Salı, Ağustos 16, 2016

Ağustos'ta sonbahar.

Hiç iyi değildim aslında. Hem de hiç. Geçmişi gömdüğüm yerden kurcalayıp çıkarınca, eski öfkeler hortladı. Dün gece bir ara alt edebileceğime inandım. Belki de alt edeceğimin ilk sinyalleriydi o olumlu ruh halleri kırpıntıları. Evet. Öyle olmalı. Ruhumun silkinişleriydi. Bugün o kızgınlıkları düşünürken, bir taraftan da sabah yoga yapamadığım için, yoga da yapayım dedim. Ve Adriene'in öfke için yogasını buldum (Ingilizce). Önce bir işkillendim. Ya bunda hiçbir hareket yok. Ben daha da öfkelenmiyim sonra buna bu ne biçim yoga diye? Neyse dedim. Boşver. Ben bu kızı severim. Doğrudur, hareket sayısı hep diğer video yapanlarinkinden azdır. Ama hep yaparken yaptıklarından çok söyledikleri bana iyi gelir. Belllki...belki...bakarsın...minnacık kırıntı bir lafı bile iyi gelsin, razıyım. Başladım yapmaya. Ve ne oldu biliyor musun? Yoga tamamen bahane. Zaten hareketleri söyleyeyim ben sana: bir karın üstü, bir sırt üstü uzanıyorsun, hah yalan olmasın, çocuk pozu var, bir ara da ters köpek hareketini  iki saniyeliğine yapıyorsun, bunların hepsi yirmi dakika sürüyor. Yoga denirse, de. Hareketlerde değil olay. Kızın ses tonunda. Çünkü gerçekten öfkeli o an. Bir şeye kafası kızmış, ne olduğunu bilmiyoruz ve sakinleşmeye çalışıyor kendi çabasıyla. Onunla özdeşleşebildim sanırım. O duyduğum berbat çamurlu hisler, benim karanlık bir parçam olmaktan çıktı. İnsani ve meşru bir duyguya dönüştü. Herkesin zaman zaman hissedebileceği bir duygu. Oysa bu sabah benim içimde bir bataklık gibiydi. Beni kendi dibine çeken pis, kokuşmuş, dibinde hayatın bütün olumsuzluklarının yattığı bir bataklık. Ve benden ayrı bir "nesneye" dönüşünce üstümdeki tüm etkisini kaybetti. Baya, tıpası çekilmiş bir balon gibi söndü. Sonrasında pelte gibi oldum. Tabii bu kadar ucuz kurtulmayı ummuyorum. Başka bir yerden gene hortlayabilir. Ama şimdilik memnunum halimden.

Öfkeliyken belki sakinleşirim diye kazandibi yapmıştım, yogadan evvel. Tam beş kahvesi saatine yetişti. An itibariyle kahvemle hüpletiyorum efendim. Anıl'ın kulakları çınlasın. Yalnız kazandibi çok başarısız oldu. Hem muhallebisi çok koyu kıvamlıydı tavaya dökerken hem de karameli az geldi. Halbuki ilk defa yaptığımda, tecrübesiz olmama rağmen, değme muhallebicininkiyle kapışırdı. Bir dahakine diyelim.

Bu arada, düzeltmeler için beklemedeyim dünden beri. Yani bir nevi tatil. Çok ihtiyacım varmış. Çok iyi geldi.

Biraz da salonu topladım. Evin en görünen yeriydi. Şu an sanki çok iş yapmışım görünümünde ev. Aahahaha...

Bugün Istanbul sonbaharın ilk zamanları gibiydi. Eski sonbaharlı yazılarım geldi aklıma. Bu eve ilk taşındığım zamanlar. Doğru dürüst eşyam bile yokken, ne kadar keyif almıştım o zamanlardan. Çocukluk battaniyemi üstüme çekip, film izlemiştim yerde duran tüplü televizyonda, ders dönüşü. Bir karışanım yoktu. Mesela o battaniye o koltuğun üstünde kalabilirdi ilelebet. Ya da tütsü yakınca, "pis bir şey kokuyor" diyen yoktu. Yemek yapmaya başlamıştım. Sibel'in kahvesi vardı o zaman. Blog. Onun mantar çorbasını yapmıştım. Hayatımda içtiğim en güzel mantar çorbasıdır. Hala favori yemeğidir bu evin. Bu evdeki dokuzuncu sonbaharım olacak bu sonbahar. Bol bol kitap okusam keşke. Tütsümü yakıp. Çayımı fincanıma doldurup. Küçük ışıklarımı yaksam...




8 yorum :

  1. Sıkılmışsınız, size biraz açık hava ve bulut yolluyoruz, belki iyi gelir :)

    https://www.instagram.com/p/BJLerh-g0U1/?taken-by=ediker18

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler, iyi geldi gerçekten de :) Takibe aldım :)

    YanıtlaSil
  3. Kulaklarımın birazcık geç çınlamasıyla geldim!!^^

    Şu geçmişi hatırlama işi bence biraz bilinç altıyla alakalı.Zamanında söylemediğimiz,yapmadığımız şeyleri; pişmanlıklarımızı biz unutsak da o unutmuyor.Canı sıkılınca çıkarıyor ortaya AL HATIRLA AZCIK ÜZÜL DELLEN DİYOR.

    Yazının sonundaki gibi geçmişinizdeki güzel şeylere odaklanın hep *-^

    YanıtlaSil
  4. Biraz mı? Biraz mı? Olduğu gibi bilincimin altına süpürdüklerim temizlik yaparken ortalığa döküldü. Bazen üzmeye geliyor, bazen de, neyse ki, hallolmaya. Bir daha tekrarlanmasın diye seni uyarmaya. Filan ve falan.
    Güzel şeylere odaklanalım o zaman.
    :)

    YanıtlaSil
  5. bugün dolunay ritüeli yap.
    çok iyi gelecek.

    YanıtlaSil
  6. Merak ettim gittim okudum neymiş dolunay ritüeli diye. Pek benlik işler değil ama iyi gelebilmesini anlayabiliyorum. Sırf ,ne olursa olsun, çözüm öneren birileri olması çok daha iyi geldi, onu söylemeden geçemeyeceğim. <3 Öpücük yolladım.

    YanıtlaSil
  7. Öfken bozmuş kazandibini fark ettin mi.. ;)

    YanıtlaSil
  8. @ ceren: doğru diyorsun hiç öyle düşünmemiştim :)

    YanıtlaSil