Salı, Ocak 12, 2016

Tata.

Ay ne güzel gündü. Hem hava günlük güneşlikti, hem ruhum. Dur baştan başlayayım.

Hani ben yıllık sağlık kontrollerini sıraya sokmuştum ya. İyi ki yapmışım. Bugün diş doktorumla randevum vardı. Canım çok tatlıdır dolayısıyla ayaklarım o randevuya zor gidiyordu. Bunu farkedince hemen kontrolü ele aldım. Arkasına keyifli bir etkinlik bul dedim kendime. Hem dikkatini dağıtırsın. Hem gönlünü avutursun. Ne olabilir? Karşıya geçmişken yeğenimi göreyim. Çoktandır görmüyorum. Deli gibi de özlüyorum. Kardeşimi aramam lazım. Tamam bu olur. Bu acımı avutur.

Hazırlanıp evden makul bir saatte çıktım. Hava dediğim gibi pırıl pırıldı. Kış güneşi. Taksim'den dolmuşa bindim. Yolda kardeşimi aradım. Müsaitseniz ziyaret etmek istiyorum. Müsaitlermiş. Geçen sefer iki buçuk saatte gittiğim yolu bu sefer bir saatte katettim. Erkenden vardım mı randevuma? Beni de erkenden aldılar mı içeri? Mis. Ben, en az bir saat sürer sandığım işkence on beş dakikada bitti mi? Bitti. Ya o gözünde iki senedir ihmal ettikçe büyüyen işin hallolması sonrası duygu? Paha biçilemez. Büyük bir vicdan azabından kurtuldum. Hemen attım kendimi dışarı. Dolmuşa. İstikamet minikler.

Kardeşimden önce evlerine vardım. Neyse ki evde yeğenlerime bakan hanım vardı. 15 aylık olan mama sandalyesinde mama yiyordu. Bakıcı hanım "tatası gelmiş, aman da aman" derken (tata bizde teyzelere hitaben söylenir), tata aşağı tata yukarı, üçüncü demesinde bizimki de bana tata dedi mi? Böyle yaptı bak: ta-ta. Amanın! Bana tata dedi. Bir coşku, bir sevinç, görme. Var ya. Çok akıllı bu çocuklar. Hemen anladı tata lafının özel etkisini. Bir daha. Ve bir daha, bu sefer tatlı tatlı, cilveli cilveli. Bak ya. Bak! Yumuldum tabii o poğaça yanaklara. Mecbur. Günün sonunda beni eliyle göstererek tata diyordu. Basbaya diyor ki sen tatasın. Başta sırf etkisi için söylüyordu sonra anlamını çözdü.

Sonra kardeşim geldi. Ve günün geri kalanı çokça büyük yeğenle geçti. Of ya. İyi ki varlar.

Şimdi dişlerimi fırçalamaya gidiyorum. Mutlu mutlu uyuyacağım. İyi geceler dünya.



5 yorum :

  1. Yazılarınız bana roman gibi geliyor siz de aklımda canlandırdığım baş karaktersiniz ^^

    YanıtlaSil
  2. Anıl, teşekkür ederim :))
    Asıl roman bittiğinde (bitirebileceğimi umuyorum) bana yorumlarını mutlaka bildir, olur mu?

    YanıtlaSil
  3. Ah tabiki de!Sabırsızlıkla bekliyorum,ne konuda yazdığınızı deli gibi merak ediyorum...nasıl yazdığınız hakkında zaten tereddütüm yok mükemmel olacağına eminim :)

    YanıtlaSil
  4. Poğaça yanaklar:-) Bayıldım.

    YanıtlaSil
  5. Ah Kune bir görsen ama, mis gibi de bebek kokuyor, sıcak sıcak bir de :)))

    YanıtlaSil