Pazartesi, Mayıs 16, 2016

Kurabiye Fener*

Bahar gecesi. Pencere açık. Çalışma odasındayım bu sefer. Sadece çalışma ışığı açık. Evin geri kalanı karanlık. Çeviri başındaydım. Bilgisayardan klasik müzik dinliyordum. Az önce müthiş bir yağmur yağdı, gökgürültülü, şimşekli. Klasik müziği yolculuğa çok yakıştırırdım önceden. Gökgürültülü yağmura da çok yakışıyormuş. Adeta limonun zeytinyağlı yaprak sarmaya yakıştığı gibi. Limon demişken, yanımda limonlu buzlu maden suyum var. Çevirdiğim kitaptan imrendim. Hayran olduğu şarkıcıya ikram ediyor kız.

Aksiyonlu günler bitti galiba. Kaç gündür günler normal geçiyor. Öyle de olsun zaten. Bugün Musiki Sınıfımın sene sonu konseri vardı. Arkadaşlarımı dinlemeye gittim. Solistler muhteşemdi. Grup olarak da hiç fena değildiler. İçinden sadece bir şarkıyı biliyordum, ben oradayken çalışmıştık. Çok kazık parçaydı. Gençten bir kız okudu. Çok da rahat okudu. Sesleri acayip oturmuş hepsinin. Zaten güzel söylüyorlardı. İyice pişmişler.

Beşiktaş şampiyon olmuş. Evde otururken pek anlaşılmıyor. Sadece dışardaki satıcının Beşiktaş bayrakları satarken bağırmasını duyup anlam veremiyordum. Neden durup dururken Beşiktaş bayrağı almak isteyeyim ki? Sonra kendimi bir taksiye attım. Konser mekanına varmak için.  Taksiciye dedim ki buradan dönmüyor muyuz? Stadın oradan geçelim. Stadın oradan diye tekrarladı lafımı. Evet. Efendi bir adama benziyordu. Kazık potansiyeli sezmedim. Şimdi oralarda Beşiktaş Şampiyonluk kutluyor dedi. Neaaaa? Beşiktaş-şampiyonluk-bayrak. Bir anda ampuller. Barbaros bulvarının başında taksiden inmek ve yürüyerek devam etmek durumunda kaldım. Trafik kilitlenmişti.

Konserden döndüğümde Beşiktaş hala şampiyonluk kutluyordu. Dolmabahçe ve Barbaros Bulvarının üstüne yer yer sis inmiş gibiydi  meşalelerin dumanından. Resim çekmeye çalıştım. Bir bakayım çıkmış mı? Pek güzel çıkmamış. Biraz bir yerde duman yoğunluğu gözüküyor yine de.



Evet yazıyı yeni bir tarifle bitirmek istiyorum: yeni bir avokadolu salata tarifi. 


Yedikten sonra aklıma geldi resim çekmek. Bir de ilk lokmadan sonra durduramadım kendimi. Yarısını yemişim. Basit ve lezzetli ve besleyici bir tarif. 

Malzemeler: (bir kase salata için)

İki orta boy havuç.
Yarım avokado
Taze fesleğen.
Çisil ya da dil peyniri. Kaşar da olur.

Yapımı:

Havuçlar ayıklanıp halka biçiminde kesilir. Yağlı bir tavada yumuşayana kadar kavrulur. O sırada yarım avokado zar biçiminde doğranır. Peynirler de aynı biçimde doğranır. Taze fesleğenler ince kıyılır. Hepsi karıştırılır.

Ben limon eklemedim peynirin tadına yakışmaz diye. Havucun yağı yetti. Sos yok. Havucun tatlılığı avokadoya çok yakışıyor, peynirin tuzu da ve fesleğenini tazeliği de tatları tamamlıyor. Biraz tuz serptim hepsinin üstüne. Afiyet olsun.

*Kurabiye Fener: Beşiktaş taraftarlarının motorda söyledikleri maç tezahüratıydı. Anlamış değilim. Kurabiye gibi yedik sizi demek olduğunu sanıyorum, zannımca, kendimce.

6 yorum :

  1. kurabiye fener :)))) o şöyle bir şey demek: .....'mı ye fener!

    (hani bu erkek cinsel organı var ya efenim, o nokta noktalara o gelecek. bjk taraftarı da kendi buldukları bu bu kaba, küfürlü sloganı halk arasında rahatça söyleyebilmek için kurabiye fener'e çevirdi yıllar içinde.)

    YanıtlaSil
  2. :D aman tanrım 0-0. Demek ki neymiş, bilmediğin lafı alıp da gönderine başlık yapmayacakmışsın. Ay bi de benim bakkal da fenerliymiş, akşam gofret filan alırken belki o biliyordur diye ona da sordum. Bilmiyormuş. (iyi ki). Of şu erkekler.

    YanıtlaSil
  3. Merhaba Küçük Joe,
    Sonik Hanım'ın Kurabiye fener açıklamasına ve senin bilmemene çok güldüm.:)) Gerçi Bende bilmiyorum ya, neyse benim mide yine bayram edecek. Öpüldün.. sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Merhaba Sibel, ya sorma :D Rezillik.
    Bu tarif tam senlik Sibel. Mutlaka dene. Beğeneceğini düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  5. Aslında bu kurabiye muhabbeti tapelerde de çıkmıştı, o zaman da dünyadan uzakmışsın demek ki :D

    YanıtlaSil
  6. Hayal meyal kafamda fenerbahçe ve tapeler ve yalanlar dolanlarla ilgili bir kaç birşey var fakat ne olduğunu sorma, aynen dediğin gibi kopmuşum :)

    YanıtlaSil