Salı, Nisan 21, 2015

Değişim rüzgarları.

Nerde kalmıştık? En son kaç posttur aynı şeyi anlatıp durduğumu fark ettim. Artık gına gelmiştir.

Aslında bütün blogda aynı şeyi anlatıyormuşum gibime geliyor. Ev düzeni tertibi. Temizlikten tertipten bahsederken asıl anlatmak istediğim bunca zamandır esasında bendeki değişim. Ben düzenden filan nefret eden bir insandım. Nefret derken, aslında basbayağı rahatsız olurdum. Aşırı düzenli bir evi hemen dağıtasım gelirdi. Ev temizliğinin insana sağladığı ferahlıktan haberim bile yoktu. Tertipli ve temiz bir ev otomatik olarak dinlendirici ve ferahlatıcı bir unsur. Muş. Hatta bir zevk bile olabilirmiş. Evi bizzat kendin temizlemek de insana faydalı bir iş yapmışlık hissi yaratarak güzel bir doyum verebilirmiş. Asıl karşı olduğum bunun yegane hayat amacı haline getirilmesiymiş.

Son senelerde yaşadığım değişimler gerçekten inanılmaz. Sonbaharda yaşadıklarım ise bildiğin devrim. Daha da yolum var. Bunun da farkındayım. Genel hissiyat ise: tavanı çoktan deldim, bundan ötesi Mars'a gitmek filan. Celes mutlaka çok önemli bir örnek olarak duruyor önümde. Kadın olması da cabası. Ve batılı olmaması.

Etrafımda değişebilen insan çok görmedim ben aslında büyürken.Yani şöyle hayatının dizginlerini eline alıp yüz seksen derece (hadi doksan olsun) yön değiştirebilen insan. İlk Psikoloji'de gördüm diyecektim ama şimdi düşününce lisede de görmüştüm aslında. Ama o insana çok da yakın olmadığım için çok üstünde durmamıştım. Psikoloji'de gördüğüm de öğrencilerin akademik anlamda bir anda atağa geçmesiydi. Bitirme tezi seminerinde. Sanki kafalarına taş düşmüş gibi. Sanki uykudan uyanmış gibi. Stajım sırasında görüşmenin sonucu değişen insanları saymıyorum.

İlk kişisel gelişim kitabını okuduğumda bundan yirmi sene önce, vaad ettiği şeyler çok abartılı gelmişti. Adamın tarzı da biraz öyleydi. Biraz taşkın. İnanmamıştım. Meğer çok da uzak değilmiş gerçeklere.

Bakalım nereye varacağım böyle.

2 yorum :

  1. Sen bi'git bakalım iyi bir şeyse belki biz de geliriz peşinden:)

    Bi'de şu temizlik mevzularıyla ilgili pessoa amcamın bir tespiti geldi aklıma oluyunca ama baktım kitaba bulamadım. Oysa altını çizdiğimden emindim. Neyse bulursam yazarım hayrına buraya da;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))))) Vardığımda haber göndereyim o zaman.

      Merak ettim o tespiti şimdi. Pessoa hiç okumadım desem beni ayıplar mısın? Hem de senin blogda defalarca adının geçmesine ve çok merak etmeme rağmen.

      Sil