Cumartesi, Ağustos 13, 2016

Ömrümce hep, adım adım...

Bitirdim kitabı. Dün bitirdim. Önümüzdeki günlerde düzeltmelere girişeceğim. Ama şu an tatildeyim. Ev tatili. Tabii ki birikmiş ev işlerini halletmem lazım. Ama atla deve değil. Hallolur. Bugün kendime Zara'da gördüğüm kokulardan almak istiyorum bir ara dışarı çıkıp. Çok içimde kaldı. Çok kadınsı, çok karakterli zarif kokulardı. Dün de kitap bitirme ödülü aldım kendime. Dünyanın en gereksiz mutfak eşyası diyerekten, yerden yere vuraraktan, üstüne çarşaf çarşaf yazı yazdığım aleti gittim elimle satın aldım: türk kahvesi makinesi. O yazıyı yazdığım zamanlar Leylak Dalı bana hiç de bile gereksiz değil bir kerem, bende var, çok severek kullanıyorum, cezvenin dibinde,
ocağın başında beklemiyorsun kırk saat deyip bir anda fikrimi çelmişti. Hmmf. Cezvenin dibinde kırk saat beklemek? Nefret ederim. İşte sonunda ikna oldum. Aldım gitti. Bu kadar şımarıklığı hak etmedim mi? Ettim. Zor kitaptı. Süre dardı. Daha da güzel çevrilebilir mi diye ikinci kere üstünden geçeceğim. Yorgunluk kahvemi de makine pişirsin artık. De mi? Hah.

Yarın da tatil...Öyle karar verdim. Biraz Eylül ayını planlarım belki. Bu akşam ve yarın akşam film bulurum kendime. Birayla yemişim de var. Belki Ağustos'un ikinci haftasından itibaren daha erken kalkmanın çarelerini ararım. Normal uyku saatlerim olur. Bir ara becerebilmiştim bu işi. Sonra gene saatler kaydı.
-------

Öf gün bomboş geçti. Ne Zara'ya gidebildim, ne ev işi yapabildim. Bildiğin sebze modu. Neyse bu da gerekliydi herhalde. Ama türk kahvemi pişirdim bak. Hakkaten güzel pişiriyor bu alet. Bugüne dek içtiğim en güzel kahvelerden. Ay amma ballandırdım. Yeter.

Akşam yemeği yemedim. Var buzlukta bir pizza ama iştahım yok. Dışarı çıkıp peynirli mısır cipsi alıp, bugünkü berbat beslenmemin üstüne tüy mü diksem? Birayla? O günkü filmin ikinci kısmını açıp? Belki güne biraz hareketlilik verir? Renk verir?

Hmm bu yazıyı internette bulduğum bir vurucu cümleyle bitirmek istedim, doğruluğu tarafımdan onaylanmıştır son günlerde, ancak özel bir mesele olduğundan mütevellit burada ayrıntılarına giremiyorum: "bazen doğru yöne doğru attığınız küçücük bir adım, hayatınızın en büyük adımı olur." Otur düşün şimdi. İyi düşün. O küçücük adım ne olabilir? Ne taraf doğru taraf? Sonra da o küçücük adımını at.

Mesela içine pek sinmeyen bir karar mı verdin? Bana öyle olmuştu. Kritik bir konuda önemli bir karar vermem gerekiyordu, ve bulduğum çözüm pek içime sinmemişti. Dedim içine sinmediyse bunu yapmak zorunda değilsin, yetersiz geleceğini bildiğine razı olmak zorunda değilsin. İşte buydu o doğru tarafa attığım minnacık adım. Zor olanı seçtim ve çözüm aramaya devam ettim. Nasılsa bulamadığım takdirde bir önceki seçeneğe dönmek serbestti. İçime sinmesi için şart olan ne? Şu. Ama yoktur ki. Olsun, sen ara da bulama. Ve mucize gibi birşey oldu. Hatta gibisi fazla. Mucize. Maddi ve manevi açıdan dört dörtlük çözüm tam o bir öncekinin ardında duruyormuş. Bir adım ötesinde. Yoktur sandığımı bir adım ötede buldum. Bakmasam, öncekine razı olsam...Ve şu an hayatımın üstünde güneş gibi parlıyor. Günde bin kere şükrediyorum. Sabah uyandığımda rüya olmadığını anladığımda ve aklıma her geldiğinde içimde ferah ferah esiyor. Hayat standardımı yüzde iki milyon fark ettirecek. Hayatımda attığım en büyük adımlardan biri. Devrim.

Ne diyordu şarkı?

Ömrümce hep, adım adım,
Her yerde seni aradım....


8 yorum :

  1. E haydi bakalım ferah kahveleri olsun (öyle denir ya) güle güle kullan :)

    YanıtlaSil
  2. En iyi Nesrin Sipahi söyler. Bir de tabii Zeki Müren :)) https://www.youtube.com/watch?v=9DFcv7VRsXE

    Bir sonraki kahveyle dinlersiniz :)

    YanıtlaSil
  3. @Leylak Dalı: amanın arada bir ses ver böyle Leylak Dalı'm senden yorum gelince ayrı seviniyorum, hala okuyor buraları diyorum. Ferah kahveleri olsun lafını da senden duymuş olacağım böylelikle. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. @Enis: aynen dediğiniz gibi yaptım :) Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  5. Okumaz mıyım, aşkolsun. Yorum yazmamam okumadığım anlamına gelmesin, bu aralar gündem sıkıntılı ya içimden bir şey gelmiyordu, yavaş yavaş özüme dönüyorum :)

    YanıtlaSil
  6. Başlığını okuduğumdan beri dilime dolandı. Aynı şarkı dönüp dolaşıyor. Ne çok severim. Teşekkürler hatırlattığın için.

    YanıtlaSil
  7. @ Küçük Mucizeler: Evet insanın diline bir kere dolandı mı gitmeyen bir şarkı. Ben de çok severim :)))))

    YanıtlaSil