Salı, Mayıs 26, 2015

Dikkat: hortum.

Ben geldim gene. Gevezelik etmeye geldim aslında. Hatta dedikodu. Çok önemli bir konum yok.

Geçen gün adaya gittim dedim ya. Dönüşte vapurda genişçe koltukların öbür ucunda bir kız oturuyordu. Karşımda oturanı da tanıyor belli. Sohbet ediyorlar. Dinlemesen de duyuyorsun. Elimdeki metne odaklanmaya çalışırken kızın lafları kulağıma girdi, ne yapabilirim.

"Ben iki senelik astroloji eğitimi aldım". Eğitimi...Vay anasını diyorum içimden. Üstünden de ekliyor "geçen yıl da astroloji psikolojisi dersleri aldım."
Sanırsın doktora üstüne post doktora yapmış. İçimden, eyvahlar olsun, psikoloji de girdi işin içine diye geçirip, bu işin sonunun çok da hayırlı bir yere çıkmayacağını sezmişken, "danışmanlık hizmeti veriyorum artık" demesin mi, böyle hafif bir gururla. YUH dedim içimden ve dışımdan da o üç harfi açıkça ifade eden bir bakışıma engel olamadım. Galiba gördü.

Bir tane resim vardı facebook'ta böyle kırsal bir bölgede biraz döküntü bir dükkan, üstünde bir tane tabela, berber dükkanı, ne diyordu dur bakiyim, işte diş çekilir, sünnet yapılır, galiba bir de bel kayması tedavi edilir mi ne diyordu. Resmin altına da birisi yorum olarak "bir de ilik nakli yapaymışın" demiş. Ayyyynı bu durum.

Ben böyle elimdeki okumama odaklanmaya çalıştıkça kız sinirimi attırdı: "bilim aslında bu." Yani bilim kadını hanım kızımız. Ama mağdur. Yazık. Bu içinde yaşadığımız çağ onun ilmini tanımak için çok geride aslında. Yani Mars'a robot gönderiyor kendisi ama insanlık çok nankör, çok vefasız. İçimden diyorum ki "lan gerzek, sana bilimin tanımını sorsam şurada gak guk gevelemeye başlarsın terbiyesiz, sen bilim ne demek biliyor musun bir kere, bilimmiş".

Arkasından, bilimsel konularla uğraştığının en büyük kanıtı geldi tabii kaçınılmaz olarak. Neymiş? Yalnız bunu söylerken de hafif sesinin tonunu alçaltıyor böyle, ciddiyetli ya. "Mesela bizim uluslararası toplantılarımız oluyor, konuşmacılar geliyor yurtdışından." E tamam o zaman. Hakikaten de bilimmiş. Madem yurtdışından geliyorsa konuşmacılar. Daha ne.

Ay aman. İşte böyle sevgili okurum. Bazen insanları sokak ortasında pataklayasım geliyor. Ama bana ne oluyor ki, değil mi. Astrolojiyle de bir alıp veremediğim yok esasında. Burç muhabbetine de girerim, yıldız haritamı da merak ederim. Bu konuları merak eden de araştırsın, öğrensin. Ona bir itirazım yok. Benim itirazım kendini bilmezliğe. Eğitim gibi, danışmanlık hizmeti gibi, bilim gibi kavramların fütursuzca hortumlanmasına. Buna göz yummak, toplumun gerizekalılaşmasına göz yummak gibi geliyor çünkü.

Gereğinden fazla mı tepkiliyim diye düşünüyorum. Ama değilim. Çünkü bu hanım kızın davranışı Türkiye'de çok sık rastladığım bir davranış. Tek bu kız böyle değil. Biri bin göstermek. Yeterli bilgiye beceriye sahip olmadan herkesin her işe koşması. (İlk aklıma gelen örnek: yoga eğitmenlerinin aile dizimi yapması.)Ve kendini gereğinden fazla önemsemesi. Bunun yanı sıra, yeterinden çok bilgiye sahip insanların da çatır çatır harcanması. Kıymetlerinin bilinmemesi.  Ortada kalması.(İlk aklıma gelen örnek: yurtdışında profesörlük yapan Türk bilim insanları Türkiye'ye dönmüş, burada, atıyorum, araştırma laboratuarı filan kuralım, şu şu şu teknolojiyi buradaki laboratuarlarda geliştirelim, şunu Türkiye'de üretelim diye çırpınıyor, kimsenin umuru değil, kimse tınmıyor, muhatap olmuyor, kapılar yüzlerine kapanıyor, televizyonda anlatmışlardı kaç sene önce neredeyse ağlayarak). Bir ülke böyle çöker mi bilmiyorum. Çökmese de geride kalıp daha gelişmişlere yem olabilme ihtimali çoğalır sanki. İşte bu gidişat beni sinir eden.

Bak önemli değil sanıyordum, dedikodu sanıyordum. Dibinden bu çıktı biraz deşince. Haydin bu günlük de bu kadar. Belki yarın gene gelirim.

9 yorum :

  1. merhaba, doğum gününüz kutlu olsun, huzurlu sağlıklı yaşlar dilerim.. sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne tatlısınız, tanışmadığımız halde kaç gün önceki posttan doğumgünümü hatırlayıp kutluyorsunuz. Çok teşekkür ederim. Doğrudan kalbime gitti.

      Sil
  2. mutlu yaşlar küçük joe! tüm planlarının planladığın saatte bittiği bir yıl olsun :) ve bir de satranç var, bana ilham verdiğin bu konuda daha çoook uzun yollar almanı dilerim.
    sevgiyle kal :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama çok komik bir dilek bu birincisi, kahkahayla güldüm.:))))) Vay! Satranç konusunda ilham verebileceğim aklıma gelmezdi. Çok teşekkürler Mirage! Sana da sevgiler. Ve teşekkürler!

      Sil
  3. Doğum günün kutlu olsun joe istediğin gibi bir hayatin olsun çok mutlu olmanı dilerim. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler! Blogdan gelen bu doğumgünü kutlamaları ayrı sevindirdi beni. Benden de sevgiler.

      Sil
  4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  5. Küçük joe, mutlu, sağlıklı, tüm planlarını, dileklerini gerceklestirebilecegin huzurlu bir ömrün olsun. Seni seviyorum, gerçekten seviyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oy kitapsız kedi! Onca sınavın dersin arasında benim doğumgünümü hatırlayıp kutladığın için çok teşekkürler. <3

      Sil