Cumartesi, Nisan 23, 2016

Rüya.

Şu anki ruh halimi kayıt altına almam lazım blog. Böyle konserveleyip kışın ortasında kaşıklamak için. Bunun da bildiğim en basit yöntemi buraya yazmak.

Geçen gece bir rüya gördüm. Değişik, güzel bir rüya. Rüyamda ben bir deniz kıyısındaydım. Ayaklarım suyun içindeydi. Hava güneşliydi. Su sürahideki kadar temiz ve berraktı. Dahası içilebilir suydu. Denizdeydim ama bütün denizin suyu içilebilecek kadar temiz ve tatlıydı. Pet şişeye doldurmaya çalışıyordum içmek için. Sonra içimden diyordum ki, şansa bak ekmek yapmasını da biliyorum, buğday tarlam yok ama un zaten çok ucuz bir şey. Satın alabilirim. Rüya bu kadar. Sonra uyandım. Oysa bir gün öncesinde cenazeye katılmıştım. Sıkıntılı sayılabilecek bir gündü cenazenin yanı sıra ve ben sıkıntılı üzüntülü rüyalar göreceğimden emindim.

Rüyalardan fal çıkarmak hiç tarzım değildir. Ben Freud'e inanırım. Bilinçaltına. Ömrümün önemli kısmı rüya üstüne bilimsel olarak düşünmekle ve okuyup öğrenmekle geçti. Rüyaların geçmişten beslendiğine inanırım. Geçmişi anlattıklarını. Gene de bu rüyanın geleceğe dair güzel haberler verdiğini sanıyorum. Şöyle ki:

Su benim rüyalarımda hep ruh halimdir. Çamurluysa sıkıntılıyımdır o dönem. Dertliyimdir. Sorunluyumdur. Sıkıntılı, ölümlü gün geçirip de üstüne tertemiz su görmek. İşte buydu bu rüyayı ilginç kılan. Rüyanın ana fikrinde şöyle bir cümle var "ekmek elden, su gölden yaşamak". Ama bunun Türkçe'deki anlamıyla değil, bendeki anlamıyla. Türkçe'de ekmek elden su gölden, azla yetinip idare etmek demek. Ucu ucuna yaşamak demek biraz da. Bendeki anlamı hep farklı oldu bu deyimin. Kendime yetmek demekti ekmek elden su gölden. Bütün ihtiyaçlarımın, doğal yoldan ve biraz da emekle, kimseye bağlı kalmadan karşılanması. Ve o suyun berraklığı da günün sıkıntısının geçici olduğunu ve genel tablonun aslında çok iç açıcı olduğunu anlatıyor. Herşeyim var. Ve kararlarım doğru. Ruhuma iyi gelen şeyler yaptım. Meyvesini de gani gani toplayacağım.

Sıkıntılıyım ama ve çünkü, uzun vadede ruhumu arındıracak ve beni düze çıkaracak şeyler yaptım. Buydu rüyanın anlamı. Güzelliği ve özelliği buydu. Gelecekle ilişkisi ve onunla ilgili söylediği de buydu. Bilincim sıkıntıyı deneyimliyor, fakat beynimin bilinçten bağımsız çalışan tarafı genel tabloyu  görüyor ve doğru yolda olduğumu biliyor.

İstersem daha da derin analizlere girebilirim rüyada. Mesela deniz suyunun tatlı su olması var. Çok bol kaynak. İç iç bitiremezsin. Gibi. Ama gerek yok. Bu kadarı bana yeter.

Dün gece ilk defa olarak 60'lı yaşlarımı düşündüm. Eskiden sorsan 60 bana yaşlı gelirdi. Şimdi değil. Görüyorum 60'ına yaklaşan insanları. Sağlıklı beslenip yoga yaparak o yaşlara sağlıklı gelmek gibi niyetlerim var. Üretken olmak istiyorum. 80 yaşımdan sonra bile çalışmak istiyorum. Böyle düşünmek güzel. Önümü açıyor. Zaten sigarayı bırakalı da dört buçuk sene oldu.

Aslında rüya bu yazının girizgahı olacaktı ama kendini öne atıp bütün sahneyi kapladı. Şu sabahki ruh halimle ilgili yazmak istiyordum. Umut dolu. Kendine güvenli. Ama kaçtı onlar şimdi. Olsun. Ucu bende nasılsa.

Bugünün işlerine gelirsek: buzdolabını temizlemek, çeviriye fiyat ve süre teklifi vermek, yoga yapmak ve yapabilirsem romana biraz çeki düzen vermek. Bir de hayal kurmak. İdeal hayat tarzım üstüne. Bu hayat tarzı meselesini ilerleyen postlarda da işlemek istiyorum. Hmm çok işim varmış.






10 yorum :

  1. Yalnız benim bildiğim ekmek elden, su gölden çalışmadan, üretmeden başkalarından geçinip yaşayıp gitmek, neyse. Bu sabah gördüğüm rüyayı anlatsam, onu da çözümler misin :)

    YanıtlaSil
  2. Öyle olsa, parazit gibi yaşamak olsa, insanlar kendilerine "ekmek elden su gölden geçinip gidiyoruz" derler mi? Utanırlar. Ama iddia edemem. Deyimlerle pek aram yok.

    Senin rüyanı çözümlememeyi tercih ederim. Neden dersen, rüyanın mahrem bir alan olduğunu düşünüyorum, çok fazla kurcalanması taraftarı değilim, hele ki terapi çerçevesi dışında. O yüzden kendi rüyamı ancak çözümlüyorum onu da fazla kurcalamadan. :)

    YanıtlaSil
  3. Ne güzel bir rüya ve ne güzel bir yorumlama.İçimi açtınız :')
    Bana bahsettiğiniz,bloğumda linkini paylaştığınız o kadının çoğu yazısını okudum.Youtube kanalına da baktım.Çok ama çok iyi hissettirdi.Teşekkür ederim <3

    YanıtlaSil
  4. Derler, utanma mı kaldı sanki artık? Herkes işini biliyor artık ;)

    O zaman rüyada katliam yapmak ne demek diye Google'a sorayım ben :D

    YanıtlaSil
  5. @ Anıl: teşekkür ederim Anıl'cım. Bloğunda bahsettim dediğin kadın Celes mi yoksa? Hani şu iyi notlar almak dahil bir sürü makalesi olan. Başka kim olabilir diye düşünüyorum da. O olmalı. Rica ederim :)

    YanıtlaSil
  6. @ Berkay: ayıpladım onları şimdi :) Ne kadar umurlarındaysa.

    Sor bakalım Google'a sor. :) Translate'inden daha isabetsiz bir cevap alacaksın diyor içimden bir his ama kırmayayım hevesini :)

    YanıtlaSil
  7. Rüya göremiyorum gonşular! Yani hepimiz görüyormuşuz da ben zinhar hatırlamıyorum. Öyle şalteri kapat ve aç tarzında uyuyup uyanıyorum :) aslına bakarsan memnunum, hatırlasam içlerim darlanırdi kesin :)

    YanıtlaSil
  8. Bence öyle şalterli uyuyup uyanmak da güzel. Uykunu kesin çok güzel alıyorsundur. Hiç deşme bence boşver daha iyi.

    YanıtlaSil
  9. Amacimiz guzel yaslanmak :))

    YanıtlaSil