Pazartesi, Haziran 20, 2016

Sakin.

Sakin bir gündü. Denize gidebilirdim. Gitmedim. Ama iyi oldu. Çünkü acil bir mail geldi onu denizden yanıtlayamazdım. Temizlik yaptım, ortalığı topladım. Fena dağılmıştı ama kolay dağınıklıktı. Çerçeveleri asmayı başardım. Raf geldiğinde, rafla beraber çekmek istiyorum o köşeyi. Bileklik yaptım. Bir tane. Taşları daha boyamadım ama böyle arkamdan koşturan varmış gibi yapmak istemiyorum o işleri. Keyfim için yaptığım işler ne de olsa. Kitap okuyabilecek gibi oldum bir an. Heyecanlandım. Ama okumadım. O iştahımı istiyorum geri. O benim bir parçamdı.

Raf hakkında fikrimi değiştirdim. Açık ahşap rengi olsun istemiştim, ve iki kat istemiştim. Şimdi beyaz istiyorum ve tek raf. Koltuğun arkasında. Boydan boya. Yetecek bana bir süre. 

Asıl günün hezimeti tartının üstüne çıkınca yaşandı. Neredeyse başlangıç kiloma döndüm. Hem de dün normal diyet uygulamama rağmen. Pöf. Nasıl olacak bu iş? Ne kadar moral bozucu. 

Sana bir smoothie tarifiyle veda edeyim bu akşam. Bu özellikle Sibel için. İyileşmesi şerefine. Aslında pratik dondurma tarifine çok yakın sadece bu daha sulu, ve ferah ferah ve sağlıklı, şekersiz. Bir nektarin ya da soyulmuş şeftaliyi, bir lokmalık ebatlarda kesip akşamdan poşete koyup, derin dondurucuya atıyorsun. Ertesi gün, dört beş lokmasını bırakıp, kalanını buz kırma özelliği olan blendera (diğerlerine zarar verebilir), iki kaşık yoğurt, yarım bardak portakal suyu (ben hazır portakal suyu kullandım), bir de isteğe bağlı olarak keten tohumu tozuyla (daha besleyici oluyor fakat Sibel'in dediğine göre meme kanseri hastaları için keten tohumu zararlıymış), blendırda hepsi sıvı hale gelene kadar yaklaşık bir dakika çekiyorsun. Bu kadar. Sonra bardağa doldurup afiyetle içiyorsun. Doğal meyve tadı ve serinletici olması ile bu yaz bol bol yapacağım. Tabii ki nektarin yerine istediğin meyveyi koyabilirsin. Çilek, yeşil elma, kayısı, hatta kavun veya karpuzla da denemeyi düşünüyorum. Biraz sulu bir meyve olsa daha iyi olur tabii. 

Bugünlük bu kadar. Haydin. İyi geceler dünya.



8 yorum :

  1. Joe!

    O hazır portakal suyu olayın içine giriyorsa, sağlık namına hiçbir söz vermesin o smuti :) Hava atmasın ordan :D

    Hatta değil portakal suyunun ambalajlanmış ve zehirlenmiş versiyonu, doğal olanı bile şeker yüklemesi, lüzumsuz.

    Onun yerine şeker versin diye muz eklemek, sıvı olarak da badem sütü kullanmak gerçek bir güzellik yapar onu.

    Bir de kendine meyve suyu diyor o portakal suları. Peh.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Küçük Joe,
    Tarifin için teşekkürler. Özellikle de beni düşünerek yaptığın için. Bugün mutlaka deneyeceğim.Senin tariflerin benim için çok uygun. Keten tohumunu sevmeme rağmen malesef onu koyamam. Meme kanseri için iyi değil.Bunu da burdan belirtmek istedim.Kilolar mı amaaan boş ver gitsin ben boşverdim. Ayrıca sıcaklardan vücut su toplayabiliyor. İyiyim ya artık bol keseden atarım..)))) Sevgiyle ve sağlıkla kal.

    YanıtlaSil
  3. Diyetinizi bozduğunuz günün ertesi sadece proteinli gıdalarla beslenin diye bir şey okumuştum... Moralini bozma, sen halledersin, herkese olur öyle rehavet:))

    YanıtlaSil
  4. @Dukuju, o kadar çatlak su kaçırmaz be Dukujum. Doğal portakal suyu olsa tercih edilir elbet, ama şu haliyle bile hazır şeftalili icetea lere güzel bir alternatif bence. Sıkma portakalın içindeki şekere razıyım ben şahsen. Lokma tatlısı yiyen bir insan olarak.

    YanıtlaSil
  5. @ Sibel, Herhalde keten tohumu bağışıklık sistemini filan güçlendiriyor o yüzdendir. Hemen ekliyorum tarife uyarını. Of evet sağlıklı olduktan sonra iki yüz üç yüz gramın lafı olmaz. Çok da haklısın bol keseden atmakta. Sevgiler kocaman.

    YanıtlaSil
  6. @ Eren: olur değil mi. Ama bana ders olsun. Şımarmak da neymiş nasılsa zayıflıyorum diye. Hep böyleyim yüzüp yüzüp kuyruğuna gelir, son dakikada kendi kaleme gol atarım. Neyse bugün eksilmiş en azından GRAMlarım :S

    YanıtlaSil
  7. Amaaeeaan. Seçeneklerinin içindeki en iyisi olsun yeter, haklısın. Örneğin ben şuanda regl bir insanım ve gidip de Hansel ile Gratel'deki o evi yemek yerine, başka seçeneklere yöneliyorum.

    Hayat :D

    YanıtlaSil
  8. :)))))))))))) Dukuju!!!! Hansel ve Gretel'deki evi yemek :) İnsanın gözü dönüyor bazen :D

    YanıtlaSil