Pazar, Mart 27, 2016

Zen

Sana bugünümü anlatmak istiyorum. Dünkü gibi başladı ama farklı gelişti. PMS devam ama sadece takvim olarak. Ruh hali bazında gayet zen. İnanmazsın.

Farkı ne yarattı dersen, geçen PMS'teki gibi yoga derim. Her eli ayağı tutan insanın hayatında en az bir defa denemesi lazım diye düşünüyorum. Sonra devam eder, etmez, kendi bileceği iş. Ama bir kere denesin.

Aslında hiç yapasım olmayacaktı bugün. Ama dün stumble upon'da yoga ilgi alanını tıkladım. O sırada çok yorgundum, uykuluydum, yapamadım. Ama canım çekti art arda en güzel yoga sitelerini görünce. O yüzden bugün tekrar bilgisayarı açınca, aynı sayfalar karşıma çıkınca, heves geldi. Hadi dedim, yeni bir yoga videosu deneyeyim. Kısa basit bir tane buldum. Mutluluk vaat ediyordu. Vaadini yerine getirdiğinden emin olamamakla beraber, gene de daha iyi hissediyordum. Sonra başka bir yoga videosu buldum. Onu da yaptım. Yani yaklaşık bir saat yoga yaptım bugün toplamda. Bazı hareketler zorladı. Yarım bıraktım. Kime ne. Ağrının ciddiye alınması gereken bir dur işareti olduğuna inananlardanım.

Sonra zımba gibi sırt kaslarımı aldım, sıcak duşun altına soktum. Kısacık bir duş sonrasında, pambuk gibi çıktım dışarı. Tertemiz, sabun kokulu rahat kıyafetler giydim. Parfümler, kokular sürdüm. Mis gibi oldum. O sırada dolaptaki temiz çamaşırın sonuncu olduğunu farkettim. Gittim kendime, de Kubad'ın mistik çay dediği, büyülü bohçalarımdan birini açtım. Yani kaynar suda demlenmeye bıraktım. O demlenirken çamaşır makinesini doldurdum. Geri geldiğimde çayım hazırdı.

Yayıldım koltuğa böyle zımba gibi fakat yumuşamış kaslarımla, sesli bir sevgi meditasyonu yaptım. Bir yandan da çayımı yudumladım. İyice kıvama geldim. Sonra ne yaptım? Elimdeki minnacık bütçeye uyan kısa bir tatil bakındım. Henüz karar vermedim ama olasılığı bile yeter.

Sonra biraz eski stumble upon beğenilerime baktım. Kişisel gelişim konusunda maddeli mutluluk reçetelerinden birini kendime göre uyarlayıp bilgisayarın liste yapma şeysine kopyaladım. Hep elimin altında dursun diye. Sonra maddelerden biri olan "yemek yaparken mükemmel bir müzik dinleme" maddesini uyguladım. Yemek yaparken favori radyom, Buena Vista Social Club müzikleri. Kıymalı maydanozlu yoğurtlu makarna yaptım kendime çabucak. Karnım da doydu. Çok şükür.

Şimdi de küçük ışığı yaktım geçen akşamki gibi caz dinliyorum. Hala küçük küçük öfkeler acılar yüzeye pörtlüyor arada bir ama, baskın olan gene de şu sakinlik hali.

Youtube beğendiğim videoları saklayabilme imkanı sağlıyor. Çok şahane bir özellik bence. Bütün beğendiğim yoga videolarını orada tutabiliyorum. İki sene kadar aynı iki yogayı yaptım. Ama şimdi yenilerini denemek heyecan veriyor.

Böyle işte. Büyük şeyler değil belki ama benim için fark büyük.




4 yorum :

  1. Buenoa Vista veda turnesini uzatmis, Ist ve Ank'ya geliyorlar tekrar! Ank bugun veya yarin olmali.
    Pms icin yeni kesfim, antep fistigi :)
    Yoga uzun is, ayrica bunda yemek de var eheheh
    Pms <3 yemek
    Yarin tum gun onlari dinlemeyi planliyorum.

    YanıtlaSil
  2. Hadi ya. Tesadüfe bak. Ben onları yıllar, yıllar, önce Caz festivali açılışında mı, galasında mı ne, gecesinde dinlemiştim. Boğazda. Temmuz'da. Gençtim de. Ne güzeldi...
    Antep fıstığını ben de deneyeyim. Hatta şeytan diyor, ayıkla onları, bayatlığı geçsin diye fırına at, sonra da karamel dök üstlerine. Tam PMS lik olsun. Çatla sonra :D

    YanıtlaSil
  3. bende yogaya başlamak istiyorum ama evde videolar aracılığıyla yapmak yeni başlayan biri için ne kadar uygun karar veremiyorum. düşüncenizi alalım efenim? :)

    YanıtlaSil
  4. Mutlu keçi ben evde videolarda başladım ve öyle de devam ediyorum. Memnunum. Hiç derse gitmedim.

    YanıtlaSil