Pazartesi, Haziran 08, 2015

Bir başkadır benim memleketim.

Sonuçlar açıklandı. Hatta kaç saat oldu. Hiç beklemiyordum. Hiç ama. Herşeyin kurulu bir saat gibi gideceğini düşünüyordum. Asla yolundan sapmayacak bir tren. Gittikçe hızını alan. Hızını aldıkça kendi felaketine koşan. Bu kadar insan imdat koluna asıldı. Durmaz ki dedim. Koskoca tren. Ama hayret. Yavaşlamaya başladı.

Kutlamak için lokma yapayım dedim. Herşeyi hazırladım. Hamuru mayaladım. Kirli tencereleri yıkadım. Şerbeti pişirdim, soğuttum. Tam kızartmaya başlayacağım. O da ne. Yağın dibi gelmiş. Uff. İyi bari. Çıkıp bakkaldan alayım. Biraz da seçim sevincini paylaşırım O. abiyle. Dün gece uğradığımda "yarın ola, hayır ola" demişti düşünceli düşünceli. Gezi sırasında, herkes tencere çalarken o elektrik direğini çalıyordu. Bam Bam Bam. Eh. İçki yasağı onun cirosunu da etkiledi. Ama parasında olduğunu sanmıyorum O. abinin. Neyse indim aşağı. O da ne. O. abi dükkanı kapatmış erkenden. Kesin evinde televizyon izliyor. O zaman yukarıdaki bakkaldan alacağım, hani karısının başı kapalı olan. Hmmf. Şimdi aksilenmiştir o. Neyse altı üstü bir şişe yağ. Alır çıkarım. Yorum filan yapmam. Fakat. Ne aksilenmesi. Adam olmuş aynı benim şerbet gibi. Hatta lokmalar gibi yumuşacık. Neredeyse bana sarılıp ağlayacak. Aynı partiye oy verdik kesin.

Ne garip memleket. Sabahında da bir travestiyle papaz olmuştum bir soyunma kabininde. Hem de Nişantaşı'nın en büyük mağazası. Atmıyorum. Diyeceksin ki bir travestiyle aynı soyunma kabininde bulunmayı nasıl başardın. Almodovar filmi gibiydi yemin ederim.

Vay be. Ne gün ama. Bu arada çenesinde üç adet nohut büyüklüğünde sivilceyle gezen birini görürsen, o benim işte. Nutella'nın içinden çıktı. Bir nutella alana üç sivilce bedava. Çok uzun zamandır nutella almamıştım. (çok uzun zamandır bu boyutta sivilcem  sivilcelerim olmamıştı). Sanırım çok uzun zaman daha almam. Hem lokma yapmayı da öğrendim. Daha ne.

Şu sonuçlara hala inanamıyorum. Rüya gibi geliyor. Ne kadar alışmışız karanlığa. Karamsarlığa. Ümitsizmişim ben resmen. Düzelecek mi şimdi yani? Tamam yavaş yavaş düzelsin. Razıyım. O adamın başımızdan bir gün gidebileceğine hiç inanmıyordum. Mutlak çoğunluğu kaybettiler. Buraya kadar gerçek. Kesin bilgi. Biliyor musun. Bence Türkiye'nin halkı mütasyona uğruyor. Uğradı. Şartlar onu o kadar zorladı, bıçak kemiğe o kadar dayandı ki, değişmek zorunda kaldı. Sandıkların başına gönüllü olmak mesela. Ülkesine sahip çıkmanın en güzel şekli. Yaptı bunu bu millet. Mecbur kaldı, tabii bir yanı ile ayrı bir rezalet. Ama direndi işte. Hem de demokratik yoldan. Ve sonuç.


8 yorum :

  1. Bu güzel ülke bir değişime uğramalıydı... Halk kaderine razı olmadı... Umut hiç tükenmiyor....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ertesi gün oldu: hala inanamıyorum. Keşke muhalefet partileri birleşse. Tamamen şutlasalar şunları. Ama çok şey mi istemek olur bu?

      Sil
  2. uyuyamadım ben dün gece :/ çünkü son yerel seçimde ankara büyükşehir için umutla uyuyup umutsuzluğa uyanmıştım.. oy kullanmak için yolda olduğumdan gönüllü de olamadım, içimde bir huzursuzluk.. ilk defa hiç kanal değiştirmeden haber kanallarında kalarak izledim bir seçim sonucunu da.. kötü şeyler olabilir artık gerçekten eskisi kadar karamsar olmam ve hep bu ülke bir yolunu bulur da silkelenir derim, kesin..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Son yerel seçimde Ankara'da ne oldu acaba? Ah. Seçim sonuçlarından önceki gece demek istedin herhalde. Ben de gönüllü olmadım aslında Mirage. Olmam gerekirdi belki. Kendimce sebeplerim vardı. Güvenemedim aslında kendime.
      Biliyor musun sen söyleyince fark ettim. Ben de pek kanal değiştirmeden izledim seçim sonuçlarını.
      Hep şunu düşünürdüm, yılbaşı öncesi sokakta anket yapsan insanların tamamı barış diler, o zaman bu savaşları hırı gürü kim çıkarıyor derdim. Demek ki yalan söylüyorlar.
      Demek ki yalan söylemiyorlarmış diyorum şimdi. En azından (benim için) önemli bir kısmı. Samimiyet ve dürüstlük ve iyi niyet kazandı. Galiba buna dolu dolu oldu gözlerim.

      Sil
  3. :) Uzuuuun süredir ilk defa umut doluyuz! Ben de şaşkınım, çok heyecanlıyım!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umut ne güzel şey! Başka şeylerin yanı sıra umudumuzu da çalmışlar bizden. Farkına bile varmamışım.

      Sil