Pazar, Ekim 30, 2016

Üstüm başım çamaşır suyu kokuyor. Duş alıp kıyafetleri değişmem lâzım. Ama hiç mecalim yok. Galiba bir günlük maksimum ev işi kapasitem iki saat. Onu da doldurdum bugün. Daha da işler bitmedi. Ama olanlar güzel oldu. Mutfağın evyeye kadar olan kısmı ayna gibi oldu. Üstüne bir on dakika daha koysam banyo da temizlenecek ama yapamıyorum. Onun da üstüne bir on beş dakikacık daha koysam yatak odasında sandalyelere yığılmış üç beş kıyafeti toplayacağım. Çamaşır makinesini çalıştırdım. Birazdan öter. Nasıl asacağım bilmiyorum. Kalacak öyle ıslak ıslak. En iyisi ağır parçaları çıkarıp sonra kurutmayı çalıştırmak.

----
Bunu yazdım ve iki uzun paragraf daha. Sonra derin bir uykuya dalmışım. Sabah kendimce erken uyanmıştım. Artı yorgunluk. Uyandığımda saat gecenin sekiziydi. Buzdolabında kabak dolması vardı. Yanına pilav yaptım azıcık. Bulaşık makinesini boşalttım. Evyenin öteki tarafında sadece elde yıkanması gereken üç beş birşey kaldı.

Yoga yapamadım bugün. Ev işleri onun önüne geçti. Ama iyi oldu, epey iş gördüm. Yine de dünkü yogadan bacaklarımın arkası tutuk, yer yer sırtımdan çatır çutur sesler geliyor, bayılıyorum o çatırtılara. Ev işi yapmak kondisyon isteyen bir şey.

Ne düşünüyorum biliyor musun? Aşktan nefrete neredeyse hemzemin, kolaycacık bir geçit varken, aşktan kayıtsızlığa geçmek bence dünya çapında bir başarı. Everest'e tırmanabilmek gibi. Ya da atomu parçalamak. Ruhsal uzayda. Bak bundan şiir çıkabilir. Benim abidik gubidik hiçbir şeye benzemeyen şiirlerden. Otur uğraş işte güzel güzel, benzesin ya da benzemesin. Onu başa koy. Yanına başka bir şey bul. Bir çeşit bulmaca çözmek gibi, kurallarını zevkine göre kendin belirlediğin. Bazen görüyorum, eskiden vapurda çok görürdüm, çözülüp, ya da yarıya kadar çözülüp bir kenara atılmış kare bulmacalar. Bir şey olacağı yok ama yine de çözüyorsun. Kendi içinde bir tatmin yaşatıyor. Harfler tanımlar birbirine uyuyor. Bir uyum yakalıyorsun ya. O işte. O kadar. Bulmaca meraklısı kadar şairi olmalı bence bir dilin.

Üstüm başım hâlâ çamaşır suyu kokuyor. Tam ilham gelecek, bu koku. Ahahahaha bahaneye gel! İnanma sakın. Ama mutfağı güzel toparladım. Az önce kahve pişerken, son ıvır zıvırı da yıkadım, kuruttum, kaldırdım. Sonra da çamaşır makinesindeki iki pantalonu ayırıp, kalanı için kurutucuyu devreye soktum. Bütün gün sadece yemek yiyip, ev işi yaptım. Ama sana güzel bir haberim var: kahve yapmak için koltuktan doğrulurken her zaman belime saplanan o ince ağrı yoktu.

Yarın kuaföre gidecektim ben ya. Gene bir sürü iş yığıldı. Bir sürü değilse de. İş.

Aslında sabahtan beri canımı sıkan bir konu var. Amerika İstanbul konsolosluğundaki çalışanlarını uyarmış muhtemel bir Işid saldırısına karşı, ve bir de Fransa'nın Istanbul konsolosu vatandaşlarını uyarmış. Kalabalık yerlere gitmeyin, resmi binalara yaklaşmayın filan. Biz de burada, mutfak temizleyelim, aşkla, kayıtsızlıkla atomu parçalayalım... Peh. Haydin gönderiyorum bu yazıyı. Biraz daha durursam hepsini sileceğim.

7 yorum :

  1. Joe

    Ben bu ev işlerine el ver kol kaptır duygusundan çok korkuyorum. Günümün teması ev işlerini yetiştirmek olacak diye. Bu yüzden kendime şöyle bir kural koydum.

