Perşembe, Mart 05, 2015

Salata- PK- Satranç.

Kafam karman çorman. Anlatasım var ama toparlayasım yok. Böyle, dağınık eve misafir çağırmışım gibi hissediyorum şu an.

Belki toparlanırım diye saatlik odaklanma dosyasını bile açtım öğleden sonra, çünkü ne zamandır böyleyim bilmiyorum. Önümdeki saat neye odaklanayım onu yazdığım bir metin dosyam var. Tarih atıyorum başına sonra saat. Verimli günlerden kalma. Bugün pek bir işe yaramadı. Sadece akşam yemeğini tam sevdiğim saatte yedim. Öbür türlü sarkıyor da sarkıyor. Nefret ediyorum sonra kendimden ve o günden. Evet bak, yazarken fark ettim.

Çok şahane bir tarif keşfettim yalnız. Hem acaip besleyici, hem diyet, hem tadı nefis. Az zeytinyağlı sade makarna yaptım yanına. Çok güzel tok tuttu. Normalde makarna benim midemi tutmaz. İki saat filan sonra deli gibi acıktırır. Sanki yememişim gibi. Anca yanına et yersem tutar. Bu sefer tavuk yapmıştım, fakat tavuk azıcık eskiydi. Güvenemedim. Bir lokma aldım, beğenmedim, ayırdım tavuğu. Salatayla yedim. Tarif körpe ıspanak salatası. Günün çorbası'nın tarifi. Ben onunki kadar körpesini bulamadım fakat gene de nefis oldu. Benim buralarda kuzu ıspanak diye satılıyor. Ispanak asıl çiğ güzelmiş yahu. Gerçi ben kavurmasına da bayılıyorum ya yoğurtla. Postta iki tarif var, ben tulum peynirli ve cevizlisini yaptım. (oooh gelsin kalsiyum, folat, omega 3, demir, C vitamini) Yarın da kalanıyla ikinci tarifi deneyecem. Sırf bu tarif uğruna çıktım bugün salata kurutucusu aldım. Değdi ama. Sık sık yapmalı.

******

Dün akşam üstü, İnci aradı. Senin oralardayım bir kahve içelim mi dedi. Ben de dedim ki tamam içelim, bana gel istersen. Sonra bir de baktık ki ikimiz de hemen değil ancak bir saat sonra müsaitiz. Tamam. Ama o da yemek saati. Tamam. O zaman ne yaptım? Hoooop atladım köşedeki fırına, ekmek hamuru. Öbür malzemeler vardı hep evde. Hoop geri geldim. Bir gün önceden çok merak ettiğim filmim de hazırdı. Ooo şahane! Pizza ve film gecesi, bu sefer arkadaşlı -muhabbetli. Daha ne isterim.

İnci hala kahveye diye geliyor. Geldiğinde İnci dedim, sana gecenin programını açıklıyorum, böyle böyle, pizza on beş dakikada hazır, film de dünden hazır bir Hint filmi, ama öyle hint filmi diye hemen burun kıvırma, tavsiye film, ona göre. Uyar mı? Uyar! Valla muhabbetin dibini bula bula pizzayı fırına attık, sonra da Kıyılar Mutedil'in tavsiye ettiği, kendi deyişiyle masal tadında ama gerçekçi, biraz çocuksu, çokça romantik, az müzikal, çok sıcak, PK isimli filmin başına kurulduk. (Burada parantez açıyorum, bu sefer film hakkında hiç tereddüt etmedim, anlatılan tarzların karışımından seveceğim bir film olduğunu biliyordum. Bir de elbet, Hector'u tavsiye etmiş birinin önerisi.)

