Çarşamba, Temmuz 20, 2016

Gündelik hayat çabası.

Bugün bazı kararlar aldım. Çeviriyi günde dört saatle kısıtlamak gibi. Önceden sayfa sayısına göre yapıyordum ve sürüne sürüne tüm günümü yiyordu. İkinci karar, haftada iki gün tatil ilan ettim kendime. Bir gün kesinlikle yetmiyor, bir kere ev işleri ve başka dışarıda halledilmesi gereken işler o günü yiyip bitiriyor. Ve bugün oturup dolu dolu iki saat çeviri yaptım 50 dakikanın sonunda ara vererek. Ve inanmazsın iki saatte altı sayfa çevirdim. Başka zaman tüm gün çevirdiğimle aynı.

Sonra kendimi iyi hissetmek için çarşaflarımı değiştirip, kirlileri makineye attım. Sonra geldim mutfakta bulaşık makinesini boşalttım. Yerine ıvır zıvır tencere kap kacak doldurdum ortalıkta duran. Zaten gene makine doldu. Şimdi çalışıyor. Akşam yemeği yememiştim. Taze fasulye bitti. Canım hafif birşeyler istiyordu. Uyduruk bir tarif yaptım. Aslında normalde bazen sabahları yulafla yaptığım bir omlet. Ama yulaf da bitti. Ben de güveç kabına yaptım, unla. Yumurta, süt, 2 çorba kaşığı un, çeyrek soğan (ufak doğranmış), bir tutam maydanoz (ince doğranmış), beyaz peynir (çatalla ufalanmış), sonra tat versin diye az pul biber, çörek otu, besleyici olsun diye keten tohumu tozu bir de yarım paket kabartma tozu. Güveç kaplarını yağlayıp bunları kabın yarısına kadar doldurdum. Şu an fırında pişiyor. Bakalım nasıl olacak. Bir çeşit tuzlu kek. Kokusu güzeldi. Bir de çiğden kaşığı yaladığımda tadı baya hoştu. Az sonra söylerim sana.

Yarın da yerleri temizleyeceğim. O zaman ev epey toparlanmış olacak. Benim de içim ferahlamış olacak. Gene darmadağın oldu, çöplük gibi, hiç sevmiyorum.

Kızlarla tatil planlarımız sallantıda. Hala karar veremedik, iptal etsek mi etmesek mi.

Son günlerin yüzümüzü azıcık güldüren haberlerinden biri de Louise'e olan ilgi. Hiç link vermediğimiz bir sitede kendi kendine en çok satanlarda listelere girmişti iki gün önce. Şimdi baktım inmiş. Ama çok şaşırdık. Kim aldı? Ne zaman gördü? Daha benim haberim yokken o siteden, kim nereden buldu da sipariş etti de çok satanların arasına girdi? Muamma.

Güveçler fırından çıktı. Ama daha çok sıcak. Kenardan bir ısırık aldım. Fena sayılmaz. Biraz bilindik bir tat ama. Domatessiz ve bibersiz menemen ama kek kıvamında gibi. Gene de idare eder.

Şimdi biraz satranç oynayayım.

İyi geceler dünya, daha güzel günlere doğru dön lütfen.



4 yorum :

  1. Ev toparlamak hiç bitmez. Bizim evde sürekli bozuluyor düzen. Bu aralar elim hiç işe gitmiyor.
    Tatil imkanı varsa ertelemeyin bence.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Joe,
    Yazmış olduğun tarifi normal zamanda hemen denerdim. Ama o kadar keyifsizim ki canım yemek bile yemek istemiyor.Malum durumlar işte hastalıklar, gündem derken hiç bir şey yapasım yok. Keşke hayatımdaki her şey normale dönse. Döner belki ama acılar bırakarak.Aman senin de içini şişirmeyeyim. Yani diyeceğim Sen tariflere devam et. Ben deneyecek bir gün bulurum. Kendini de fazla yorma istediğin gibi yap her şeyi. Sağlıkla ve mutlulukla kal. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Anlıyorum seni Sibel'cim. Tadımız tuzumuz kalmadı...Tarifi daha keyifli günlere saklarsın. Bir de sağlık sorunları ile uğraşınca hem de bir tane bile değil...Ben de sevgilerimi gönderiyorum.

    YanıtlaSil
  4. @Küçük Mucizeler: yorumunuz posta kutumda takılmış kusura bakmayın. Tatil planları iptal oldu. Evi de bir seferlik olsun işlerini bitirebilmişliğim var. O yüzden artık kendime "ev işleri hiç bitmez" diyemiyorum. Deme hakkımı yitirdim :D

    YanıtlaSil