Pazar, Ekim 25, 2015

Kısa kısa.

Ocakta makarnanın suyu kaynıyor. Biraz da cacık yaptım. Makarnanın peynirini de rendeledim peşin peşin. Bu akşamki menü bu. Cacık ve peynirli ketçaplı makarna. Öğlen de uyduruk geçti. Komşum aşure göndermiş. Ondan tırtıkladım. Nefisti. Bol malzemeli. İçinde bir ben yoktum. 

Yaz çok aniden kayboldu bu sene. Daha önce alıştıra alıştıra giderdi sanki. Ben de sonbahara çok yakıştığını düşündüğüm "etkinlikler"de bulundum. Bunlardan birincisi tütsü yakmak evin içinde. Bir diğeri kek pişirmek fırında. Kek aşağıdaki gibi oldu. Güzel kabardı doğrusu. Artık satırı satırına okumadan da kek yapabiliyorum. Bir üçlü ölçüler var: yumurta ve un. Bir de birli: şeker, yağ. Kabartma tozu. Limon tadını versin diye bir limonun kabuğu ve suyu. Kabartma tozunu una katıyorsun ki sıvılarda çözülmesin diye.  Gerçi yağım bitmişti. Az yağ koydum. Şekeri de keza.




Keki dün yaptım. Bugün de defter ve ayraç yaptım. Hediye etmek için. Defter dediğim aslında listelik. Listelerini yazıyorsun. O yüzden boyutu özel. Ayraç da küçük boy defterler için. Önündeki cebe kalem koyabiliyorsun. Sarı polar ve siyah keçeli olanlar benim yaptıklarım. Kese kağıdı rengindeki defter ise hazır. Ayracı göstermek için. Ayracın arkasında ince lastik var. Onu geçiriyorsun deftere, istediğin sayfadan açıyorsun. Nasıl olmuş? Güzel mi?


Şu günlerde "keşke" lerden yana dertliyim. Her şeyin başında bitiyorlar. En çok da, "keşke yirmi beş sene evvel" lerden şikayetçiyim. Ah o yirmili yaşlarım. Ne çekiyorsam onlardan çekiyorum. 

Zamanı silip başa çekemiyorsun. Yok öyle dava. Dolayısıyla keşke çok boş, çok gereksiz bir sözcük. Gel gör ki yerli yersiz lafa dalıp seni içerden tüketiyor. Şimdi var. Bundan sonra. Bir alışabilsem, ah. Bir yerine koyabilsem. Zor ama.


Hala daha yeni sezonun düzenini oturtamadım. Bir o işi halletsem sonrası çokça keyif, çokça güzellik. 

Bu gecelik bu kadar. İyi geceler dünya.




4 yorum :

  1. Bugün ben de yaptım bir kek, resmi de instgrm da :))

    YanıtlaSil
  2. Kek çok güzel görünüyor, afiyet olsun :) Tarifi blogda var mıydı, bulamadım.
    Defteri ve ayracı nasıl yaptın? Ayraca gerçekten bayıldım. Kalem bulamıyorum genelde, çok güzel bir yöntem.. yani utanmasam bana da yapar mısın derdim, neyse ki utangaç biriyim :)

    YanıtlaSil
  3. @ Buket: merak ettim gittim baktım senin keke. Gerçekten çok güzel gözüküyor. Ellerine sağlık. Sonbaharda kek yapmanın keyfi bana bambaşka geliyor birkaç senedir. :)

    YanıtlaSil
  4. @ iki balık bir kedi: Tarifi normal limonlu kek tarifi, pek bir şey eklemediğim/değiştirmediğim için koymadım. Her yerde bulabileceğin limonlu kek tarifi. Ölçüleri de yukarda yazdığım gibi.

    Defteri yapması zor değil ama anlatması meşakkatli. Sayfaları kesiyorsun, deliyorsun filan dikkatle hepsi denk gelsin diye. Yedişer yedişer deldim ben. Fazlasını delgeç almıyor.Teli yuvarlak yay gibi büküyorsun iki tane kalın kalemin etrafında. Deliklerden geçiriyorsun.

    Ayracın yapımı daha basit. Defter boyuna göre kesiyorsun keçeyle poları. Arkasına lastiği dikiyorsun. Sonra sarı poları keçeye elde diktim. Aslında çok basit. Tek el tutan el dikişi. Makinede diktim önce olmadı. Parçalar küçük olduğundan ve azıcık yamukluk çok göze battığından elde dikmeyi tercih ettim.

    YanıtlaSil