Salı, Eylül 20, 2016

Sakin ve keyifli.

Galiba yağmur yağıyor. Kolumu camdan uzattım emin olmak için. Evet yağıyor. Yarın yağacak demişlerdi. Beklediği kargo bir gün erken gelen biri gibi hissediyorum şu an. Bu yağmur sevdası ne vakit peydahlandı ruhuma? Hem yağmuru seviyorum, hem yağmuru sevmeyi. Sanırım depresyon gidince, yerini yağmur sevgisine bıraktı. Uzun zaman oldu aslında. Ama hala ensemdeymiş gibi korkuyorum.

Bugün de fena bir gün değildi. Yoga yaptım. Gevşemenin ikinci gününü. Satranç problemi çözdüm. Eski rekorumun yirmi puan üstüne çıkabildim. Dersler yaradı sanki. Ama shredder'da hala yeniliyorum. Shredder'a yansımaması canımı sıkıyor biraz. 1520'lik problemi yarı zamanda çözebildim ama hala 1380'lik Paula'ya yeniliyorum. Ne işse artık. Sonra günlerdir - belki haftalardır - masanın üstünde bekleyen japa mala tespihinin boncuklarını dizdim. Artık bir meditasyon tespihim var. Ben ve tespih. Komik ve tuhaf bir ikiliyiz.

Yoga ile ilgili yeni bir ritüel edindim: bitki çayı. Elimin altında ne varsa demliyorum kafama göre yoga bittikten sonra. Rezene, kakule, papatya, biraz da yeşil çay bugünkü çayımdı. İlla ki şekersiz. Bir tane yoga stüdyosu açsam, bitki çaylarını bedava dağıtırdım seans sonrası. İnsanlar mesela duştan çıkardı, seans sonrasında, havuz ya da spor salonu gibi, ve onlara tertemiz kokan yumuşacık battaniyeler, rahat koltuklar sunup bitki çayları ikram ederdim. Tütsüler yakardım. Sakin bir müzik çalardı fonda. Bir tabakta biraz hurma, kuru kayısı, kuru erik, dut kurusu olurdu biraz da mevsimin taze meyvesi. Ve hayal bu ya, stüdyonun o ikram ve dinlenme odasının Topkapı sarayı ve Haliç'e bakan nefis bir panoramik manzarası olurdu. Orada çalışan da, oraya yoga dersi almaya gelen de kendini güvende ve huzurlu hissederdi.

Yarın sabah kahvaltıda yemek için ekmek fırınından hamur aldım. Taze ekmeğin yerini hiçbir şey tutmuyor. Yarın sabah kalkar kalkmaz ilk iş yarısını fırına atmak olacak. Geçen sene bir patik örmüştüm. Öbür tekini örmek istiyorum yarın. Elişiyle uğraşasım var. Tabanı bordo, üstü krem rengi. Aslında erkek terliği. Ama ben kendim için yaptım. Yarın onunla da uğraşırım canım hala istiyorsa. Perşembe günü editörlük kursu var. Ve şimdi, dişleri fırçalayıp yatağa ve güzel düşlere kendini bırakma saati. Yarın güzel bir gün olacak. İyi geceler dünya.







6 yorum :

  1. Ne kadar güzel, ben de öyle bir yoga kursu olsa koşa koşa giderdim:) editörlük kursu harika geliyor kulağa, iyi eğlenceler:)

    YanıtlaSil
  2. @ Sevgili Eren, gelirdin değil mi koşa koşa? :) Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. Şimdi 15.00, Bakırköy'de de yağmur başladı :) Kış geliyor

    YanıtlaSil
  4. Aynı saatlerde buraya da sağanak bastırdı :) Gelsin, zaten 7 günün 6 sı bulutluydu. Peh.

    YanıtlaSil
  5. Ya burada yağmur yağmadı,çiselemedi bile :/Kapalı havaları ben de delicesine seviyorum,bu kadar sıcak yetti!^^
    Teşekkür ederim önceki yorumdaki güzel dilekleriniz için,sana da uğurlar getirsin;her şey istediğin gibisinden olsun :'D

    YanıtlaSil