Çarşamba, Haziran 15, 2016

Normal evin sakini.

Şu anı kayıt altına almak istiyorum. Bu eve taşındığımdan bu yana, ilk kez yapılacak ev işlerini tükettim. Bugün son ütüleri yapıp dolaba astım. Çok tuhaf bir boşluk duyuyorum. Elbet birazdan yemek yapacağım ama onun da malzemelerini demin aldım geldim. Bahtiyarım. Hatta başım göğe erdi desem yeridir. Mümkün değil sanıyordum. İlk defa ev, normal bir ev gibi.

Bugün usta geldi raflar için. Kargo şirketinden de mesaj. Yarından itibaren çerçevelerim geliyor. İçine koyacağım film afişlerini bugün internetten seçtim. Bak bir:




Seksenler, doksanlar ve ikibinler olarak beni en çok etkilemiş filmler olarak bunları seçtim. Hepsi başka bir hayat. Başka bir ben. İlki ergenliğim. İkincisi gençlik yıllarım. Üçüncüsü olgunluk zamanım. Bu çerçeveler ve raflar da benim ödülüm olsun.

Şimdi aklımda birkaç elişi projesi var. Şu balıklı kolyeyi yapmak istiyorum, pinterestte buldum. Hatta onun bileziğini yapabilirim. Minik minik balıklarla.



Yemek konusunda da bir aydınlanma yaşadım. Turta, cheese cake gibi şeyleri çok sevmeme rağmen hiç yapmıyorum. Sebebi, tek kişiye koca turtanın fazla gelmesi, artanın hep zorla yenmesi filan. Oysa güveç kaplarına iki porsiyonluk yapabilirim. Tadında kalır. Yapması da daha kolay ve ekonomik.

Bugünün başka bir "buluş"u ise podcast'lardı. Hayır podcast'ların varlığını çoktandır biliyorum ama bugün beni ütü yapmaya motive etti. Açtım bir tane, bir yandan dinledim bir yandan ütümü yaptım. Dün gece de dişlerimi firçalarken üç dakikalık bir tane bulmuştum. Her ikisinden de randıman alamadım çünkü alelacele bulmuştum. Ama bundan sonra elimin altında bulunsun diye araştırıp bir kenara zulalamayı düşünüyorum. Sonuç olarak, doğru bir düşünme biçimi. Diş fırçalamaktan sıkılmıyorum böylece.

Var mı beğenerek takip ettiğin podcast'lar? Yorum kısmına bırakırsan, sevinirim.


10 yorum :

  1. İki tasarımın da son halini fotoğraflarsanız çok sevinirim,şu film afişli şey mükemmel olacak gibi heycanlandım!
    Bim'de tek dilimlik satılan turtalar,pastalar var çeşit çeşit tatlılar da var hem çok uygun oluyor.Biz dershaneden eve dönerken alıp otobüste yerdik tavsiye ederim :)
    Podcast şeklinde ne var bilmiyorum ama Spotify kullanın derim.Her türlü müzik oynatma listesi ruh halinize göre var.Kendiniz de isim vererek oluşturabiliyorsunuz.

    YanıtlaSil
  2. o kolye ne öyle ba-yıl-dım! nasıl yapacaksın merak ettim şimdi. :)
    bir de gerçekten her şeyi ütülüyor musun ben yıkadıktan sonra ütü işine çok üşeniyorum yahu o sabah ne giyeceksem sadece onları ütülüyorum.

    YanıtlaSil
  3. Anııııl, buralardasın demek. Olur yaparsam koyarım resmini mutlaka. Ortalığı dağıtmaktan korkuyorum biraz anca topladım.
    Aslında oturduğum semtte Bim'e gelene kadar 50 metrelik çapta üç ayrı pastane var. Metrodan gelirken de iki tane daha. Biraz aşağıda gene saymadım kaç tane. Hepsi de tek dilimlik tatlılar yapıyorlar. Zaten şimdiye kadar çok yedim pastalarından. Ama burada amaç kendi yaptığımı yemek :D Elimde müthiş bir cheesecake tarifi var daha bu kadar güzelini yapan pastaneye denk gelmedim. Bir de seviyorum böyle işleri arada sırada olması kaydıyla. Eve renk katıyor. Hareket katıyor.
    Spotify'ı çok severek kullanıyorum. Gerçi biraz reklamlarından sıkıldım premium filan da almak istemiyorum ama podcast ı var mı bir bakacağım.

    YanıtlaSil
  4. @ Mutlu Keçi: soğuk porselenden yapmayı düşünüyorum Mutlu Keçi, hani sana tarifini vermiştim, hatta sonra o en çok okunan postlarımdan biri oldu.
    Tabii ki herşeyi ütülemiyorum. Bütün bir kışı hiç ütü yapmadan geçirdiğimi bilirim. Ama bu yaz işte en son iş olarak onlar kaldı diye yaptım yoksa gene yapmazdım. Bir de bir sürü kıyafeti ütüsüz diye giymiyorum, şimdi artık hepsi hazır.

    YanıtlaSil
  5. Bence sen yine büyük yap komşulara dağıt ve "tabakları geri verirken içine salata falan koyarsanız sevinirim" de, böylece hem turtadan geri kalmaazsın hem sağlıklı beslenmeye devam edersin:)) ah evişlerinin bittiği o büyülü an -not: ben hiç yaşamadım:))- kolye çok tatlı fimodan mı yapılıyor? afişler harika, çerçeveli halini de gösterirsin bize di mi?:)

    YanıtlaSil
  6. Trt'nin podcastı- canlar ölesi değil diye bir şey vardı sanki. Hâlâ var mı bilemiyorum :)

    YanıtlaSil
  7. boğaziçi üniversitesi'nin hazırladığı "ottoman history podcast" arşivi var. hem türkçe, hem de ingilizce söyleşiler. tabii ki akademisyen ve araştırmacılarla. çok ilginç konu başlıkları var: "Osmanlı'da Kız Çocuk Olmak", "Kocasını Zehirleyen Kadınlar", "Bursa Otelleri" gibi. ben yürürken hep onları dinliyorum.
    bir de trt'nin eski arkası yarın'ları var. trt sitesinde var. ayrıca, "Sesli Edebiyat" sitesinden dünden bugüne yerli hikayecilerin hikayelerini tiyatro oyuncuları seslendiriyor. Çok güzel.

    YanıtlaSil
  8. @ Eren: komşularla kanlı bıçaklı değiliz ama onun gibi bir şey. Ama haklısın sağlıklı beslenmeme engel bu tatlı turtalar, cheesecake'ler. Kendime ayda bir, onbeş günde bir izin veriyorum. O zamanlar için.
    Vallahi ben teorik olarak mümkün değil sanıyordum ev işlerinin bitmesinin. Ha ne oluyor. Gene yemek yapılırken biraz dağılıyor. Ya da işte elişi projesi filan. Ama aynı şey değil.

    Evet fimodan kolye. :)

    Tabii ki. Bir gelsin çerçeveler...

    YanıtlaSil
  9. @ Enis: TRT hiç aklıma gelmezdi. Bir bakmalı. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  10. @ Funda: Çok şahane şeyler söylemişsin teşekkür ederim. İyi ki sormuşum. Boğaziçi üniversitesininki ve sesli edebiyat özellikle ilgimi çekti.

    YanıtlaSil