    Haftanın yalnızca 2 günü ev işine zaman ayır. O da hızlıca ve aceleyle. Öyle tüm gün değil. Ama pratik bir şekilde her şeyi yap. Her seferinde cam silmek, duşakabin temizlemek filan yok tabi. Onlar nadiren oluyor. Hatta camları hiç silmiyorum :D

    Neyse, bu iki gün dışında ev pisliğinden geberse oralı olmama kararı aldım. Yoksa insan devamlı 'ay dur şurayı da halledeyim' rutinine düştü mü, aboo. Bir bakıyorsun her gün evin işlerini takıyorsun.

    Ama günlük yaptığım bazı şeyler var. Mesela mutfak tezgahı ve ocağı yemekleri pişirmeden önce temizleyiveriyorum. Sonra yemekleri pişirip, bulaşıkları makineye atıp, konuyu kapatıyorum. Mutfak tezgahını kendi haline bırakırsan, monster oluyor çünkü.

    Bunun dışında, kayıtsızlığa ulaşmak ne güzel bir iyileşmektir.

    Saldırı uyarılarını hemen İstanbul'daki yakınlarıma haber verdim. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. 'Haftanın yalnızca 2 günü ev işine zaman ayır..'

    Ay bu cümleyle başlayan paragraf sanki sana söylenmiş gibi olmasın ha! Ben kendime komutumu yazdım :D

    YanıtlaSil
  3. Güzelim anladım ben onu merak etme sen :) Şöyle bir kural koydum demişin ya baştan :)
    Aynen ben de o meyilin farkındayım, kaptırdın mı kendini seni yutar valla bu ev işleri. Ama oralı olmamam gibi bir durum sözkonusu olamaz maalesef. Moralim altüst oluyor. Bir de son zamanlar çok saç dökmeye başladım. Böyle tutam tutam gidiyor sanki. Ben tutmayınca yerlerdeler. Görmezden gelmek bir yere kadar. İki günde yerler batıyor. Bir haftada sanki bir aydır temizlememişsin gibi oluyor.
    Bir de benim mutfağım açık. Salonda oturunca görüyorsun. Kapıyı çekip unutamıyorsun. Orası batınca salon da batmış gibi oluyor :((((( Bir de ben yemek pişirdikten sonra bir de bulaşık kaldıramıyorum hemen arkasından. Ne dağılıyorsa en çok o zaman dağılıyor :(((((
    Dün sırf ev işi yapayım bir toparlansın demiştim ama işte bütün gün yapamıyormuşum. Enerjim yetmedi. Pöf.

    YanıtlaSil
  4. Sevgili küçük joe,
    Ah şu ev işleri.Keşke ev hep temiz kalsa. Ama buda bir meşgale oluyor heralde bazen. Hele yerdeki saçlar bende en çok bundan çekerdim. Ama benim saçlar uzun süre yoktu. Şimdi uzamaya başladı şimdilik dökülmüyor en azından saçtan rahatım. Işid belasının da bitmesini diliyorum. Canı gönülden. Sevgiler

    YanıtlaSil
  5. @ Sibel: aslında bu kadar çok vaktimi almasa dediğin gibi güzel bir meşgaleden sayabilirsin, bittiğinde iyi hissettirmesi, iş gördüm hissiyatı mükemmel. Ama işte Kahvecinin de dediği gibi elini verdin mi kolunu kurtaramıyorsun.
    Saç konusu :(((((( Beni biraz endişelendiriyor bu kadar fazla dökülmesi. Beslenmedendir diyordum, beslenmemi düzelttim hala dökülüyor.
    Benden de sevgiler Sibel'cim.

    YanıtlaSil
  6. Merhaba efendim,

    Bence de harika bir şiir çıkar o bölümden, bir şeye benzemez demeyin, çok özgün :)
    Kare bulmacalara gelince, me güzel anlatmışsınız, kaleminize sağlık! :)

    YanıtlaSil
  7. Merhabalar, hoşgeldiniz bloguma!
    Özgünlük konusunda bir sıkıntı yaşamıyorum çok şükür :D Sadece sonuç pek edebi olmayabiliyor :D
    Teşekkürler beğenmenize sevindim :)

    YanıtlaSil