Çarşamba, Haziran 08, 2016

Rahatlamak.

Tamamdır, mesele anlaşıldı. Huysuzluk tatsızlık ve dün gece yarısı yazdığım ve yorumlara kapattığım o garip ve içinden çıkılmaz sandığım halin sebebi tam yatmadan önce belli oldu. Hiç aklıma gelmedi desem. Kadınsal ve hormonal desem. Anladın sen onu. Ben de anlamalıydım. Anlasaydım farklı olurdu. Neyse oldu artık. Ama rahatladım epeyce. Bugün çok başka bir gündü.

O olayı gene düşünmek istemiyorum, ama en azından düşündüğümde cenderelere giriyormuş hissiyatı geçti. Yavaş yavaş hallolacak, belli oldu. Büyüme sancısı bir nevi. Bir nevi. Hormonlarla üst üste bindi.

Bugün hakkında hiç olumlu şeyler yazasım olmasa da, güzel gelişmeler oldu kişisel bazda. Aklıma bir iş fikri geldi, ve kendi kendine serpildi kafamda. Şurasını şöyle yaparım, şu ürünü geliştiririm filan gibi. Sonra dedim ki kendime: yaz bunları bir köşeye. Hani bir fikir dosyam vardı benim. Oraya not aldım. Fikirleri sıraya sokmadan, süslü cümleler kurmadan, geldikleri gibi alt alta not aldım. Galiba bir iş planının kabası çıktı. Ha yapar mıyım onu bilmiyorum. Ama fikir sağlam bir fikir. Gayet yapılabilir. Kendimden bunu beklemezdim. Günün en önemli işlerinden biri oldu bu iş planı. Yapabilmek meselesi. İş konusunda aslında ne çok bilgi biriktirdiğimi anlamak açısından önemliydi.

Sonra, romanın başına oturdum. Bölümleri yazdığım postitleri duvara sıraladım. Olay örgüsü inanılmaz sıkıcı ve boş geldi. Altına düzeltmek üzere ikinci bir versiyon yaptım. Yani olmazsa olmazlara indirgedim. Gene olmadı. Neden bunca aydır yazasım gelmediği böylece net olarak ortaya çıktı. Yarın gene bakacağım. Ama en azından üstüne çalıştım. Bu da bir ilerlemedir. Korkarım olay örgüsünü baştan kurmam gerekecek. Neyse ki daha sadece iki bölüm yazdım. Birinci bölüm çöpü boylasa da ikinci ve daha uzunu kurtarmayı planlıyorum. Bakalım.

Bakmışsın beslenme adına tekrar roman okumaya başlamışım. Ve herşey yavaş yavaş istediğim yola girmiş.

Bu da günün ikinci önemli işiydi.

Üçüncü işi elbet yemek ve onun için gerekli alışverişlerdi. Sağlam gidiyorum şimdilik. İşin garip tarafı bu diyete başladığımdan bu yana, daha değişik yemekler yemeye başladım. Bu akşam mesela yapamadım, ama niyetim tavuklu paella pişirmekti. Safran ve beyaz şarap yoktu, paellayı pişiremedim. Ama gene de güzel ve değişik bir yemek oldu.

Dördüncü iş de blog yazmaktı. İki gündür statcounter çıldırmış durumda. Bütün zamanların rekorunu kırdı sanırım. İki günde bin sayfa görünümünden fazla saymış. Bence hata var. Baktım kafadan üçle çarpmış çoğu ziyaretleri. Arada bir tane ziyaretçi var, kendi başına 60 sayfa gezmiş tek girişte. Hadi o tamam olsun. Blogspot istatistikleri desen, hiç öyle demiyor. Her zamanki gibi diyor.

Öyleyken böyle. Haber vermek istedim. Daha iyiyim demek istedim.







12 yorum :

  1. İşlerinin düzelmesi ne güzel!Böyle olacağını bildiğimden önceki yazına yorum atmaktan kaçındım ''Küçük Joe zaten her şeyin farkında bunu da atlatır'' dedim.Yola devam ^^

    YanıtlaSil
  2. Dünkü yazında yorum kısmını da kapalı görünce durum baya ciddi diye düşünüp endişelenmiştim. Daha iyi olmana çok sevindim.

    YanıtlaSil
  3. Daha sakin kafayla düşününce çözüm yolları hemen belirginleşiyor. Nedenleri bulabilmek asıl önemli olan. Planlı-programlı olabilmek ne güzel. Bundan sonra çok şey üreteceğinize eminim.

    YanıtlaSil
  4. Harika, bunu kolayca aşacağını biliyorduk zaten, şaşırmadık:) sen böyle madde madde yaptıklarını yazıyorsun ya okuyunca kendim yapmış gibi bir tatmin hissediyorum, süper, her şeyi kolaymış gibi görmemi sağlıyor yazıların:) iş fikri, harika, hayırlı olsun şimdiden, roman konusu o da harika..sevgiler:)

    YanıtlaSil
  5. @ Anıl, atlatacağım belliydi değil mi :D Zaten yorumları kapatmıştım çünkü kim ne dese faydası olmayacaktı. İnsanlar boşuna dil dökmesin istedim :)

    YanıtlaSil
  6. @ Kitapsız Kedi: biliyordum birilerini endişelendirdiğimi, yarısı görev bilinciyle yazıldı şu yazının. Ama senin buralara hala uğradığını öğrendiğime çok sevindim ne yalan söyleyeyim. <3 <3 <3 Özledik seni valla.

    YanıtlaSil
  7. @ Makbule: ayyyynen dediğiniz gibi. Bazen sıcağı sıcağına halletmek en iyi yol değil. Biraz tortular dibe çökecek gibi su berraklaşsın. Nerede yüzdüğümüzü görelim. Çok planlı programlı hele hele disiplinli biri gibi görmüyorum kendimi. Ama sanki hayatımın bundan sonraki bölümü, büyük bir aksilik çıkmazsa daha üretken geçecek gibi. Ben de buna hem inanıyor hem de tahmin edebiliyorum.

    YanıtlaSil
  8. @ Eren: Aştım vallahi. Bir gün önce çıkmazdayım sanıyor debeleniyorken, bir anda herşey açıklığa kavuştu. Tatmin duygusunu ben de yoğun olarak yaşıyorum, aktarabiliyorsam şahane valla. Ne güzel. Bazen umduğumdan daha uzun sürüyor işler, canım ona sıkılıyor, ama ne yapalım. Geç olsun da güç olmasın derler :)))))

    YanıtlaSil
  9. Tüm rollercoaster'ı kaçırmışım ama neyse bitmiş rahatlamışsın, sevindim.

    YanıtlaSil
  10. @ Ceren: olsun en azından başağrısı konusunda daha fazla endişelenmemeyi senin şekersiz ay tecrübene dayanarak atlattım. :) Önemliydi benim için.

    YanıtlaSil
  11. Geçmiş olsun, aman kendinize dikkat edin

    YanıtlaSil
  12. Enis bey teşekkür ederim. Siz de sağlıkla kalın.

    YanıtlaSil