Salı, Mart 29, 2016

Zen (2)

Bugün de dünün devamı gibi geçti blog. Bazı ufak tefek yeni gelişmelerle. Hepsi...az sonra...

Güne sıkı başladım. En önce kahvaltının yumurtası pişerken, göz doktorundan randevu aldım. Akşam altıya verdiler. Çok sevindim. Sonra kahvaltı bittikten hemen sonra, günün en nefret işine koştum. Kapatılmış kredi kartına ekstre filan yolluyorlar hala, bir de borcunuz var sms'i geliyor ama borç filan yok. Müşteri hizmetlerini aramak ve konuşmak. Nefret bir iş. Ama çok kolay halloldu. Kız sistemden düzeltti.
Saat daha öğlen bile olmamış ve ben çok önemli iki iş görmüşüm. Cennet gibi.

Sonra oturdum liste yaptım. Bütün yapılacaklar. Yaklaşık on madde çıktı. Hangi üçü günün sonunda bana en çok doyumu verir? Öncelik sıralamasında bire aldım onları. Kalanlarla da aynı şekilde üç tane seçtim. Onlar da ikiye geçti öncelik sıralamasında. Ve sonra kalanlar da üçüncü.

Birinci sırada yoga+duş+meditasyon vardı. Yeni video baktım. Birinci denediğim uymadı. Beşinci dakikada durdurdum. Yorumlara baktım. Herkes benim gibi fazla hızlı bulmuş. Başka video açtım. Onda da on beşinci dakikasında bitap düştüm. Devam etmek istemedim. Biraz moralim bozuldu. Tam yoga sonrası hissettiğim doyma hissini yaşayamadım. Olmadı bugün dedim. Yoga yapmış gibi hissetmiyorum. Fakat yanılmışım. Boşa gitmemiş yaptıklarım çünkü evin içinde hareket ederken, mesela dolaptan fincanları alırken filan bir hafiflik var vücudumda. Sanki yirmi sene öncenin vücuduyla hareket ediyorum. Daha az efor harcıyorum. Kesin yarın da yapacağım. Yirmi dakika bile bu kadar farkediyorsa...

Sonraki madde romanı çalışmaktı. Uzun zamandır yazmıyorum. Biraz ısınma turu yapmam gerekiyordu. Yazmak için havaya nasıl girilir araştırdım. Dedim acele etme. Neredeyse bir gün hariç, bir aydır romana çalışmıyorsun. Bir dakikadan öbürüne şakır şukur yazmak zorunda değilsin. Bugün havaya girersin. Yarın da çalışırsın. Baskıyı kaldırınca, işler kolaylaştı. Kendime bir yazı ritüeli bulacağım derken bir baktım yazıyorum.

Az da olsa romanı çalıştım yani bugün. Üçüncü bölüm. Hadi bakalım.

Akşam doktor randevusuna gittim. Günün gelişmesi dediğim bu işte. Artık devamlı gözlük takmak durumundayım. Hem yakın hem uzak. Gözüm ilerlemiş. Bir senedir filan yakın için kullanıyordum sadece. Gittim kendime yeni çerçeve beğendim. Perşembe gününden itibaren dünyaya bir çerçevenin ardından bakmaya başlayacağım. Hiçbir çerçeve yüzüme yakışmayacak sanmıştım, artık tipsiz tipsiz dolaşacağım ortalıkta diye üzülmüştüm. Ama içime sinen bir tane buldum. Neyse bari.

Asıl demek istediğim, yoga ve meditasyon sayesinde gene sakin tempoda gitti gün. Sinirlilik azaldı. Farkedildi. Durduruldu. Doyurucu ve bütününde güzel bir gündü.

Yarın sağlık konusunda yeni düzenlemeler getirmek istiyorum hayatıma. Sonbahardan bu yana beş kilo aldım. Onları ve daha fazlasını vermek istiyorum. Ama yavaş yavaş. Kalıcı olarak. Daha sağlıklı yaşayarak.


4 yorum :

  1. Gözlük ortaokul yıllarımdan beri benimle, zaman zaman sınırlayıcı olsa da güzel bir aksesuar olarak düşünülürse daha bir mutluluk veriyor.

    Yogaya gelince ben sana bunu (https://www.youtube.com/watch?v=v7AYKMP6rOE&list=PLui6Eyny-UzzWwB4h9y7jAzLbeuCUczAl&index=2 ) öneririm belki hafif gelirse aynı kadının başka videoları da var incelersin. Ben de çok seviyorum yoga yapmayı. Kesinlikle iyi geliyor ruha ve bedene. Bak bi de dinlemeyi çok sevdiğim meditasyon mantrası var. Seda Bağcan yazsan youtube a çıkar. Umarım seversin. Sevgiler :)



    YanıtlaSil
  2. İşte güzel bir aksesuar olamayacak diye endişelendim ben. Çünkü hiç yüzüme göre güneş gözlüğü bulamadım bugüne kadar hep büyük geldiler. Hep çirkin. Şimdi olacak inşallah güzel bir aksesuar.

    Ah ben Adrienne'i Anıl'dan öğrendim. Hatta senin linkini verdiğini yaptım geçenlerde. Ve hatta hatta bugün onbeşinci dakikada bıraktığım da onundu. Genelde 20. dakikaya kadar yapabiliyorum onunkileri. Biraz yorucu geliyor bünyeme. Ve terletiyor. Ben şimdiye kadar hep terletmeyen yoga yaptığımdan ama etkisi de daha güçlü oluyor haliyle.

    Mantra'nın tam olarak kullanımını bilmiyorum. Tekrarlanan bir söz, filan, tamam da, ne? Ne yapılır? Yenir mi içilir mi? :))

    YanıtlaSil
  3. Hayırlı olsun,artık bütün yazar olma itemlerini tamamladınız: yetenek,hayat felsefeleri,gözlük ^^

    YanıtlaSil
  4. İlahi Anıl! Çok komiksin. :D :D :D

    YanıtlaSil