Cuma, Haziran 05, 2015

Ferah tut yüreğini.

Dışarıda nasıl deli bir yağmur. Evin içinde ışıkları yaktım. Ara sıra gök gürlüyor. Dün bu yağmur ve gök gürültüsü seslerini spotifydan dinliyordum. Bugün orijinali.

Bir japon atasözü dermiş ki, yağmur yağıyorsa kitap oku, hava güneşliyse bahçeni ek.

Kar kuyusu'nu okumaya devam. Dün mesela azıcık okudum sanıyordum, bir baktım gene otuz sayfa filan okumuşum. Ben ki iki sayfadan fazla okuyamıyordum uzun zamandır. Seviniyorum.

Agos'u aldım geçen gün. Sırf Zahrad için. Kapak yapmış kitap ekine. Karin Karakaşlı yazmış. Çok da güzel yazmış. Zahrad bana zamanında bir Karin'den bahsetmişti bir sefer. Tanıyor musun demişti. Kesin çok iyi anlaşırsınız. Ama ta ne zaman söyleyeyim. Rahat yirmi sene önce. Hayır tanımıyorum demiştim. Kesin bu Karin. Ve hiç tanışmadık. Anlaşır mıyız sahi bilmiyorum. O bana göre çok aktivist. Siyasetle daha haşır neşir. Ben ona göre biraz hafif siklet kalıyorum.

Ona sırf Zahrad demek de tuhafıma gidiyor. Dayday diye ekleyesim geliyor. Bizde "amca"'nın karşılığı (belki de Türkçe'deki dayı sözcüğünden türemiştir. Karin Karakaşlı Türkçe için Ermenice'nin atardamarı demiş bu yazıda, belki dilbilim olarak doğru değil ama sevdim gene de bu benzetmeyi). Zaten ona hiç Zahrad diye hitap etmedim. Hep Zareh dayday dedim. Keşke hala hayatta olsaydı. Ne güzel sohbetlerimiz olurdu. Ah...Ah o salak çekingenliğim. Ah salak kafam. Bazen kendimi buruşturup çöpe atasım geliyor.

Zahrad kim dersen, daha önce bahsettim ama gene söyleyeyim, bildiğim gelmiş geçmiş en iyi şairlerden. Sakın tanıdık ve hem de Ermeni diye torpil geçtiğimi sanma, onun sanatına çok büyük haksızlık olur. Şu kitabı yeni çıktı. Oku, ve sen karar ver.

ŞİİR DEDİĞİN

Küçücük bir kumbaradır şiir
Açınca- hayrete düşersin
Onca ihtişam ne zaman birikmiş?

Mavi bir kuledir bir şiir
O kadar yüksek ki - tepesine çıkarsan
Apışırsın - başka görünür dört bir yan

Kristal bir şamdandır bir şiir
Mum değil - düştür ağzında yanan
Oysa ruhuna işler ışığı doğrudan

Ürkek bir tavşandır bir şiir
Bir avuç sevgi sunmazsan - gücenir sana
Çekip gider - dönüp de ardına bakmadan

Şiir yola gelmez bir haytadır
Şımarmak ister durmadan


Zahrad- Ferah tut yüreğini. s.49

2 yorum :