Cumartesi, Nisan 30, 2016

Konser ve meze.

Garip bir durumdan muzdaribim. Mutsuz değilim ama enerjim düşük. Dün yüzünden olmalı. Akşam olunca ne yedim ben bugün diye düşündüm. Hatırlayınca dehşete kapıldım. Sabah bir dilim tost ekmeğinden kaç ısırık aldım bilmiyorum. Galiba iki. Üçüncüyü çöp torbasına tükürdüm çünkü deterjan tadı alıyorum iki gündür. Birinci gün, yok ya, bana öyle geliyor, hem fena değil bu tat diye hapur hupur yedim. Biliyorum bazen çok iğrenç olabiliyorum. İkinci gün aklım başıma geldi. Kızım deterjanı silinmemiş tezgahta yoğurmuşlar resmen bunu. Yeme daha. Dedim kendime. Sonra iştahım kaçmış olmalı başka şey yemedim. Sadece çayı içtim. Zaten çok geç uyanmıştım. Öğleden sonra. Sonra ne yaptım tam hatırlamıyorum ama gece Mehmet Erdem konseri vardı. O arada birşey yemedim. Saat dokuza geldiğinde konsere gittim. Konser çıkışında canım kazandibi çekti. Muhallebiciden aldım. Hepsi bu. Bütün gün bir kazandibi iki ısırık da deterjanlı tost ekmeği ve labne.

Konser mekanına ulaşımla beraber dört saat kadar ayakta durmuşum. Belim çıktı. Bir daha oturmasız konser monser izlemem. İsterse kim olsun mesela? Kim olursa olsun. Kırkıncı dakikadan sonra ciddi ızdıraba dönüşüyor. Hatta yirmi. Neyse ki ortasında ara verdiler. Ona da kaç dakika ara vereceklerini söylemediler. Bir de boş boş aranın bitmesini bekledik ayakta. Ondan önce azıcık oturabildim dışarda.

Konser öyle, şahane, aman da ne muhteşem, olağanüstü filan değildi. En önden izledim ilk yarıda. Bak aşağıdaki resmi bizzat ben çektim. Ne kadar sahneye yakın olduğum orada belli. Enstrümanların sesi Mehmet Erdem'in sesini tamamen boğuyordu durduğum yerden. İkinci yarıda biraz daha iyiydi. Ben de gerilerde durdum, ondan da olabilir. Duvar dibinde. Duvara yaslanarak izleyebildim ancak. Ama, işte nedir, değişiklik. Değişik bir geceydi. Evde caz dinlemekten daha güzeldi, orası kesin. Çok seviyorum ben konser izlemeyi. Hayatıma çok büyük renk katıyor. Yolculuk sevincine yakın bir heyecan duyuyorum. Klasik müzik konseri dahi olsa bu böyle. Keşke ses düzeni daha iyi olsaydı ama. O küçük mekana daha samimi bir hava katabilirlerdi. Rock konseri gibi bangır bangır çalacaklarına. Mehmet Erdem'in o kendine has tınısını canlı dinlemeye gitmiştim ben şahsen. Pek duyamadım. Çıktığımda kulaklarım uğulduyordu.

Bir de seyircilerin arasında Hüsnü Şenlendirici de varmış. Bir ara Mehmet Erdem onu da sahneye davet etti. Biraz çaldı. Sonra yanımızda konseri dinledi bizimle.

Yaş ortalaması tam istediğim gibiydi. Oranın teyzesi gibi durmak istemiyordum. Değildim. Benim yaşlarda çok kişi vardı.



Satrançta artık gittikçe daha az duygusal tepki veriyorum. O sinirler, atarlar, kahrolmalar filan geçti gibi bir şey. Daha soğukkanlıyım kaybedince. Puan değil öğrenme odaklı olmak da fark etti. Mesela dün 3 oyun aldım Paula'dan. Paula, Quinn'in bir üstü. Hatta birinde 8 hamlede mat ettim. Neredeyse çoban matı kadar kısa. Ama bugün de 3 oyun verdim. Enerjim düşük, diyorum ya.

Bu yazıyı bir tarifle kapatacağım. Gene çiriş otlu. Çok güzel bir meze yaptım ben onunla geçen gün. Resmini de çektim.  Resim çok başarısız ama idare et. Tadı nefis oldu. Hem de besleyici. Cevizli avokadolu filan. Tam rakılık meze bana sorarsan. Bu tarifi mesela, sevgilini evine yemeğe davet ettiğinde sofraya çeşit olarak koyabilirsin. Güzel bir servis tabağında.






Malzemeler:

Çiriş otu
Yarım avokado
Bir avuç ceviz içi
Sarmısak
Yoğurt.

Çiriş otunun zarlarını soyup, yıkayıp doğra. Sonra bir tavada biraz zeytinyağıyla kavur. Sonra avokadoyu ufak ufak doğra, zardan irice mesela. Ceviz içini ufala. Bir iki diş sarmısaklı yoğurt. Biraz tuz. Bütün malzemeleri karıştır. Tavadaki bütün yağı sıvıyı da. Hepsi bu kadar. Afiyet olsun.



9 yorum :

  1. Hemen yapıyooooorum.:))))) Benim yegane zekam bu kadardıııır.:)))) Sadece yemek! ne kadar zekiyim değilmi? :))))

    YanıtlaSil
  2. konserle girip yemek tarifiyle çıktık :) çeşitliliği seviyorum.

    YanıtlaSil
  3. Merhaba Küçük Joe:)
    Deterjanlı tost ekmeği ayrıntısı romana girer mi ? Kırk yıl düşünsem ekmeğin tadını neyin bozduğunu anlayamazdım. Herkesin başına gelebilir ama kaç kişinin başına gelmiştir?:) Konserin de sabun tatları olmuş. Mehmet Erdem'i çöpe atamıyoruz. Dinleyeceğim mutlaka. Cumartesin hayırlı uğurlu olsun:)
    Özlem

    YanıtlaSil
  4. @ Sibel: eee yaptın mı? Nasıl oldu?
    Neden öyle diyorsun kendine, yegane zeka filan diye. Aşkolsun.

    YanıtlaSil
  5. @ Saçaklı: çeşitte sınır tanımam :D

    YanıtlaSil
  6. @ Özlem: o ekmekten bir ısırık alsan kesin dakikasında anlardın. Buram buram deterjan. Ay. Düşünmek istemiyorum.
    Evet konser de biraz hayal kırıklığıydı ama olsun. Benim eşekliğim. Oturmasız konsere ne gidersin? Hem de belin sorunlu olduğunu biliyorsun.

    YanıtlaSil
  7. Merhaba Küçük Joe,
    Telefondan bir türlü yorum bırakamadım.Valla ne yapayım yani zekam bu aralar sadece yeme içmeye çalışıyor. Ayrıca meze de muhteşem oldu. Sadece ben değil ikram ettiklerimde beğendi.Ayrıca besleyicide Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  8. Merhaba Küçük Joe,
    Telefondan bir türlü yorum bırakamadım.Valla ne yapayım yani zekam bu aralar sadece yeme içmeye çalışıyor. Ayrıca meze de muhteşem oldu. Sadece ben değil ikram ettiklerimde beğendi.Ayrıca besleyicide Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  9. Afiyetler şifalar olsun...Yarasın.

    YanıtlaSil