Pazartesi, Haziran 13, 2016

Tepsi devrimi.

Oyh. Galiba kişisel tarihimde yeni bir sayfa açıldı. Bir kere ev, ev olalı, böyle şey görmedi. Böyle bir tertip, böyle bir düzen. Onca işten geriye dört beş parça ütü kaldı hepi topu. Yani, başka zamanlar diğer işlerden asla sıra gelmeyen ütü. Mutfak konusunda kendimi külkedisinden prensesliğe terfi etmiş gibi hissediyorum. Dekorasyon dersen, onu da sıraya soktum. Bir abajur ve lambalar kaldı. Çerçeveleri ısmarladım, raflar için de ustayla randevulaştım. Ev işleri ne kadar çok enerjimi emiyormuş. 

Tezgahlarım artık hemencecik toplanıyor. Bütün olay tepsiymiş. Bir tane tenekeden kıçı kırık bir tepsi. Çünkü buzdolabım mutfaktan uzakta. Çünkü şimdiye kadar bir seferde elime sığdırabildiğim kadar malzeme alıyordum. Sonra git-gel. Git-gel. Git-gel. Git-gel. Toplarken de aynı tertip, git-gel. Git-gel. Git-gel. Git-gel. Bitmez elbet. Şimdi ne yapıyorum. Buzdolabı yolunda tepsiyi kapıyorum, bir seferde ne gerekiyorsa hepsini dolduruyorum tepsiye. Sonra tepsi olduğu gibi tezgaha. İndirmiyorum içindekileri. İçinden kullanıyorum. Toplarken bir seferde tepsiyi alıp götürüyorum. Bitti gitti. Bu kadar. Bütün kalabalığı gürültüyü o buzdolabına girmesi gerekenler yapıyormuş zaten.  Onlar gidince geriye de toplanacak hiç bir şey kalmıyor. Bir tabak. Bir çatal bıçak. Belki bir kase. Bir bardak. Nedir ki? Durulayıp makineye. Bitti gitti. Bir buçuk dakikada tezgah toplanıyor yemekten sonra. Oyh. Dünya varmış.

Daha bir hafta bile olmadı, evi tertiplemeye başlayalı. Ve işte bitti sayılır. Yemek masasının üstü toplandı. Camlar silindi. Buzdolabı temizlendi. Yerler silindi. Kaç parti çamaşır, hatta bulaşık bezleri bile yıkandı. Hurçtan yazlıkları çıkardım diye ütü işi çıktı. Onu da iki parti yaptım. Şimdi son parti kaldı. Kışlıklar da kaldırıldı. Bana bir aylık iş görmüşüm hissi veriyor. 

Genelde hep yapacak bir iş vardır bekleyen. Artık yok. Yani yarından itibaren olmayacak. Anca yemek. Garip. Nasıl olacak merak ediyorum. Zincirlerinden kurtulmuş bir esir gibi sanki. 

Geçenlerde Rowling twitter hesabında söylüyordu, "hem anneliği hem yazarlığı beraber nasıl yürütebildiniz?" diye soruyorlardı, "ev işlerini feda ettim" diyordu. Nereye kadar feda ediyorsun? Nasıl feda ediyorsun? Ayrı konu. Ama ev işi, yemek, kadına çok büyük yük. Orası kesin.

Kilolara gelince, umduğum kadar hızlı gitmeselerde iniş yolundalar. Ben sanıyordum ki bunca gün ağzıma tatlı koymasam, ohoo, 2 kilo su içinde gider. Yok. Ancak bir kilosu gitti, o da bugün. Düşününce fena sayılmaz aslında. On yedi kilo verdiğim zaman, üç haftada bir kilo gidiyordu. Yarı yarıya fark ediyor şimdilik. Ama belki bu ilk kilo diyedir. Belki sonrakiler daha yerleşik olduklarından bünyeden kopmaları daha uzun sürecek. Sabah uyandığımda ilk aklıma gelen o: acaba bugün eksik mi tartacak. Akşam atıştırmalarının ne kadar gereksiz olduğunu anladım böylece. Tok bile olsam sırf iş olsun diye yiyormuşum. Bu çizelge beni iyi motive ediyor. Bakalım neler olacak. Gönül ister ki...kaç?...on iki kilo gitsin. Ama bence beş kilo sonra stop edecek. Evet. Göreceğiz.

Evet şimdi satranç saati. İyi geceler dünya.






4 yorum :

  1. Merhaba Küçük Joe,

    Ne güzel değilmi? evin tertemiz ve düzenli olması insanın gözü gönlü açılıyor. Ev temiz olunca kendi kişisel işlerine daha çok zaman kalıyor.Daha rahat oluyor insan ama herşeyde olduğu gibi temizlikte kalıcı değil ne yazıkki.Ama olsun sağlık ve huzur olsunda ev işi kolay.Kiloya hiiiç yorum yapmıyorum bile:))) Doktorum da uyardı zaten daha fazla almamaya dikkat et diye bakalım ne olacak. Kal sağlıcakla

    YanıtlaSil
  2. Yazıların çok motive edici, hatta "nasıl daha tertipli, düzenli olurum" konusunda danışmanlık bile yapabilirsin:)) Bu arada kilo vermek konusunda olumlu beklenti içinde olmak daha iyi değil mi? "Kilo vermek hiç zor bir iş değil, bundan sonraki kilolarım daha da hızlı gidecek" de bir de?:)

    YanıtlaSil
  3. @ Sibel, evet çok güzel oluyor ama çok emek, çok zaman alıyor. Sen bir atlat da şu işleri kiloları da verirsin merak etme. Sen de sağlık ve sevgiyle kal :)

    YanıtlaSil
  4. @ Eren: :))))))) var öyle danışmanlar, gelip evini tertipliyor sonra da düzgün kalması için sana önerilerde bulunuyor.. Doğru söylüyorsun olumlu beklenti çok önemli bir işe baş koyduğunda, ama daha önceki tecrübelerimi göz önünde bulundurup yazmıştım. :)

    YanıtlaSil