'bundan sonra düzenli blog yazacağım' diye karar alıyor. Bunun kararı mı olur diyorum içimden? Ben mesela düzenli blog yazıcam diye hiç karar almam, zaten yazarım. Ama bi bakıyorum ben de defterime 'bundan sonra düzenli olarak film izleyeceğim' yazmışım. Niye yazdım ki şimdi onu? Yoksa izlemeye hazır olmadığımın bir itirafı mıydı bu?

    YanıtlaSil
  8. @Parıldayan çiçek: Çok teşekkürler. Pek yeni yıl muhasebesi yapmadım bu sene gerçi. Ama işte çevredeki her şey yeni yıl moduna girince insan da bir yerlere sürükleniyor bir şekilde.

    YanıtlaSil
  9. @Anıl: çoooooook teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  10. @ Dukuju: evet "düzenli blog yazacağım" kararlarına ben de aynı tepkiyi veriyorum. Belki benim başka kararlarıma da insanlar bu tepkiyi veriyordur kimbilir? Film izlemeyi ben de yavaşlattım, ama merak ettiğim film pek kalmadı eskilerden belki ondandır. Ama yine de ne güzel filmler vardır kim bilir. :) Eski bilgisayarım sorunlu. Onu düzeltsem aslında...gün ayırıp.

    YanıtlaSil