Cuma, Kasım 27, 2015

Rüyam ve Freud ve diğer şeyler hakkında.

İki gündür uyanmaya yakın, çok güzel rüyalar görüyorum. Mesela dün, bir spa'daydım. Renkler ve sesler yumuşacıktı. Huzurlu ve mutlu bir ortam vardı. Taşlar ısıtılıyordu, insanların kaslarını gevşetmek için. Çiçekler, pırıldayan güneş. Bitki çayları. Uyandığımda bir haftadır uykumu eziyete çeviren burun tıkanıklığım geçmişti. Gecenin en azından bir kısmını burnumdan nefes alarak nispeten rahat bir uyku uyuyarak geçirmiştim. Gün içinde burnum gene tıkandı sonra o başka.

Bu sabah da benzer türde bir rüya gördüm. İki sene sonrasıydı ve ben hayatımı çok güzel bir dengeye oturtmuştum. Herşey tam istediğim gibiydi ve havada kendi kendine asılı durabilecek kadar dengedeydi hayatım. Kucağımda kızım vardı. Bir yaşındaydı. Sonra uyandım. Derin bir uykudan uyandım, daha fazla uyuma ihtiyacı duymuyordum, başka zaman ne kadar da uyumuş olsam biraz daha isterim. Burnum açılmıştı.

İlginç geldi bu rüya bana. Daha önce hiç böyle şeyler görmezdim nezle sonrası iyileşmeye yakın.

Dün gecenin iki özelliği var bu rüyayı gördürtebilecek. Birincisi yatmadan, ıhlamur, papatya, melis, rezene çaylı ve bir dilim mandalina eklenmiş bir çay içtim. Uykunun ekstra derinliğini bu çaya borçlu olduğumu sanıyorum. İkincisi, dün karşı cinsle ilişkimdeki bir düğümü bulup çözdüm. Önemli bir düğümdü. Geçen sene aynı önemde başka bir düğüm çözmüştüm bu zamanlar. Bu düğüm dediklerim bilince yakın çarpık inanışlar. Bilince çıktıklarında çarpık olduklarını görebiliyorsun kendin fakat kaçak güreştikleri için günlük yaşamda elinden kaçıp saklanıyorlar ve davranışlarını etkiliyorlar diplerden çıkıp. Benimkisi şaşırtıcı şekilde : "ben güzel bir ilişkiyi hak etmiyorum" du. Acı. Böyle bir düşünceyi bunca yıl taşımış olmak içimde. Ama ne şekilde oraya yerleştiğini tahmin etmek güç değil. Geçmiş karardıkça, gelecek aydınlanıyor.

Bu bilince yakın çarpık inanışları ilk bulan Freud'dür herhalde. Bütün kitaplarını okumadıysam da onun düşüncesini anlamaya yıllarımı verdim. Benim kendi çarpık inanışlarımı bulma yöntemim onunkinden farklı. Kısık sesli düşünceleri var mesela beynimin. Onları duyabilmek için kulak kabartmak lazım. Belki sadece benim çarpık inanışlarım kısık seslidir, hain hain. Bilemiyorum. Sonra onlara tuzak kuracaksın. Gevşemiş ve rahatken (evet divana uzanmak bunu sağlayabilir) ulaşmak istediğin amaca ulaştığını hayal edeceksin çok canlı bir şekilde. Ve bunu yaparken beyninden gelen ilk tepkilere açık olacaksın. O zaman gün yüzüne çıkıyorlar genelde. Mesela sevgiliyle evin içinde mutlusun, tablo gibi canlandır, hatta o tabloya gir, neler hissediyorsun? "sen o kadar şanslı bir insan değilsin" mi diyorsun kendine. İşte bu. Yakaladın. Öyle düşündükçe güzelim, o şansını hep tepeceksin. Garantisini ben veriyorum.

Bu yöntem muhtemelen herkese göre değil. Ben düşüncesinin çarpıklığı ayan beyan ortaya çıkan insanın, "ama ben böyle düşünüyorum" deyip çarpıklığı göre göre savunmasını gördüm. Diyebileceğim bir şey yok. Devam et, o zaman.

Burnum ara ara açılıp kapanıyor. Artık nezlenin son demleri. İyileşmek güzel şey. Basit bir nezleden dahi olsa.


8 yorum :

  1. Iste benim kafalar.
    Hepimize turkuaz kolyeee!
    :)
    Sumuk katilasip sarardiysa bitmis sayilir.
    Benim abimi icimden cikartirdiginda arkadasim, bu tur dusunceler de temizleniyormus.
    Fbta mistik akademi var, onlar da beles bu tur seyler yayinliyorlar.

    YanıtlaSil
  2. O muydu geçen gün mistik akademi dediğin. Bu konuların istismara çok açık olduğu gerçek. Abinle ilgili cümleyi anlamadım.

    YanıtlaSil
  3. İlk rüyanda beni görmüşsün, dün ayağım kaydı ve banyoda düştüm, düşünce de fark ettim ki bizim banyo yerden ısıtmalı ya ay aynen hamamlardaki göbek taşı gibi, uzandım banyoda yere bi 10dk nasıl güzel sırtım belim sıcacık ısındı, diyorum garibanın fin hamamı bu olsa gerek, gideyim bir çay alıp bornozla uzanayım buraya banyo sonraları :D Basit zevkler..
    İkinci rüyana amin derim :) Sendeki de benim son yazıda yazdığım impostor syndrome yahu: https://en.wikipedia.org/wiki/Impostor_syndrome bi bak, çok enteresan, maya angelou'nun da çok hoş bir yazısı var bu konuda..

    YanıtlaSil
  4. Meditasyon esnasinda annemin kurtaj yaptirdigi ruhun benim bedenime girdigini ama cok iyi anlastigimizi soyledi arkadasim.
    Sonra cikardi onu icimden :)
    Yazdim blogda.

    YanıtlaSil
  5. Amanın Ceren dikkat et, korkarım, banyoda kayıp düşmeler filan. Ama özendim yerden ısıtmalı banyona :D Bir de havlu kurutucusuna çok özenirim. Sıcak havlu her seferinde. Bende hepsinden geçtim kalorifer bile yok. Ancak duşun buharından ısınıyor. Son yazını daha okumadım. Beş saattir uyuyordum. Arada annem aramış yorumlar gelmiş filan. Hiç haberim yok. Birazdan gelir okurum.

    YanıtlaSil
  6. Jardzy hatırladım ben o yazıyı. Çok abuk subuk bir şey değil miydi. Ya ben yazmayacağım böyle şey bir daha. Kendime saklayacağım. Böyle adamlarla aynı kefeye koyacaklar beni sonra.

    YanıtlaSil
  7. Okudum İmpostor Syndrome'u. Bende var galiba. Dediğin doğru. Çok ilginç. Kadınlar arasında daha sık rastlanması da ilginç geldi bana. Ve kendimdekini tanıyınca başkalarındakini de görebiliyorum. Ama "güzel bir ilişkiyi haketmiyorum" düşüncesini bundan ayrı tutuyorum gene de.

    YanıtlaSil
  8. Jardzy sen o arkadaşı hayatından çıkart canım :D O yazıyı da ürpererek okumuştum ayyy, bana olsa böyle kalırım dut yemiş bülbül gibi, korkudan kaçamam da :D

    YanıtlaSil