Cumartesi, Ekim 22, 2016

Dönemeç.

Bir dönemeçteyim. Az sonra manzarası yeni bir hayat başlayacak. İklim değişti bile. Birazdan ev işlerini halledip asıl önemli işlere girişmeyi planlıyorum. Güzel olacak her şey. Olması için umut edeceğim. Olması için uğraşacağım.

Sekiz sene önce anladığım ve burada yüzlerce kez değindiğim beslenme-enerji ikilisini öncelik sıralamasında en öne almadığımı anladım. Sorun öncelikteymiş. Onu saptadım. Yani beslenmemin doğrudan enerji seviyemi etkilediğini ezbere biliyorum, bütün günün akışına etkisini de, fakat hep bir ihmâl, hep bir boşvermişlik. Neden? Cevabım yok. Bu beslenme işini dolayısıyla biraz şekillendirmek istiyorum, diğer işin yanı sıra. Katı bir program olmasa da bir düzen kurmak istiyorum, belli başlı köşebaşlarını saptamak ve oturtmak. Ve birinci öncelik yapmak. En birinci. Hiçbir şey bunun önüne geçmemeli.

Bu sabah farklı başladı bile meselâ. Meselâ telefonun şarjını kaybetmiştim. İlk tepkim paniğe kapılmak oldu. Felâket senaryoları. Telefonu şarj edemeyeceğim, dolayısıyla önemli aramaları cevapalayamayacağım, dolayısıyla hayatım kayacak. Bak. Olaya bak. Telefon şarjından geldiğin yere bak. Sonra durdum. Hayır. Paniğe kapılmayacağım. Panik değil bana şarjı buldurtacak olan. Evin içinde bir yerde sonuçta. Sakinledim. Ve sonra bulmam da uzun sürmedi. Panik yapmayınca, bir kere, daha sağlıklı düşünebiliyorsun. Ucunda hâla bir kablo takılı olduğunu hatırlayabiliyorsun, meselâ.

Ve kendime tekrarlamak: hızlı yürümek değil önemli olan, nereye gitmek istediğini bilmek.

O yüzden şimdi bu haftaki ev işinin son maddesi olan yemek masasının üstünü toplayacağım sakin sakin. Derli toplu olması için değil, üstünde çalışmam lazım. Yer açılsın. Çeşitli planlar, programlar, hesaplar yapmam gerekiyor. Aslında kolları sıvadım. İş bu. Farz et ki maaşlı bir iş buldun. Çalışmaz mısın? Tembel tembel yayılır mısın?

Haydin. Yeter bu kadar lâf. İşbaşına. Marş marş.




4 yorum :

  1. Acele işe şeytan karışır derler ya doğru gerçekten.Her işin güzeli yavaş yavaş,sindire sindire başarılı oluyor...

    Bol şans xoxox

    YanıtlaSil
  2. Anıl'cım ne güzel diyorsun...Teşekkürler, sevgiler kocaman.

    YanıtlaSil
  3. Bu aralar bundan güç alıyorum ben Joe.

    Hızlı yürümek değil, nereye gitmek istediğime odaklanmak ve tane tane emek vermek.

    Beslenme konusunda ben de dağıttım. Ama bi sor neden dağıttım. Toparlamak için çünkü. Toparlayınca yine dağıtacağım :D

    Hayat denge :)

    YanıtlaSil
  4. Canım Kahvecim, emeklerinin karşılığını almaya başlamışsın bile, ne kadar sevindim, daha da önünde nasıl yollar açılacak kimbilir.

    YanıtlaSil