Çarşamba, Kasım 25, 2015

Sinüslü fakat kosinüssüz problem.

Eskiden, yani nezle olmadan önce, bir fikrin ya da ayrıntının ucunu çektiğimde o uzayıp uzayıp bir metin olurdu. Şimdilerde kopup elimde kalıyor. Yazası olup fakat yazamamak çok acı.

O yüzden Jardzy bir yorumunda beynini sümkürmekten bahsedince çok şaşırdım. Nasıl bildi? Aynı benim korkumun tıpkısı. (O da nezle, benden önce olmuştu).

Beynimin yarısını sümkürdüğüm konusunda ciddi şüphelerim var. Kontrol etmek için 1380 Elo puanlı Quinn'e karşı bütün dikkatim ve saldırganlığımla satranç oynadım. Çok pis yendim. Ama çok pis. Bana yapılsa günlerce kahrolurum. Mat olmama tek bir hamle kala ( bir hamlecik diyorum sana, filini o ortadan çekse, nereye çektiği de önemli değil, bittim) durumu tersine çevirebildim ve iki hamle sonra ben onu mat ettim. İsterse kurtarabilirdi. Ben atımla filimi feda ettiğimle kalırdım. Ama sanki bu sürpriz geri tepmeye hazırlıklı değildi. İnsan gibi oynuyor bu makineler. Anlamıyorum. Duygusal oynuyorlar. Programlanmış bir bilgisayar şaşırmaz ki. Gafil avlanmaz ki. Aynı çizgide sorunu giderir. Bu desen, aynı gözüne ışık yemiş bir ceylan gibi kalakaldı.

Ama gene de ben beynimin yarısını sümkürdüğümden şüpheleniyorum. Hiç böyle olmamıştım. Yazmak isteyip, isteyip, yazamamak. Başlangıçların, fikirlerin, cümlelerin tel tel elimde kalması.

Bak şimdi şu an aklıma geldi! Belki de tat almakla, yani alamamakla alakalıdır. Nezleyken tatları alamazsın ya, sadece sıcak mı soğuk mu, ıslak mı kuru mu onu anlarsın. Yazarken de, belki o dipteki tadı alamadığım için yazamıyorumdur. Pusula yok. Tat pusulası. Vay. Bir şey buldum galiba.

Ve şimdi Vicks buharı solumaya gidiyorum. Üstünden bir hibiskus çayı demlersem, altıncı gününde bünyem bir savaş daha kazanmaya doğru yol alır. Açılın sinüsler. Yapacak bir dolu işim, yazacak bir dolu yazım var benim.



görsel: http://positivemed.com/2012/10/03/chamomile-cold-flu/

4 yorum :

  1. :))
    Yarim beyinli miyiz simdi? Ben ondan mi sevmedigim korku senaryolarina daldim :))

    Tat icin metal bir kasikla sabah aksam dilimi, yanaklarimi siyiriyorum. Bunun icin dil fircasi var ama alamadim tembellikten.

    Icim kurudu icim, sumkurmekten. Hala yaa.

    YanıtlaSil
  2. Ay yok değiliz😊😊😊 bak hem Quinn i mat ettim hem de bu postu bitirebildim. Geçici bir eee ne diyeyim. .. yorgunluk. Hah. Buldum.
    Yalnız tadın dille değil burunla alakası var. İstediğin kadar dilini fırçala bir şey değişmez. Tabii yazıdaki tat ile burundaki koku almamanın ilişkisini çözemedim. Orası biraz esrarengiz😜

    YanıtlaSil
  3. Yazası olup da yazamamak çok kötü bir durum hakikaten. Ama daha önce nezle olmakla bu durum arasında bir ilişki olduğunu hissetmemiştim :) Nezle olduğumda bu durumu düşünücem :)

    YanıtlaSil
  4. Benim ilk defa başıma geliyor sanki. Önceden hiç hatırlamıyorum. Nezle olduğununda bu durumu düşünecek halin kalırsa düşün ve fikrini söyle :D

    YanıtlaSil