Çarşamba, Temmuz 22, 2015

İyi niyet -Kötü niyet.

2006'ymış yıl. Geçen alakasız bir yerden hatırladım seneyi. Amerika'daki Amish okuluna saldırı düzenlenmişti yanılmıyorsam. Çocuklar ölmüştü.  Amish'ler çok iyi bilmesem de oldukça naif ve iyiniyetli, ve 18. yy kıyafet ve teknolojisiyle yaşayan şahsına münhasır bir topluluk. Ben sana diyeyim ki kimseye bir zararları yok.

Diyeceğim o ki, o saldırı sonrası, bir kare var aklımda. Yıllardır aklımdan hiç çıkmaz. Yeşil bir tepe, tepede koca bir ağaç, ağacın altında güzel mi güzel, şirin mi şirin, altı yaşlarında sarışın elma yanaklı bir oğlan çocuğu tek başına oturmuş. Ama çocuğun kendisi resim gibi zaten. Kafasında o hasır Amish şapkasından. Kollarını dizlerine dayamış ileriye bakıyor düşünceli düşünceli. Büyük insan gibi bakıyor ama. Hüzünlü. Sonra uzakta onu çeken kamerayı farkediyor. Gülümsemek istiyor, ama gülümsemesi buruk çıkıyor, ve bir an ağlayacak gibi oluyor belki, sonra gene olgun olgun ileri bakmaya devam ediyor.

Feryatsız, figansız. Ne gerek vardı dercesine. Ne yazık da dercesine aynı anda. Ve geride kalanın çaresizliği. Belki en yakın arkadaşıydı ölenlerden biri. Belki sabahında şakalaşmışlardı. Ya da kavga etmişlerdi. Olur ya. O iki dakika sonra unutulan çocuk kavgalarından.

İyiniyet her bombalandığında o çocuk gelir aklıma. Orada tek başına oturur. Bütün dünyanın derdi biner sanki ufacık omuzlarına. Dünyanın çirkinliği ve o çocuğun güzelliği. Nasıl büyük bir tezattır. Yüreğime çöreklenir.

8 yorum :

  1. Saldırıyı merak edip birkaç şey okudum, Amişler gerçekten muhteşem insanlarmış, saldırıyı yapan adamın ailesine başsağlığı ziyaretine gitmişler, adamın cenazesine bile gitmişler.. inanılmaz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben yazıyı sıcağı sıcağına yazdım, araştırma filan yapmadım sadece aklımda kalan izlenimlerle. Demek ki doğruymuş izlenimim. İyi niyet işte. Özü bu. ...

      Sil
  2. Ah küçük Joe, kimlerin hangi hain oyunları, planları, politikaları yüzünden gencecik bedenler parçalandı yine ve bu ülkede ve sanırım bu vahşete tanıklık eden bizler çocuk saflığına ve temizliğine dönmek istiyoruz; çünkü bazen anlamıyoruz olanı biteni; vicdanımız, aklımız bu olanları anlamıyor, anlamak istemiyor...vahşetin ortasında kalmış masum bir çocuk yüzü gelip oturuyor karşımıza...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ciğerimi okumuşsun Devrim. Ne doğru dedin. Ne kadar doğru bir tahlil, yorum. ...

      Sil
  3. Ah Küçük Joe, dün o oyuncaklı fotoya üzüldüğümü yazdıktan sonra haber fotoğrafları arasında el ele tutuşmuş iki genç kızın cansız bedenlerini gördüm ve bir kez daha naifliğe, masumluğa karşı bunca kötülüğe anlam veremedim.. İster amish ister türk, ister kürt, ne olursa olsun acı aynı acı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biliyorum o fotoğrafı. Ben de gördüm...
      Dediğin gibi acı aynı acı. Masum iyi niyetli insanların katledilmesi. Bizim içimizdeki masumiyet ve iyi niyete saldırı. Şimdi de savaş filan diyorlar. Ufff. Yeter.

      Sil
  4. Çocuklar pek çok konuda yetişkiňlerden daha duyarlıar diye düşünürüm. İçlerindeki saf ve temiz duygular anlaşılabilse pek çok olay daha kolay çözümlenrblirdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de çocuklar daha duyarlı, daha hassas...
      Ama öyle bir olay yaşamış sabahında ve sonrasında bir ağacın altında kendi başına oturmuş, hüzünleniyordu. Bir de gülümsemeye çalışıyordu kameraya. Olmuyordu. Dokundu işte.

      Sil