Çarşamba, Nisan 08, 2015

DİY Bayram.*

Saat çok çok geç. Yani aslında sabahladım denebilir. Yatak odasının pancurlarının öteki tarafından sağanak yağmur sesine benzeyen bir uğultu duyuluyor. Yağmurun ve bulutlu havanın kasveti artık bana işlemiyor, iyi güzel de, havadaki nemden çok rahatsız oluyorum. Ağır geliyor. Sokağa çıkasım gelmiyor. Ama çıktım. Anneme midyeleri götürdüm. Perşembe günü misafiri var. Dolma yapacak. Bir posta yapmıştı. Bana da verdi. Dolapta duruyor, daha tadına bakmadım.

Paskalya filan kutlamadım. Bu sene buna aydım: kısmen ateist olmamdan doğru dürüst bayramım yok benim. Şimdi paskalyayı layıkıyla kutlasam ikiyüzlülük değil de ne? E ama herkesin bayramı var, ortak neşesi filan. Benim başım kel sanki. Eksiklik yani. Hector**'da mutluluğun şartlarından biri adam gibi kutlama yapmaktır diyordu. Haklı. Hayatımdaki bu eksikliği kapatmam lazım. Zaten doğumgünlerimi filan da layıkıyla kutlamadım bir iki sefer hariç. Kesin karar verdim: kendi bayramlarımı kendim yaratacağım.

Ev dersen gerçekten sıraya giriyor, bugün sağlamasını yaptım. Ben de konfordan pelteye dönmüş haldeyim. Bugün bulaşık makinesini çalıştırdım. Bardakların tamamı temizken bardak rafı ne hal alacak diye merak ediyordum. Sonuç: mükemmel. Makineyi boşaltan sanki ben değilmişim gibi. Ne kadar yoruyormuş beni. Hala resim çekmedim fakat. Bugün pek ilerleme kaydetmiş sayılmam. Sadece kırık çıkan bir saklama kabını değiştirdim. Midyeleri alırken, saklama kabının dükkanı yolumun üstüydü. Üç günlük iş kaldı. Ondan sonra menü planlaması yapmam gerekiyor. O menü planlamasını hakkıyla yapayım, bilmiyorum bu kadar konfora ayılır mıyım, bayılır mıyım, ne olurum. Sonra evin ufak tefek dekorları ıvırı zıvırı var ama onlar iş sayılmaz. Mesela banyoya küçük bir aydınlatma koymak istiyorum. Gece dişlerimi fırçalarken şirin olsun diye. Onlar artık angarya işler değil, zevkli işler.

Kutlama diye, bayram diye (işlerin bitmesini bayram ilan ettim, evet) bugün tur şirketine uğradım annemden dönüşte. Dedim bana bir tur önerin bir kaç günlük en fazla şu kadar para olsun. Kız bana mis gibi bir program önerdi. Yılbaşından beri kısa bir yola gidesim var. Bir türlü gidemedim. Programı bastı kağıda bana verdi. Eve gelince çantadan çıkarıp koltuğa koydum. Üstüne baktıkça mutluluktan çatlayacak gibi oluyorum.

Son izlediğim filmlerden biriyle bitireyim yazıyı: Into the Wild. Çoktandır izlemek istiyordum. Şimdi şöyle. İzlerken çok keyif aldım diyemem. Hatta yarısında artık bitsin diye de düşündüm. Ama sonunu bildiğimden olabilir. Çok keyifli olmamakla beraber çok etkilendim filmden. Hala düşünüp duruyorum. Bence izlenmesi gereken filmlerden.
--------------------------------------------------------------

*DİY bayram: kendin yap bayram
**Hector: mutlulukla ilgili bir film

8 yorum :

  1. Midyeeeğğ miiiğğğğ?!

    Midye Bayramı!

    Tur Bayramı. Fotoğraflı anlatım olacak mı?
    Ben de bir yerlere gidemedim bu sene. Bakasım var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Midye ya. Bizde adettendir büyük bayramlarda sofrada midye dolma olur.
      Tur için kesinlikle fotoğraflı anlatım olacak. Umuyorum yani.

      Sil
  2. Kendi bayramını yaratmak ne güzel bir söz.Sağlığın yerinde olup hayatın güzellklerini görmek en güzel bayram.Uykunu alabilmek, canın istediği için dondurma yemek, yemek yiyebilmek rejim yapmadan, Evden çıkıp parkta dolaşmak, bir bebeği sevmek..Balkona konan kuşa yem vermek.Tohum ekip o bitkinin büyümesini izlemek. Özlediğin birirnin sesini duymak,sana sürpriz yapıp gelmesi.Yağmurun toprağa vurduğundaki kokusunu duyabilmek. Bunlarda benim bayramım bunlar ilk aklıma gelenler.Sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle katılıyorum size parıldayan çiçek. Demek ki ortak bayramlarımız varmış :))))
      Size de sevgiler.

      Sil
  3. Konuyla alakası yok ama küçük joe senin yazılarını hep okuyorum ya geçmiş dekileride okuyorum. Ve dediğim gibi çok da zevk alıyorum. Senin tarifinle yoğurt yaptım ve mükemmel oldu bende bunu kendime bayram ilan ettim. İyiki varsın küçük joe yeni tarifler bekliyorum.:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçmiş yazılarım okundukça çok seviniyorum Sibel, inan ki çok gururlanıyorum.
      Ah sen bir de bana sor o yoğurt tuttuğundaki bayramı :))) Şimdiye kadar hiç geri dönüş almamıştım ama o yoğurt tarifinden. Bir kişi hariç. Sevindim doğrusu. Dondurmayı da tavsiye ederim. Bailey's koymasan da olur, ama tabii Bailey'le bir başka olur.

      Sil
  4. Buraya gelsene, bana bayram olur ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel olur hakikaten. Vize işi olmasa olmayacak iş de değil aslında.

      Sil