Pazartesi, Nisan 04, 2016

İmaj.

Yaydım fotoğrafları salonun ortasına. Bir tanesi rahat yirmi beş senelik. Kimi yirmi. Kimi on. En yakışıklılarını seçtim. Bir tanesi, çok meşhur bir müzik grubunun kızlar tarafından paylaşılamayan solistine benziyor. İlk başlarda herhalde ben benzetiyorum diyordum. Bir gün kardeşim de dedi. Hem de hiç aramızda konuşmamıştık. Yani benim lafımla demedi. Kendi, kendi kendine benzetmiş. Çok önceleri dedi bunu tabii. Onunla bozuşmadan. "Kızlar bayılıyor şimdi ona, bence aynı R." dedi. R. ile yıllarca yazıştık gittikten sonra. Telefonlar ettik birbirimize. Lyon'da beni görmeye bile gelmişti bir sefer.

Başka biri var, o kadar yakışmışız ki birbirimize. Bunlar hep böyle dursun dersin. Ama duramadık işte.

Başka biri daha var, nasıl çapkın bakmış, nasıl bir köpoğluköpek bakışıdır o, böyle kaşlarını kaldırmış alttan alttan bakmış, çapkın çapkın gülümsemiş. Aynısı başka bir resminde, erimiş gitmiş kameraya bakarken, kamerada ben elbette. Bana öyle baktığını unutmuşum. Öyle yakışıklı ki. Jude Law'la kapışır. İnanmazsın, abartıyorum sanırsın diye buraya resmi koyayım dedim demin. Ama olmaz ki. Olmaz şimdi. Ayıp.

Bakış demişken, bir tane daha vardı. Onu bulamadım. Çok hoşlanmıştım ondan. Ayılıp bayılmıştım. Bir kaç tane resmini çekmiştim. Bir seri siyah beyaz çekmiştim. Analog makineyle. Fotoşop, instagram filtresi filan hak getire o zaman. Evin kapısına yaslanmış bana bakarken çekmiştim. Kardeşim o zaman resmi gördüğünde: "bana da böyle baksa, ben de aşık olurum" demişti.

Demek bana da güzel bakmışlar. Özledim galiba. Demek ki çok zaman olmuş.

Kendi resimlerimi de yaydım. Bazısının yüzüne bakmazdım. Beğendim. Bazılarını hala beğenmiyorum. Bazıları da çok şaşırttı beni. Böyle miydim ben yani dedim. Demek böyle görünüyordum. Tepkiler olumluydu o dönem, ama sebebini göremiyordum. Sadece etkisini gözlemliyordum. Nihayet gördüm.

Bir tane de yakın dönem çekilmiş var. Bir düğünde. Tamam bakımlı filan ama bildiğin tombul teyzelere benzemişim. Tombul bir teyzecik. Fena.

Forma girmem şart. Kendime bakmam. Neyse ki sıraya girdi. Asıl onu diyeceğim. Çarşamba'dan beri toplam bir kilo vermişim. Ki çok da kasmıyorum. İşte tesadüfen Dukuju'nun yeşil içeceğine denk geldim forma girmeye karar verdiğim gün. Dün de ıspanaklı nefis bir salata yaptım kendime. Narlı cevizli mısırlı. Salatalık da vardı. Demek ki gidecek bu kilolar. Henüz görüntüde bir fark yok. Tahminim iki kilo daha verirsem fark gözükmeye başlar.

Bu sabah çok güzel bir kahvaltı yaptım. Yumurtalı ekmek. Çörek otu filan da koydum. Nefis ve doyurucuydu. Sadece beyaz peynir maydanoz ve vardı diye mısır koydum. Olsa biber ve mantar da çok yakışır. Ha bir de baharat olarak az kekik ve pul biber. Ve işte tek yumurta. Gene öyle filinta gibi olmak istiyorum. Ama en önemlisi dinç, enerjik ve sağlıklı. Çok fıstık olacağım diye içimden kendime söylediğimde sağ kulağımdaki delmek için takılan küpeyi çeviriyorum bir tur. Rahat bir topuklu da ayarladım mı bu bahar, kimse beni tutmasın.






11 yorum :

  1. Siyah beyaz fotograflar herkesi mi karizmatik gosteriyor yoksa mesela 70lerde cekilen her foto bir sanat eseri miydi.. ? Simdi cok cok cekiyoruz ama hepsi dijital copluk resmen..
    Yumurtali ekmek annem nasil guzel yapar, bir de yesil sogan domates beyaz peynirlisi vardir, o da sahane di mi? ;)

    YanıtlaSil
  2. Galiba öyleydi Ceren. Çünkü o zaman sadece meraklısında fotoğraf makinesi vardı. Bir kısmı elde tab ettirilmiş onların. Yani bir sürü numara yapılmış üstünde karanlık odada. Şimdi de çok güzel çekenler var ama bence. Ben beğeniyorum. Ama çöp de çok elbet.

    Of soğan neye yakışmaz ki...Ben bu kadar basit bir tarifi bu kadar geç öğrendiğime şaşıyorum.

    YanıtlaSil
  3. @cerenmus 70'lerden bugüne sadece şaheserler kalmış da olabilir. Bi de minik joe'nun da dediği gibi herkesin elinde makine yoktu, olanın 24-36 hakkı vardı, haliyle özene bezene güzel şeyleri çekmesi gerekiyor. Tutup saçma selfielere film mi harcanır. Aha bu olmadı sil deme şansı da yok :)

    YanıtlaSil
  4. Ah Küçük Joe senin yumurtalı ekmeğini yapıp yerken ben nasıl zayıflayacağım acaba? :)))

    YanıtlaSil
  5. @Sibel yumurtalı ekmek şişmanlatmaz ki Sibel'cim. Zararlı hiçbir şey yok içinde. Hepsi besin değeri yüksek gıdalar. Hem tok tutuyor. Hem tadı güzel. Bence tam sağlıklı beslenme kahvaltısı. Ben aç kalarak zayıflamaya çok karşıyım. Gıdanı, vitaminini, mineralini almak çok önemli.

    YanıtlaSil
  6. O O O Yapıp yedim bile :)))

    YanıtlaSil
  7. Afiyet olsun ama şeker bal yağ ve istenmeyen kilolar olmasın diyeyim o zaman :D

    YanıtlaSil
  8. Uzun zamandır bloğa bakmıyor yazmıyordum,sokaktan gelen yumurtalı ekmek kokusu yazı yazma hevesi getirdi,bloğu açtım, mesajını gördüm, teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
  9. Bu aksam yaptım. Sevdiiiim ♡

    YanıtlaSil