Cuma, Kasım 18, 2016

Satranç şampiyonası.

Wuhuuuuu... Biliyor musun ne oldu? Ezdim geçtim benden 100 puan üstün Olivia'yı. Hem de kaç kere. İnanamıyorum. Hem de son iki oyunda neredeyse oyunun başında, biri 13 biri 17 hamlede. Vay anasını... Hepi topu kaç tane şampiyonluk maçı izledim ki ben? Onların da başını kaçırdım, sonuna kadar da bekleyemedim.  Kaç tane ama? Saysan maksimum üç tane. Çok inanılmaz olan bu işte. Hani ben diyordum ya Polgar çok acayip güzel yorumluyor ders gibi dinliyorum diyordum. Ay işte o dinlediklerim gerçekten dersmiş yani. Öğrenmişim bir şeyler gerçekten de. Dahası da var. Polgar dün akşam yoktu. Yerine salak bir herif getirmişler. Nasıl ukala. Nasıl bilmiş. Göya büyük usta, ama maçı anlamıyor. Ne yaptığı tahminler tutuyor, ne de yorumları aydınlatıcı. En komiği neydi biliyor musun? Herkes, ama dünyadaki herkes, benimle aynı şeyi düşünmüş, ekşi sözlükten başla, dünya şampiyona sitesinin chat penceresine varıncaya kadar herkes "Polgar nerede" diyor (ekşi sözlükte biri tam olarak "Polgar nerede Allahsızlar" yazmış :)))))) ), "onsuz izlenmiyor" diyor, "ben sırf Polgar için para verdim bu siteye" diyor, "Polgar yoksa geri istiyoruz paramızı" diyor. Sanki maçı Polgar oynuyor. Bir buçuk saat sonra chat penceresine göz attığımda hala Polgar'ı soruyorlardı. Yedinci maçta geri gelecekmiş. Yani Pazartesi galiba. O daha önce linkini verdiğim bedava siteyi kapatmışlar. Dün akşam ikilemde kaldım. Versem mi para? Polgar'ın olmadığını biliyordum neyse ki, yoksa içime otururdu. Ona rağmen baktım çok merak ediyorum. Dedim, atla deve değil neden böyle hesaplara giriyorsun, cimrilik yani bu tavrın. Parası neyse ver izle işte sonuna kadar rahat rahat. Aldım şarabımı. Yumurtalı ekmeklerimi. Kuruldum ekranın karşısına. Az sonra ağbim mesaj attı. O da izliyormuş, yorum yapıyor. Laf aramızda, ağbimin yorumları o dangalak büyük ustadan daha güzel. Ama ertesi gün işe gidecek diye gidip yattı az sonra. Bana gönderilen üyelik mailinden sorularınız olursa şuraya yazın diyordu. Hemen mail attım, dedim "ben o Polgarlı yayınları tekrar (ve tekrar ve tekrar) izleyebilmek istiyorum, mümkün mü?" dakikasında linkli bir cevap geldi. Helal olsun adamlara. Evet verdiğim parayı helal ettim. Polgarsız da kalmış olsak.

Hep söylerlerdi. Açılış öğrenmenin en garantili yolu çok iyi açıklanmış üst düzey bir karşılaşmayı çalışmak. Ama bütün mesele o açılışı yapan karşılaşmanın açıklanmışını bulmak. Bulabilirsen bul. Gene de bu kadar kısa sürede bu kadar fark edeceğini asla tahmin edemezdim. Bir de kitaptan takip etmek zor be. Halbuki o yayında öyle mi? Canlı izlediğin için, ne kadar süre düşünüyorlar, ne kadar sıkıntılara girip çıkıyorlar, o sırada akıllarından geçenler ne hepsine şahit oluyorsun. Halbuki kitaptan okuduğun zaman, sanki tereyağından kıl çeker gibi oynuyorlar yanılgısına kapılıyorsun. Hatırlıyorum ben küçükken lafı geçmişti, Karpov şampiyonluk maçlarından birinde karşılaşma sırasında harcadığı zihinsel çaba sonunda on kilo kaybedip hastaneye kaldırılmıştı. Ama kitapta o bilgiyi verir mi sana bakalım? Bence vermez.

Bu arada bütün dünyada sadece 33 kadın büyük usta varmış. Geri kalan 1500 küsur hep erkek. Türkiye'den 5 tane büyük usta sayabildim. Hepsi erkek.

Ama zevkli ya. İlk defa bir dünya şampiyonluk karşılaşması izliyorum hayatımda. Güzelmiş.

Bir maç daha oynayacağım şimdi Olivia'ya karşı. Bakalım altı oyun boyunca namağlup olabilecek miyim. Haydin kaçtım ben.

4 yorum :

  1. Satranç oynamak için büyük sabır lazım sanki,süpersinn gerçekten!Ben de bir aralar seviyordum ama sürekli oynadığım kişiye ''uf hadi sıkıldım oynasana'' diye baskı yapa yapa kendimle oynamaktan soğuttum insanları :'DDD

    YanıtlaSil
  2. O zaman sen saatli oynayacaksın ve yıldırım oynayacaksın. Mesela her oyuncunun toplam maç için baş dakika düşünme süresi olduğu saatli maçlar.
    Genelde yeni oynamaya başlayanlara yavaş gelir satranç. Çünkü karşısındaki düşünürken düşünebilmeyi bilmezler. Ama senin için durum farklı olabilir bak. Sen belki karşındakinden kat kat hızlı düşünebiliyorsundur. Olabilir. İhtimal dahilinde. O zaman bunu avantaja çevirebilmelisin hızlı oyunlarla.

    YanıtlaSil
  3. Başaracağın belliydi. Azimliydin. En çok da bu durumdan mutlu olmana sevindim. İnsanların mutluluğu beni sevindiriyor.Bu mutlululuğunun ve coşkunun devam etmesini canı gönülden diliyorum. Satranç da bol kazanımlı günler dilerim. Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  4. @Sibel: :)))) teşekkürler güzel dileklerine. Sen de sevgi ve afiyetle kal.

    YanıtlaSil