Salı, Şubat 09, 2016

Bet.

Gün çok verimsiz geçti. Bir kaç önemli iş gördüm elbet ama sanki o içi boş cipslerden birini ısırmışım gibi bir duygu oluşuyor bugünü düşününce. Demek ki o önemli sandığım işler o kadar önemli değildi.

Gün güneşliydi. Ve ben onu mu yapsam, bunu mu yapsam, dur önce bir plan yapsam diyerek saatlerimi harcadım aptal gibi. Ve gün akşam oldu.

Aslında Alkım'a giderdim başka zaman olsa, o manzaralı kafesinde yazardım romanımı, ama onlarla tartıştım dün. Asabımı bozdular.

Genel olarak bozuk bir asapla dolaşıyorum günlerdir. Dış etkenlerin de bunda payı vardır muhakkak. Muhtemelen hormonal bir etken de var.

Yüzümü tek güldüren şey kilolarım. Miktar olarak daha çok yememe rağmen kilolar gitmeye başladı. Bu sabah 66.2. Eylül ayında filan 62 civarıydım. 66 bana çok ama 68'i gördüğüm için gene de halime seviniyorum. Aslında meditasyon'u tekrar hayatıma soksam. Düzenli olarak yaptığım zaman yazdığım yazıları okudum. Gerçekten olumlu bir etkisi varmış. Yani gözle görülür. Ve yoga. Bugün yapacaktım göya. Neyse abur cuburdan uzaklaşmaya başladım, o da bir başlangıçtır. Dört-beş gündür, ıspanak salatası, ciğer, hamsi, tavuk, salataya çiğ şalgam. Sabahları tahin pekmez. Dün ekmek tatlısını çekmedi canım. Bu iyiye işaret.

Deterjan da bitmişti, bugün çıktığımda onu da aldım. Şimdi gidip bir boy çamaşır yıkayayım. Eviyeyi parlattım. Batmış haldeydi. Çamaşır yıkamak bana hep iyi gelir. Fırında birşeylerin pişmesinin beni hissettirdiğine yakın bir kendinden memnun olma hali.

Silkelenmem gerek.

..........

Yok. Çamaşır yıkamadım. Vurdum kafayı yattım. Bir nebze daha iyiyim. İşte o günün, parmakların arasından kum gibi kayıp gitmesine engel olamadığın günlerden biri. Sanki kafanı sudan çıkarabilsen, ne yöne yüzebileceğini kestirebileceksin, ama çıkartamıyorsun: her hareketin saçma bir çırpınış, her hareketin kayıp. Neyse geçer.

Dümeni tekrar ele almam lazım. Yavaş yavaş. Acele etmeden. Sıkılmadan. Darlanmadan. Kademe kademe. Az az. Kıyıya çok yakınım, biliyorum. Dış etkenler, kötü şartlar...Bunları içime almamalıyım. Dışımda kalmalı. Başkalarının davranışının sorumlusu ben değilim. Tekrar et bunu. Ama bazen ayar vermek de gerekebiliyor.  İşte onu yapmak büyük ustalık. Çamuru üstüne sıçratmadan yapabildin mi, kralsın. Bense tepeden tırnağa çamura bulanıyorum.

Yarın daha güzel bir gün olacak, inanıyorum. Ve yarından sonrası da. Biraz düşüneyim ben, nerede kontrolü kaybettiğimi. Yarın da hava güneşli olacakmış. Bu güzel haber.

Ana karakterin ismini bir türlü oturtamıyordum. Ece dedim, olmadı. Şimdi unuttuğum başka isimler de. Işın dedim en son, ama o da olmadı. Bugün aklıma yeni bir isim geldi. Geldi ve cuk diye oturdu karakterin üstüne, bana sorarsan. İsim önemli.







7 yorum :

  1. Selam Küçük Joe dış etkenlerle asabını bozmamaya çalış.Biliyorum sinirlenmemek çok zor ben bile kendi kendimi ikna etmeye çalışsamda çok sinirlendiğim zamanlar oluyor. Ama sonra geçiyor sonuçta kendi kendimize zarar veriyoruz.Kimsenin umurunda değil bizim sinirlendiğimiz yada üzüldüğümüz.Şu kiloları nasıl veriyorsun hemde yerken banada öğretsene.Maşallah tedavi görürken kilo nasıl alınır onuda benden öğrensinler. Sağlıkla ve mutlulukla kal.

    YanıtlaSil
  2. İsim çok önemli!!

    Ya o cheetoslar nedir öyle :(((
    2 gün önce yemiştim, gidiyim alayım akşam tekrar.

    Bu arada, cheetos diye yediğimiz o top toplar, meğer gerçek çita torbalarıymış :/

    YanıtlaSil
  3. Böyle verimsiz günler iyi ki var yoksa nasıl verimli olmayı öğrenebilirdik ki ^^

    YanıtlaSil
  4. @ Sibel: tam seni merak ederken senden yorum geldi. İyi oldu bu. Dediğin gibi sinirlendik mi sadece bize dokunuyor ucu. Bugün daha iyiyim.
    Kilolar için, benim yöntem çok basit ama herkeste işe yarar mı bilmiyorum, hele sen türlü türlü ilaç alıyorsan belki onlar da şişmanlatıyordur. Yöntem şu: azami besin maddesini asgari kalori içeren besinlerden almak ve genel anlamda işlenmiş gıdadan mümkün mertebe kaçınmak. Sürdürülebilir diyet sekmesine göz atarsan orada ayrıntılı olarak anlatımı var linklerle beraber. Özetle dersen az kalori çok besin. Besinimi aldığımda üstünden tatlı da yesem vücüdum zayıflıyor benim. Ama az yemek yiyip sonra da gofretlere dadanırsam hem doymuyorum hem kilo alıyorum. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. @ Jardzy: Bunu senin söylemen hoş oldu şimdi. Bir gün sebebini anlarsın ;)

    Çita torbası nedir ayol? Çita şu jungle ın en hızlı koşan hayvanı değil mi? Onun torbası ne ola ki? Bir yanlışlık var bu işte. Belki telefondan yazdınsa yorumunu telefon kendince anlamlar yüklemiş olmalı :D

    YanıtlaSil
  6. Anıl ben sana bir sürü yorum bıraktım bloguna ta baştan okudum en az yirmi post filan, blogspot ayarları var gelen yorumları posta kutuna yönlendiriyor haberin olsun. Ama yok ben okullu adamım, öyle kırk tane yorum yanıtlayamam günde dersen eyvallah :D

    YanıtlaSil
  7. Ya inanmıyorum çoook mutlu oldum ben o özelliği bilmiyordum şimdi bakacağım;heycanlandım ben koşup bir bakayım olur mu öyle şey!^^

    YanıtlaSil