 P.K. aslında gayet hafif bir tonda, gayet ortalığı birbirine katabilecek hassas bir konuyu başarılı bir senaryo ve görsel açıdan gayet de doyurucu bir şekilde ele almış. Yalnız filmi bir kereden izleyemedik çünkü üstüne konuşmak istedik. Şurası ne kadar incelikli, şurada argümanlar ne kadar sağlam, şurada nasıl da iyi kotarmışlar senaryoyu diye diye. Bazen filmi geri aldık, konuştuğumuz yerleri kaçırdık diye. Bazen de bildiğin durdurup üstüne yarım saat filan konuştuk. Bazı komiklikler biraz kaba saba ama gene de kıkırdaya kıkırdaya güldük. Hintçedeki türkçe lafları bulup çıkardık. Hatta Hintçe'nin bazen ermenice ile de ortak sözleri varmış: hazar mesela. Altyazıdan takip ettim hintçede bin (sayı) demek. Ermenicesi de aynı.

Ben çok eğlendim, filmi de çok beğendim. İnci de çok beğendi. Kızkardeşine ve bir arkadaşına da izletmek istediğini söyledi. Teşekkürler Mithad bu şahane tavsiye için.

*****

Bu gece abimle telefonda konuşurken satranca geldi konu. Açılış, oyun ortası ve oyun sonlarını bilmen lazım dedi bana. Bilmiş bilmiş "oyun sonlarını biliyorum ben" dedim. Amanın bir de ortaya ne çıksın? O benim bildiğim ta başıymış. Onun kaç bin ilerisi varmış. Eöööööğğğ. İyi ki bunu bana erkenden söyledi. Yoksa bir yere varamayacaktım. Çalışıp çalışıp en sonda salakça teslim olacaktım. Bir de dedim ki, o kadar problem çözüyorum hala puanım 1300'den ileri gitmiyor! Anlayışla gülümseyerek "daha yeni başladın sen" dedi. Yol gösteren birinin olması güzel şey be blog. Ben hemen hemen her şeyi tek başıma el yordamıyla öğrendim hep şu dünyada lanet olsun. Yok lanet olmasın geri alıyorum. Çok şükür tek başıma da öğrenebildim.

9 yorum :

  1. Salatana bayildim . Ya iyiki geri döndün küçük joe yazılarını çok seviyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vallahi o salatadan yap istersen Sibel. Her hafta yiyebilirim. Bıkmam sanki.
      <3 <3 <3

      Sil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. rica ederim ne demek. filmi sevmiş olman yeterli. yoksa üç gün uyuyamazdım vicdan azabından:) hem filmle ilgili asıl söylemen gerekeni söylememişim. "sorgulamaları" müthişti filmin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahahaha yok artık :D

      Sorgulamaları çok güzeldi. Ben başta eyvah dedim çok salak bir yere mi bağlayacaklar yoksa diye korktum. "Tanrıların ayak izleri" filan ordaki fikri alıp bir film mi yapıyorlar dedim. Sonra baktım yok alakası yok.
      Film sayesinde arkadaşımı daha derinden tanıdım üstelik. Çok keyifli bir gece oldu yani. Aslında ne düşündüm söyliyim mi, bu filmin şu andaki siyasi durum için Türkiye uyarlamasını yapıcan. Filmdeki o şişko yerine başka bir malum zatı koyup, o zaman asıl kan gövdeyi götürecek. Var mı onu yapacak cesur adam? Yaptırırlar mı? Zor.

      Sil
  4. Bazen diyorum kendime iktisat okuyacağıma yönetmen mi olsaydım:P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yönetmen olsaydım da yapsaydım diyorsun :)
      Gezi sırasında çok düşündüm. Kalem kılıçtan üstünse, ve biz bu kadar zeki donanımlıysak bizim kazanmamız lazım. Başka bir yolu olmalı diye. Ama yol ne? Bulamamıştım. Böyle bir şey olabilir. İçine gezi mizahı da koyacaksın. Filmdeki gibi laylaylay güle oynaya. Ve sonra oturup seyret. Ama yaşatmazlar.

      Sil
  5. Bir ortak beğeni daha; Peekay :)
    Şu minnak ıspanaklardan ben görmedim hiçbir yerde yaa.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ooo önceden izledin demek. :) Çok seviniyorum aynı zevki paylaştığım insanları bulunca.

      Bebek ıspanaklar aslında pek de minnak değil boyut olarak. Kuzu ıspanak diye sor, ya da körpe, belki görüp tanımıyorsundur.

      Sil