Pazartesi, Haziran 22, 2015

Şahane günler (3)

Gün akşam oldu ve ben çok süper bir gün geçirdim. Gel bak anlatıyorum.

Sabah normal kalktım. Canım deli gibi satranç oynamak istiyor. Çok aç da değilim ama kahvaltı etsem iyi olur diye düşünüyorum. Çıksın aradan. Çayı demlesem mi, ekmek de bitti, aslında yürüsem ama aç karnına yürümek... diye hesapların arasında birden sanırsın bana vahiy indi. Nasıl oldu hiç fikrim yok. Galiba bu günlerde kafam farklı çalışıyor.

Kendime diyorum ki: bugün ne yapmayı planlıyorsun? İşte satranç, biraz günlük yazarım, biraz kitap okurum, müzik dinlerim filan, ev işi olarak da koltukların kılıflarını çıkarıp yıkasam çok iyi olur. Evet, çok güzel. Fark ettin mi? Bunların hepsini parkta da yapabilirsin, kahvaltı dahil, hem de yürüyüşü de yapmış tam karnın acıkmışken kahvaltı edersin. Bak şimdi: çayı demle, çay demlenirken koltukların kılıflarını çıkar makineye at, sonra telefonu şarja tak, yarım kalmasın, sonra kitabını, defterini, kalemini, satranç takımını çantaya koy, köşeden sandviçlerini yaptır ve yola çık. Yere serecek örtü gibi bir şey uydurabilir miyim acaba. Eski bir peştemalı ararken, ne ara nasıl edindiğimi hiç hatırlamadığım kareli tastamam pikniklik bir örtü buldum. Allahım!

Aynen koltukların kılıfını makineye attım. Çay demlenince bir arkadaşımın hediye ettiği termosumsu bir kaba demli çaya şekeri karıştırdım. Telefonun kulaklıklarını da aldım. Bütün gün evde kullanacağım herşeyi çantaya attım. Eşofmanımı ayakkabılarımı giydim. Köşeden açık hava acıktırır diye iki sandviç yaptırdım. Yürüye yürüye vardım mı parka? Kendime tenha bir köşe buldum mu? Çimenlerin üstüne serdim mi örtümü? Üzerine sere serpe uzandım mı?

Sandviçimi çıkardım. Çay hiç soğumamıştı. Satranç takımımı da çıkardım. Siteye telefondan bağlandım. Tüm hamleleri daha iyi görebilmek için tahtaya aktardım.

Ama en güzeli: kalk git diyenin yok. Açık hava. Etraf yemyeşil. Evdeki gibi trafik gürültüsü yok. Yukarda fit vucütlu bir adam yoga yapıyordu mesela. (Şerefsizim aklıma gelmişti :)) ).  Bütün günü orada geçirebilirim. Evde yapacağım herşeyi orada da yaparım. Hem de istersem bütün yaz. Bütün yazı parkta, yeşilliklerin arasında geçirebilirim. İnanılmaz engin bir özgürlük hissi duydum.

Sonra kahvaltım bitti. O açık havada iki sandviç anca yetti. Satrançta oyunu çok rahat aldım. Kulağıma müzikleri taktım. Uzandım, güzel güzel müziklerimi dinledim, güneş çıktı bir ara. Bu yaz bu türden başka neler yapabilirim diye düşündüm. Bir ara, selfie çekip fb'a koydum. Hemen bir arkadaşımdan yorum geldi, neredesin biz de geliyoruz diye. Oğluyla geldiler. Biraz onlarla sohbet muhabbet derken, çıktık oradan. Onların gidecekleri bir yer vardı. Ben de Mango'ya girip indirimden bir iki parça bir şeyler aldım. Sonra yola devam edip benim oradaki ucuzcu bir yerden yazlık bir iki parça daha. Sonra eve geldim.

Acıkmıştım. Dolapta mercimek salatası vardı. Ondan yedim biraz. Üstünden de sakızlı muhallebi yapmıştım, ondan tırtıkladım. Hazır yemeğin keyfi bambaşka. Koltuk kılıflarını astım. Ama galiba şimdi kurutucuya aktaracağım. Hava nemli ve iki gün sürünmesini istemiyorum.

Çok yorgunum ama çok tatlı bir yorgunluk bu.

Duşa girsem, pirüpak olsam. Hazır dizim var üstünden. Çekirdek ve leblebi ve kuru üzüm. Arkadaşım "sefa pezevengi" dedi bana çay ve sandviçle parkta kahvaltı ettiğimi öğrenince. Evet benim o. Hatta bir konuda uzmanlaşmak lazımsa ben bunu seçiyorum.


11 yorum :

  1. küçük şeylerde gizli mutluluk desenize :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah evet. Ama en çok da yazın dört duvara alışkın olmadığımdan.

      Sil
  2. imrenmedim de kıskandım resmen :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hadi sen de yap:bir örtü ve bir termos a bakıyor.

      Sil
  3. Ooooh sefan olsun :) Düşünsene parklar artsa, hayal bu ya, istanbul'un ortasında bisürü bisürü park olsa, insanlar gelse böyle, kimi yogasını yapsa, kimi çime "bassa", kimi kitabını okusa, kimse kimseye karışmasa bakmasa.. Sanki tümden farklı bir hayat olurdu..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaaaa ne süper olurdu. Böyle bakımlı bakımlı çimler ağaçlar, her semtte olsa şöyle kocamanından, hatta insanlar oracıkta kursa tahtayı isteyen istediğiyle satranç oynasa...

      Sil
  4. Ne güzel bri gün geçirmişsiniz.En kısa zamanda ben de yapmalıyım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten çok güzel bir gündü. Hadi siz de yapın.

      Sil