Cuma, Mart 20, 2015

zor bir hafta biterken

Haftanın son iş günü bugün. Çalışanlar için. Bana her gün bayram. Ya da her gün iş. Nereden baktığına göre değişir.

Bugün son bir iki basit işi hallettim. Dışarı çıktım. Geri geldim. Hemen hemen bir saatlik yürüyüş aslında. Safir'imin kazağı nihayet bitti. Düğmeleri kalmıştı. Onları da aldım yolumun üstünden. Bir tane simit, beş çayı için. Sonra da yolumun üstündeki sayısız manavlarda gözüme daha önce hiç almadığım yeşil şeyler çarptı. Hala kutlama havasından çıkmadım ya. Haydi dedim. Yeni bir tat dene. Bir güzellik kat hayatına.

-"Bunlar ne?"
-"Kayısı çağlası." Ben de tahmin etmiştim zati.
-"Ya yanındakiler?"
-"Nektarin çağlası." Yuh dedim içimden. B.kunu çıkarmışsınız var ya. Nektarin çağlası da neymiş. Ama eksik kalamazdım. Tamam alıyorum ikisini de. Yarın belki göç var diyor ya şarkı. Belli mi olur. Bir sonraki bahara kim ölüüüür kim kalııır.

Neyse herşeyi yüklendim yalnız içimde nasıl bir mutluluk. Çağlalara. Evet ya. Ben tuhaf bir insan oldum. Yol boyunca kendime "yeni bir çağla deniycem bugün" diye sevinip duruyorum. Çağla yılı mıdır nedir. Zaafiyet geçiricem ama sonunda. Daha dolapta badem çağlaları var. Zaafiyet değildi o laf, neydi ya. Fesat. Çağla fesatı olucam. Ah bir türlü anlatmak istediğim kısma gelemedim. Ne gevezelik varmış bende de.

Geldim eve. Biraz yorgunluk var. Hemen çayı koydum. Çay demlenirken duşa girdim. Sımsıcacık sularla sabunlarla şampuanlarla gevşedim mi bir güzel. Çıktım. Temiz çamaşırlar, parfümler, pamuklu rahat kıyafetler. Çay da hazır. Dolaptan peynir salatalık. Simit de almıştım ya. Nasıl bir keyiftir bu ya. Zor bir haftanın son günü. Bütün zorunluluklar bitmiş. Hatta örgü bile. (Aldığım düğmeleri dikmesi kaldı. Bir de sarkan ipleri gizlemesi. Sonra resmini koyacağım buraya. Of bahar geldi ben çocuğun yün kazağını anca bitirdim. Amaan. Ne yapalım. Ama havalar hala serin. ) Böyle işte. Keyif yapmak bazen çok kolay. Yeter ki insanın tadı tuzu yerinde olsun. Hastalık olmasın.

Karar verdim. Heveslendiğim elişlerinin listesini çıkartacağım. Yapmıştım bir sefer yalnız güncellemedim. Gene yapmalı. Kırtasiyelere taktım. Bana kalsa evi kırtasiye dükkanına çevirim. Ama sadece kullanacağım kadarını yapacağım. İhtiyaca göre öncelik sırası belirlemeli.

Şimdi gidip çamaşır makinesini bir tur kurmalı. Sonra da hafta sonunu planlamalı yeniden. Ve önümüzdeki haftayı.


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder