Cuma, Ocak 01, 2016

Yeni yılın ilk yazısı.

İşte yepyeni bir yılın ilk gününden selamlar. Yepyeni ne beyaz, ne parlak, ne iyimser bir söz. Oysa, geçmiş onca yılbaşını düşündüğümde bu yıla büyük umutlarla, beklentilerle girmek gözüme çocukça bir saflık gibi göründü doğrusu. O zaman boynumuz bükük mu oturalım, ne yapalım? Hem yıllar hiç mi güzel şeyler getirmedi? İyiye güzele inanmak çok fark eder, bunu iyi bilirim. Defalarca deneyimledim.

Habertürk'ün programını izledim dün. Bütün senenin en önemli olaylarını verir ya hani. Ne berbatmış dünya ve ülke gündemi. Nefes aldırmamış bizlere.

Kişisel gündemim neyse ki daha parlaktı. Başköşeye yazı gelip oturdu, Temmuz'du aylardan. Ben diyeyim yirmi, sen de otuz senelik heves. Tam pes ettiğim senenin ertesinde. Küllerinden doğmak diye buna denir.

Müzik de sene başında aldığım kararlardan biriydi. Yıl bitmeden somut adımlar attım. Kısa sürdü ama o benim kararımdı. Büyük heyecanlar, büyük mutluluklar yaşattı bana.

Satranç yıl boyu, en istikrarlı ilgi alanım.

Bir aksilik olmazsa 2016, ilk romanımı yazıp bitirdiğim yıl olacak. Şu an beni en heyecanlandıran şeylerin başını çekiyor. Gittikçe daha ustaca  kurgulanmış, daha doğru seçilmiş sözcüklerle ifade edilmiş, daha zengin anlamlar içeren hikayeler yazabilmek hayatımın en önemli amaçlarından biri.

Romanı yazmayı bitirdikten sonra biraz yazıya ara verip, müzik ya da ticaret konularına el atmayı planlıyorum. Belki de yeni bir roman konusu gelinceye kadar. Muhtemelen her ikisi. Müzik şu an en kaygan zeminde duranı. En az emin olduğum. Bakalım.

Bu yıl işi sıkı tutacağım. Amaçlarımı ve sonuçlarını haftalık bazda gözden geçireceğim. Daha düzenli öğünler ve spor diğer amaçlardan bazısı. Kültürel anlamda daha çok roman okumak, ve konsere gitmek. Bu sene ilk olarak turnuvalara katılmayı düşünüyorum satranç konusunda.

Elimde olan amaçları bir programa sokmayı biliyorum. Elimde olmayanları da yürekten dilemek dışında bir şey gelmiyor elimden.

Evet şimdi fonda Viyana Filarmonu Orkestrası eşliğinde on iki yaşımdan beri doldurduğum defterlerin olduğu dolabı düzenlemeye gidiyorum.

Mutlu yıllar sana okurum. Sana elinde olan amaçlar için, doğru bir düşünce biçimi, olmayanlar için bol şans diliyorum.


4 yorum :

  1. Hadi bakalim.
    Yine yeni temiz sayfa ve başlangıçlar.
    Hepimize kolay gelsin :)

    YanıtlaSil
  2. Eldeki amaçları bir düzene sokabilsem yeni yıl ne güzel gelecek bana da :) Mutlu yıllar!

    YanıtlaSil
  3. Bence işin en zevkli tarafı odur: amaçları sıraya sokmak. Plan yapmak program yapmak. Hatta excel çizelgesi. Yapmışlığım var ve çok süper oluyor.

    Size de mutlu yıllar :)

    YanıtlaSil