Cuma, Haziran 10, 2016

Yaz başı telaşları.

Hazır karnım tok ve akşam çökmüşken iki satır yazayım şuraya.

Nedense iki gündür bugün Cumartesi sanıyorum. Hayret. Haftanın tam ortası oysa ki.

Bir hafta bitti bugün, diyet yapmaya karar vereli. Hiç sektirmeden her akşam dengeli bir öğün, sıfır kahve ve sıfır tatlı yedim. Bugün ara öğün olarak sadece sağlıklı dondurmamsıdan yedim (yan tarafta tarifi var, pratik dondurma adı altında). Ona tek kesme şeker attım. Biraz da bal. Ama bir tatlı kaşığı filan. Devede kulak derler ona. Excel tablosu gibi tablo tutmak, öğünleri yazmak, giden kiloları gramları grafikte görselleştirmek, kilo azalmışsa yeşille, artmışsa kırmızıyla, aynıysa sarıyla boyamak, küçük ama etkili bir yöntem benim için. Beni doğru bildiğimi yapmaya motive ediyor herşey kayıt altına girince. Bir hafta sonunda sonuç: eksi yediyüz gram. Fena sayılmaz. Hedefim ilk hafta 67'nin altına inmek ve orada kalmaktı. Onu başardım. Şimdi sırada 66 kilo eşiği var. Bir hafta sonra inmiş olur muyum acaba onun altına? Hmmf. Göreceğiz.

Bugün gene püre yaptım. Bu sefer, baharat olarak, bir tatlı kaşığı paprika ve bir o kadar da nane attım. Paprika rengi pembeleştirdi ve nane inanılmaz hafifletti. Daha önceki postları okumayanlar için hatırlatma: tek orta boy patates (tek kişi için), soyulup sekize bölünür, buharda çabucak pişirilir, çeyrek soğan, ve yaklaşık dört beş tepeleme çorba kaşığı kadar kaşar peynir az tereyağı (bu akşam sızma zeytinyağı kullandım) ile rondoda çekilir. Çok bereketli oluyor. O orta boy patates yetecek mi diye tereddütte kalıyorum, sonra o neredeyse bir buçuk katı püre oluyor. Yanına güzel rokkalı, turplu, salatalıklı yeşil bir salata ve bir et yemeği ile çok doyurucu ve dengeli bir menü oluyor.

Diyet dışında evi sıraya sokma niyetindeyim. Yemek masasının üstü ne zamandır silme kağıt fiş evrak doluydu. Bugün onları ayıkladım, dosyaladım, ve temizledim. Günün en önemli icraatı oydu. Ama tek onu yapmadım. Çamaşır yıkadım ve katladım ve kaldırdım. Mutfakta da işler vardı. Arı gibiydim. Atom karınca modu hatta. Yarın ve öbür gün de böyle devam edecek. Yazlık hurçları açmam lazım. Ve camları silmem. Çarşaflar tamam. Değişti, yıkandı, kurudu ve katlanıp yerine kaldırıldı. Arada bir böyle yoğun evişi moduna girmek iyi oluyor. Rutin işler dışında birikmiş işleri halletmek için. Çamaşır sepetinin astarı bile yıkandı.

Sonra son hız roman. Umuyorum. Olmayacak diye korka korka.

Bir ara da, ortalığı çok dağıtmazsam, biraz elişi yapasım var.  Beyaz üstleri renklendirecek kolyeler yapmak istiyorum. Şöyle bir şey kestirdim gözüme ne zamandır. Kağıtla yapmışlar ortasını. Bunun mavisini turkuazını mı yapsam ne yapsam? Diğer kolye ilham panom için: tık tık.




2 yorum :

  1. Mari Kondo'yu siddetle tavsiye ediyorum.
    Ev de duzene girecek, kilolarin da gidecek.

    YanıtlaSil
  2. Mari Kondo cam da siliyorsa alayım, bir o kaldı :D Şaka yapıyorum. Duydum Kondo'yu. Bir ara denk gelirsem kitapçıda filan bir karıştırayım sayfalarını. Çünkü kıyafetleri yuvarlayarak kaldırma işini ben zaten uzun zamandır yapıyorum. Epey toparladım zaten evi. Ama belki bilmediğim birşey söylüyordur yine de. Teşkür. :))

    YanıtlaSil