Çarşamba, Haziran 03, 2015

Evdeki malzemelerle tütsü yapmak.

Bir tütsüden insan bu kadar mı mutlu olur? Dün gece bir önceki yazıyı yazıp postaladıktan sonra sabah üçe kadar filan tütsü videolarına takıldım. Göya takıntılarımdan arınmıştım. Ama arındım sayılır gene de kısmen, çünkü arınmamış olsam o saatte kendi tütsümü illa yapacağım öyle yatacağım derdim. Sonra gece rüyamda sönmemiş tütsünün evi ateşe verdiğini filan görürdüm. Oysa sabaha bırakabildim. Sabah da kahvaltıdan sonra ilk iş öğrendiğimi uygulamak oldu. Videosunu da koyayım buraya tam olsun, ama sen şimdi boşver videoyu kısa özet geç dersen:

Malzemelerimiz: 


  • bir kap (kase, bardak, resimdeki: cam mumluk, gene de kenarları tütsüden yüksek olursa güvenlik açısından daha iyi olur, devrilirse filan sağı solu yakmaz)
  • sofra tuzu
  • kağıt (ideali sigara sarmak için olanlarmış ama ben en incesinden ambalaj k. kullandım. Hani simitçiler simit sarmak için kullanır ya. Yoksa düz kağıt)
  •  toz tarçın
  • karanfil
  • kuru biberiye
  • kuru fesleğen (şart değil. ben ekledim aslında bunu, başka videoda vardı)
  • kakule (bunu da ben ekledim)
  • defne yaprağı (yoktu koymadım)
  • ada çayı yaprağı (bu da yoktu, şimdi çıkıp almak istiyorum)
  • havan ya da değirmen
  • kibrit/çakmak.
Sofra tuzunu kabın içine doldur. Sonra baharatları ve kurumuş yaprakları bir değirmende ya da havanda incelt. Sonra kağıdı bir kalemin etrafında sarıp rulo haline getir. Kağıt ince olduğu için ben altını kıvırıp sertleştirdim. Sonra onu tuzun içine diklemesine sapla. Sonra boş kağıt rulonun içine baharat ve kuru otlu inceltilmiş karışımı huni gibi bir şey yardımıyla doldur. Çok bastırma ama arada hava kalabilir. Sonra da çakmakla yak. Bu kadar basit. Uyarı: Amanın gözünü seveyim, tütsüyü öyle başıboş bırakıp evini ateşe verme, sebep olmayayım.

O tütmeye başlayınca nasıl bir his kapladı içimi inanamazsın. Sanki çok zor ve büyük bir iş başarmışım gibi. Meğer ne kadar meraklıymışım kendi tütsümü kendim yapmaya. Kendi yoğurdumu yapmayı başaralı beri böyle bir his duymamıştım. Bir de biberlerim çimleneli beri. Ekmek yaptığımda da böyle bir his duyuyorum. Bir de krem karamel.

Tütsü videolarından önce de pinterest'te ev yapımı tütsülüklere bakmıştım. Yıllar yıllar evvel, öğrenciyken ve parasızken tütsüye ve tütsülüğe verdiğim paraya çok acırdım. Oysa çok gereksizmiş. Bir tane kap bul, derin. İçini tuzla doldur sapla tütsüyü bitsin gitsin. Şimdi elimde bir tane en ucuzundan tahtamsı, muhtemelen hint yapımı bir tütsülük var. Bugün tuttum onu tırnak cilasıyla boyamaya başladım, pinterest'te gördüklerimden esinlenip.



Bu da söz konusu video: baya "cadıyım ben" diyor.


Şimdi dışarı çıkıp evin eksiklerini tamamlayacağım. Listeye bak yalnız: kıyma (dolma için), aktardan adaçayı yaprağı, defne yaprağı, (belki) sedir ağacı ve/ya da sandal ağacı esans yağı, (belki) sigara kağıdı, Agos'un Kirk eki (Zahrad'la ilgili yazı varmış.). Kırtasiyecide Şans Topu oynamak. Ha, bir de diş ipi. Ah bir de kabak. Kabak dolmasında karar kıldım.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder