Perşembe, Mart 24, 2016

PMS

Koca bir post yazdım şikayet dolu, sızlanma dolu.
Sevmedim.
Sildim.

Şu an sadece Peter Ustinov'lu kabusumu anlattığım kısmının güme gitmiş olmasından pişmanım. Anla işte sen de. Kabusun ne kadar tuhaf olabileceğini bir canlandır zihninde. En son 80'li yıllarda adını duyduğum, sonra hiçbir şekilde ismi ve cismi hayatımla kesişmemiş bir ünlünün kabusta pof diye adının geçmesini hayal et ve anla ne tuhaf olabileceğini.

Sinirlerim laçka, dolunaydan mı diyor Teoman. Güzel demiş onu. Geçen gece çok görkemliydi dolunay. Dolunaydan değil ama başka bir ay durumundan olması muhtemel. Kusura bakma, seni de böyle gereksiz bilgilerle sıkıyorum. Ama ağır yaşıyorum bunu gerçekten. Dünya kararıyor. Bugün sokakta ağladım ben. Kaldırımda çömelmiş halde ve zırıl zırıl. Tek başıma değildim. Ve kimse durmadı. Bana durmamamaları umurumda değil. Ona durmadılar ya. O koydu. Aslında koymadı. Beklemiyordum orada kimsenin durup, neler oluyor diye ilgilenmesini. Daha iyi oldu boşver.

Bir de anneme kustum sinirimi sabah. Ağır konuştum ama haklıydım. Her zamanki gibi. Konuşma daha da devam etse daha da ağır laflar edebilirdim. Ve gene haklı olurdum. Kendi aranızda yapın kutlamalarınızı bundan böyle, bana ihtiyacınız yok dedim. Pazar günü Paskalya'ymış. Kenardan teyzeme de giydirdim hazır sinirlenmişken. Hiçbir şey diyemedi. Yaşlılık alameti bence. Eskiden olsa illa bir laf bulup kendini aklardı. Kızı da buna çekmiş işte. Ben değil öbürü. Galiba en nefret ettiğim insan tipi. Yapıp edip, en sonunda kendini sütten çıkmış ak kaşık gibi gösteren. Adalet mekanizması kokuşmuş ülkeler gibiler. Asla bir cacık olmaz bunlardan. Asla.

Ruhumun bütün ezikleri acıyor bugün blog.

"Herkes bir şey aldı götürdü benden,
Kimi umutlarımı
Kimi inançlarımı
Kimi en güzel duygularımı
Sen başkalarına benzeme sakın
Hep böyle kal
Hep cana yakın
Sen başkalarına benzeme sakın
Hep böyle kal
Hep böyle kal
Hep bana yakın."



9 yorum :

  1. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. Daha iyiyim teşekkürler. Bir üstteki yorumu okumadan yayınladım otomatik olarak sonra sen yayınlama demişsin diye apar topar sildim :D Teşekkür ederim yazdıkların için :)

    YanıtlaSil
  3. Aileler birbirlerine kendi yüklerini emanet ederler, bu yüzden de ağırdırlar. Ağır gelir, uzun vadede onlarla temas. Seni kendi mutsuzluklarını sorumlusu yapabilirler. Çünkü aile olmak böyle bir şeydir. Ne kadar karamsarım dimi? Tabi neşeli sofralar, rahat espiri yapabilme alanı, kimsesizlik hissini alma gibi tarafları da vardır ailenin. Ama insanoğlu işte, en çirkin en bencil yıldızlarını ailesi için yakar.

    YanıtlaSil
  4. Vay Dukujum, o ilk cümle senden mi yoksa alıntı mı? Bu kadar psikoloji üstüne kitap okudum, ayıptır söylemesi, sistemik bile gördüm kenarından, gene de böyle cümleye denk gelmemiştim. O kadar doğru ve öz ki. Neşeli sofra filan görmedim. Ne de doğru düzgün bir espri. Safi külfet benimkiler. Çekilecek dert değiller. Gerçekten. Kırk sene çektim gene de. Artık isyan zamanı. Şimdi de idrak edemiyorlar. Bu kız hiç böyle tepki vermezdi. Hep kuzu gibi herşeyi sineye çekerdi. Tamam arada sırada sigortaları atardı ama gene de böyle değildi. Bir de zekaları da kıt ya. Hiç basmıyor o kafalar.
    Valla ağır geliyor Dukujucum o yüzden temasları azalttım epeyce sözün kısası.

    YanıtlaSil
  5. ahaha bizzat benden o tespit. nasıl karamsarsam : ))

    senin gibi biri var ailemde. onu nasıl severim. annem kadar severim. sonunda o da isyan etti ve kendini resim atölyesine verdi. sabah ilk soluk orda, gece uyku öncesine kadar. ayrıntılı yazcam onunla ilgili sana.

    YanıtlaSil
  6. Karamsarlık değil bence. Çok ince bir gözlem. Değme psikoloji kuramcılarını solladın valla. Büyüksün. Hep diyorum zaten. En baştan anlamıştım.

    O ailendeki kişiyi merak ettim. Resim atölyesine attı kapağı demek. Tamam yaz, bekliyorum.

    YanıtlaSil
  7. Biraz daha iyi misin diyeceğim ama son zamanlarda çok anlamsız bir soru olmaya başladı :/

    YanıtlaSil
  8. Yok anlamsız deme çünkü düne göre yüreğim daha hafif. Zil çalıp oynayacak kadar değilse de, bugün daha iyice. :) Canım Cereniko.

    YanıtlaSil