Pazar, Ağustos 09, 2015

Güzel günler bizi bekler. Umutlu post.

Temiz ve düzenli bir evin sağlayacağı huzuru küçümseme ey okur.

Evet çoktandır ihmal ettiğim ev işlerine giriştim. Biraz da yemek yaptım. Banyonun lavabosunu temizledim. Pikeyi ve çarşafları yıkayıp kuruttum. Yerler temiz. Kırmızı dolap tozsuz pırıl pırıl. Tezgahlar da idare eder.

Hayatımın geri kalanını nasıl geçirmek istediğim netleşti, şu an çok ayrıntıya girmek istemiyorum çünkü aynası iştir kişinin derler ya. Yap da ondan sonra konuş derler adama. Hem de son postlarda biraz ipucu var. Tabii araya sürpriz ilgi alanları girebilir. Planları taşa kazımıyoruz nasılsa. Ama genel anlamda yaratıcılık ağırlıkta olacak. Ve yolculuk, yoga ve her günün güzelliğini sindirerek geçirmek istiyorum hayatımın geri kalanında. Belki satranç sanatında da ustalaşırım. Belki küçük bir iş kurarım, yolculuklarımı ve diğer kültürel etkinliklerimi finanse etmek için. Ne kadar yaşayacağımıza karar veremiyorsak, en azından nasıl yaşayacağımıza karar verebiliyoruz ucundan. Olduğu kadar.

Cool bir hayatı gözümde canlandırayım dediğimde, hani hayal kurarsın ya sınırsız, ideal hayat nasıl olurdu diye, gözümün önüne Paris'te bir apartman dairesi gelirdi. Kocaman pencereleri neredeyse dizime kadar inen, eni iki kolumu açtığım kadar, aydınlık, duvarları beyaza boyalı modern mobilyalarla döşenmiş çok tarz bir daire hayal ederdim. Ve ben o dairede senenin bir kısmını geçirirken, bir yandan da yaratıcı bir işte çalışırdım, mobilya tasarımı veya sahne dekor tasarımı gibi. Evime başka sanatçılar girer çıkardı.

Paris'te bir dairem olur mu bir gün bilmiyorum. Şu an için biraz  oldukça uzak bir ihtimal. Ama şu andaki gelecek planlarım öyle güzel ki blog...Ve öyle uçuk kaçık da değil. Gayet olası. Elbet uğraşmam gerekecek. Emek vereceğim. Ama ne zaman gocundum ki çalışmaktan? Sadece emeğim sömürüldüğünde. Kullanıldığımı düşündüğümde. Değerimin bilinmediğini hissettiğimde. Karşılığını alamadığımda.

En korktuğum şey, yaşlanınca bütün gününü camdan dışarısını seyrederek geçiren bir kadın olmaktı. Sağlığım elverirse, bu planlar dahilinde o ihtimal epey uzaklaştı. Sağlık. Çok önemli.

Çok olumsuz örnekler var çevremde. Aslında beynim olumsuz örneklerle dolmuş ve sanki onlara benzemek zorunluluğum varmış gibi çekinmişim herşeyden. Dengesiz hayatlar süren insanlar. Maddi imkanları olan ve olmayan. Bu benim hayatım. Benim artılarım, benim seçimlerim, benim gözlemlediklerimden ortaya çıkan çıkarımlarım.

Gerisini düşünmeden o ya da bu kişiyle evlenebilirdim. Evlenmedim. Gerisini düşünmeden çocuk yapabilirdim. Yapmadım. Gerisini düşünmeden o dolgun maaşlı işte kalabilirdim. Kalmadım. Okumayı seçtim. Kendimi seçtim. Kendime göre doğru olanı. Zor olanı. Bedelini de ödedim. Yalnızlık da çektim, parasızlık da. Ama doğrusunu yaptım. Artık meyveleri toplama zamanı geldi.

Büyük terslikler olmazsa, çok güzel günler bekliyor beni. Çoktandır günler güzel geçiyor ya bir yandan. O da var. Ama daha da güzel günler gelecek sanki. Öyle geliyor şu anda. Bakalım ve görelim.






4 yorum :

  1. Haydi bakalım, senin için çok seviniyorum çünkü güzel günleri hak eden güzel insanlardansın! Ama bunu da sen aktif bir şekilde elde ettin, tüm o temizlenme, düzenlenme, arınma işlerin aslında sadece ev ya da iş falan değil bizzat kendi içinde oldu çünkü. Bunları takip ederken hep "aslında kendi içini düzenliyor" diye düşünüyordum, gerçekleşti. Meyvelerin güzel ve bol olsun! <3

    YanıtlaSil
  2. Benim de gelecekten istediğim huzurlu temizlenmiş bir ev. İnşallah son anlara kadar temiz ve düzenli bir evi üretecek gücüm olur.

    YanıtlaSil
  3. @ Ceren, ah nasıl da biliyorsun...ta uzaklardan, onca kilometre ötelerden, nasıl da içimde olanı biteni biliyorsun. Evet, evi düzenlediğimde çoğunlukla içimdeki düzenlemelerle paralel gider. İçimde bir konuyu hallettiğimde mutlaka evin düzenine de yansır bir şekilde. İyi ki varsın. İyi ki varsınız.

    YanıtlaSil
  4. @ hüznün tadı. ah...hep onu düşünürüm. Ya bir gün elim ayağım tutmazsa da bu işleri başkalarından istemek zorunda kalırsam? Hatta kendi bakımımı. Tanrı/ hayat kimseye göstermesin. Böyle düşünmemek lazım. Kimseye bir faydası yok zaten. Bugünün derdi bugüne yeter. Haydi. :))))

    YanıtlaSil